Re: Pizza - prosba o przepis

1. Data: 2001-11-13 11:21:15

Temat: Re: Pizza - prosba o przepis
Od: j...@w...pl (Jarek Ziemowicki) szukaj wiadomości tego autora

> To nikogo nie dziwi. Taka specyfiga (o rany, napisalam tak
niechcacy, ale
> postanowilam zostawic ;-)) grupy. Pytanie o pizze z Pizzy Hut
pojawia sie
> przecietnie trzy razy w tygodniu i grupowicze juz nie maja sily
wyjasniac.
Aha. Dziekuje za informacje o specyfice grupy, nigdzie o tym nie
napisane.
Nic o pizzy nie było napisane w opisie grupy - w opisie grupy jest
napisane tylko "Roskosze kuchni i podniebienia".

> A szkoda. Bez racuchow nie wpuszczamy. A raczej grupowy wykidajlo
nie
> wpuszcza ;-))
To tu jest jakiś wykidajło co wpuszcza??? To jest zamknięta grupa?
Koniecznie trzeba przepis na racuchy??? Niestety nie mam, w ogole nie
mam przepisow...
Czy to oznacza ze nie otrzymam zadnego przepisu?

> Poza tym - prawdziwa pizza jest na ciescie chlebowym.
Pizza jest na cieście chclebowym? Nie wiedziałem, ta, która w
PizzaHut chyba nie jest na chclebie - smakuje raczej jak słodka bułka.

> bardziej oryginalnego niz pizza, ktora bez problemu mozesz zamowic
przez
> telefon, bo taka niespodzianka to nie niespodzianka. Tu bez problemu
> jestesmy w stanie pomoc.

Super!
To poprosze w takim razie o przepis na coś takiego i koniecznie
prostego - bo nie jestem doświadczony w kuchni i musze to sprobowac
zrobic przed rocznica, zeby nie dac plamy....
A kolacja ma byc w sobote.
Bardzo mi na tej kolacji zależy. A macie może jakieś pomysły na fajne
drinki?
Aha - poprosze o coś takiego, do czego pasuje ketchup - moja
dziewczyna do wszytkiego w zasadzie dodaje kethup.

Z góry serdecznie dziekuje

Jarek

Nagrywarka SONYx16 za 419zł. Sklep Wirtualnej Polski zaprasza!
Kliknij i zobacz! < http://www.ws.pl/komputery/index.html?prodid=1NAIDSO
N0107 >

1. Data: 2001-11-13 11:33:26

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to oznacza ze nie otrzymam zadnego przepisu?

Ejże, specjalnie, to znaczy tak jak chciales - na priv wyslalam Ci namiar
na strone, gdzie jest najlepsze ciasto na pizze i kilka wariantow pizzy a Ty
piszesz ze nie otrzymales zadnego przepisu?

gniewam sie i już
Basia

1. Data: 2001-11-13 11:43:26

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mi na tej kolacji zależy. A macie może jakieś pomysły na fajne
> drinki?
> Aha - poprosze o coś takiego, do czego pasuje ketchup - moja
> dziewczyna do wszytkiego w zasadzie dodaje kethup.

bloody mary. Drink, do którego nawet ketchupu można dodać.

Waldek

1. Data: 2001-11-13 11:51:01

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
:
: bloody mary. Drink, do którego nawet ketchupu można dodać.

Jejciu, az sie oblizalam. Ze wszystkich drinkow ten lubie najbardziej.
Koniecznie z Tobasco!

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-11-13 11:52:30

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Jarek Ziemowicki <j...@w...pl>

> [...]
> mam przepisow...
> Czy to oznacza ze nie otrzymam zadnego przepisu?

Nieee, co Ty taki powazny, zartow nie rozumiesz?

Ale wykidajle mamy. W postaci malenkiej, chudzienkiej Mechagozilli, ktora w
Poznaniu przeploszyla jakichs Bogu ducha winnych ludzi samym spojrzeniem
;-))

> Pizza jest na cieście chclebowym? Nie wiedziałem, ta, która w
> PizzaHut chyba nie jest na chclebie - smakuje raczej jak słodka bułka.

