Chylę czoło przed autorką zimowej sałatki z buraków z papryką :)))

1. Data: 2002-10-02 06:05:21

Temat: Chylę czoło przed autorką zimowej sałatki z buraków z papryką :)))
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Wiatajcie.
Od kilku miesięcy szaleję w kuchni robiąc różnego rodzaju sałatki na zime,
zrobiłam kiszone ogórki, konserwowe, korniszony i kilka rodzajów sałatek z
ogórków (w sumie przerobiłam 35kg), poza tym paprykę, no i wczoraj odważyłam
się na zrobienie sałatki z buraków z papryką - WYSZŁA CUDOWNA!!!!!
Wielkie dzięki dla Autorki za udostępnienie przepisu!

Wasza lista jest SUPER, ciesze się, że tu zaglądam, czerpię inspirację na
obiady i nie tylko! Oby tak dalej!!!

Pozdrawiam znad stosu ugotowanych i przygotowanych do tarcie buraczków
Iwona

1. Data: 2002-10-02 06:54:56

Od: "Ardi" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe skoro ta salatka jest taka super to moge prosic Cie o przepis
tylko nie odsylaj mnie do archiwum :)) z gory dzieki

1. Data: 2002-10-02 08:48:00

Temat: Re:to Ula Dobies:)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się na zrobienie sałatki z buraków z papryką - WYSZŁA CUDOWNA!!!!!
> Wielkie dzięki dla Autorki za udostępnienie przepisu!

to podziekuj Uli Dobies- bo to jej przepis. Tez znam te jej salatke. Jest
pychota.

Jola L-L

1. Data: 2002-10-02 08:49:46

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ardi" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> Mam prosbe skoro ta salatka jest taka super to moge prosic Cie o przepis
> tylko nie odsylaj mnie do archiwum :)) z gory dzieki

z naszego kuchennego archiwum:
salatka buraczkowo- paprykowa Uli Dobies:
..."
kg buraczkow
1 kg papryki
1 kg cebuli - ( przekrecic przez maszynke)
1/2 l octu 10%
2 szklanki cukru
3 lyzki soli
Ocet, cukier i sol zagotowac. cebule gotowac 10 minut. Dodac papryke
zblanszowana pokrojona w drobna kosteczke. Dodac ugotowane i starte na
grubej tarce buraczki.
Polaczyc wszystko. Pasteryzowac 10 minut.

Smaczna salatka szczegolnie z kotletem mielonym.
Ula
..."

Jola L-L

1. Data: 2002-10-02 11:08:19

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> obiady i nie tylko! Oby tak dalej!!!
>

> Pozdrawiam znad stosu ugotowanych i przygotowanych do tarcie buraczków
Ciesze sie, ze smakowala Ci moja salatka.Chcialabym, zeby i inne moje
przepisy rowniez Ci podpasowaly. Proponuje Ci znalezc moje spagheti po
mysliwsku. Jest rewelacyjne, chociaz jeszcze nie wszystkim znane. Smacznego,
ucaluja Cie za nie nawet najwieksi wybredniacy.
Pozdrowka .Ula.

1. Data: 2002-10-02 11:46:23

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Dobies" <u...@w...pl> napisała:
> Ciesze sie, ze smakowala Ci moja salatka.

Ciekawe, ze wszyscy tak od razu odgadli, co autorka tych podziekowan
miala na mysli...
Chyba umiecie czytac miedzy wierszami ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-02 20:03:02

Od: "Ula Dobies" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> miala na mysli...
> Chyba umiecie czytac miedzy wierszami ;-)

Nie, to nie mialo zwiazku nic z tym co masz na mysli :-)

Pozdrawiam, Ula

1. Data: 2002-10-03 09:51:21

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to nie mialo zwiazku nic z tym co masz na mysli :-)

Nie mozesz wiedziec, co ja mam na mysli :)
Wedlug mnie w poscie Iwony bylo za mało informacji, aby od razu
zgadnac dla kogo sa przeznaczone podziekowania (no chyba, ze
piszecie ze soba na priv, wtedy wszystko jasne).

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-06 09:37:51

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> grubej tarce buraczki.
> Polaczyc wszystko. Pasteryzowac 10 minut.
>
> Smaczna salatka szczegolnie z kotletem mielonym.

Ja tak niesmialo..... Zrobilam taka salatke, wszyszla smaczna, ale
dosyc kwasna. Zrobilam cos zle, czy taka ma byc?
A.. tych burakow ma byc 1 kg?

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-07 07:10:21

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> napisała:

> Ja tak niesmialo..... Zrobilam taka salatke, wszyszla smaczna, ale
> dosyc kwasna. Zrobilam cos zle, czy taka ma byc?
> A.. tych burakow ma byc 1 kg?

Niestety Jola L-L wprowadzila Cie w blad, bo zgodnie z przepisem Uli
burakow powinno byc az 6 kg!

Niedawno podawalam swoj przepis na taka salatke i wystepuje w nim
tylko 3 kg buraczkow. Pozwolisz, ze przypomne go tutaj, bedziesz mogla
porownac go z przepisem Uli.

Salatka z buraczkow I (sprawdzona, dobra)

3 kg buraczkow cwiklowych, 4 papryki, 4 cebule.
Zalewa: 1 szkl. octu, 3/4 szkl. cukru, 1 lyzka soli, 1-2 lyzeczki pieprzu
ziolowego, 1 lyzeczka papryki ostrej.

Ugotowac buraczki, zetrzec na tarce. Cebule pokroic w kostke, papryke
w male paski. Ugotowac zalewe z octu, cukru i przypraw, wrzucic cebule,
papryke, chwile pogotowac, wymieszac z buraczkami i nakladac od razu
do sloikow.

Pozdrawiam
Lilla

OT -ciekawostka