Bo to nie jest prawdziwa pizza ;-))

> [...]
> prostego - bo nie jestem doświadczony w kuchni i musze to sprobowac
> zrobic przed rocznica, zeby nie dac plamy....

Może kurczaka? Ostatnio był jakis fajny przepis z ananasem. Brzmi b.
wykwintnie.

> Bardzo mi na tej kolacji zależy. A macie może jakieś pomysły na fajne
> drinki?

Nie drink, ale super kawa od Kaliope - mocny napar kawowy lub z kawy
instatnt dość mocno posłodzić (ja sypię jeszcze cukier waniliowy),
schłodzić. Zmiksowanego, mocno dojrzałego banana na 3 filiżanki kawy,
wymieszać, wmiksować nieco lodów. Ja podaję w wysokich szklankach o
kształcie odwóconego wuklanu, na dno wrzucam kulkę lodów, zalewam kawą -
rozpuszczając się lody tworzą rozkoszną piankę na wierzchu...

> Aha - poprosze o coś takiego, do czego pasuje ketchup - moja
> dziewczyna do wszytkiego w zasadzie dodaje kethup.

Aaaa. No nie wiem...

Ostatnio robiłam naleśniki po meksykańsku, mogły by się nadać.
Naleśniki jak zrobić wie każdy.
Farsz: 30 dag wołowiny mielonej, papryka czerwona i zielona świeża, 15 dag
pieczarek, pomidory z puszki, sól, olej, chilli.

Wołowinę podsmażyć na oleju aż zbrązowieje, dodać pokrojoną w kostkę
paprykę, pieczarki w plasterki, dolać pomidory - jak w całości to rozgnieść
widelcem, dusić do miękkości warzyw, odkryć, żeby nieco odparowało, doprawić
solą i chilli (sporo. Ostre przyprawy rozgrzewają).

Naleśnieki nadziać sosem, złożyć w trójkąty, wrzucić do nasmarowanego masłem
naczynia żaroodpornego, posypać wiórkami masła, zapiec aż naleśniki się
zrumienią lekko.

W sumie bardzo łatwe, pyszne niezmiernie i jak ktoś się upiera- może polać
keczupem, ale nie wiem po co.

--
Maya
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-11-13 14:19:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Ostatnio robi?am nale?niki po meksyka?sku, mog?y by si? nada?.
>Nale?niki jak zrobi? wie ka?dy.

Wilmo mila, odbylas ongis kurs na osobe od szkolenia (Diploma in
Training management) i jest jedna zasada - uczac kogos
czegokolwiek nalezy zalozyc, ze ta osoba NIE potrafi czegos...tu
zwieszam glowe, bo na cwiczeniu praktycznym mielismy rozpisac
instrukcje i dokonac szkolenia wybranej ofiary z grupy.
Mnie przypadl (w nagrode za dobre zachowanie?) facecik niewielki
postury i temperamentu niewyzytego terriera (BARDZO mu sie
spodobala nasza pani nauczycielka, osoba kubaturowo ...nojakby tu
- jak jest jeden facecik - terrier , imie mial Ron, to z jednej
pani daloby sie wykroic tak z szesciu Ron'ow). znaczy mial
ambicje ogiera...

No i ja mu zrobilam psote - mialam instrukcje na robienie
...pompona.

I facet sie obrazil!!
ale nie o tym , a o tym ze mialam ocenen zanizona, bo nie
pytalam, czy on umie sie nozyczkami obchodzic oraz informacje, ze
nozyczki sa ostre i moga krzywde zrobic...

wiec jak - Jarek - umisz robic nalesniki?

Krysia

P.S. Takiemeksykanskie topalce lizac. I ukochana moze lac
ketchupu skolko ugodno

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-13 14:40:13

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>na strone, gdzie jest najlepsze ciasto na pizze i kilka wariantow pizzy a Ty
>piszesz ze nie otrzymales zadnego przepisu?

a to Ci galgan...
Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-13 15:54:30

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk>

> Wilmo mila, odbylas ongis kurs na osobe od szkolenia (Diploma in
> Training management) i jest jedna zasada - uczac kogos
> czegokolwiek nalezy zalozyc, ze ta osoba NIE potrafi czegos...

To ja z tymi nalesnikami, juz sie poprawiam:

(to jest MOJ przpis, zawsze wychodzi, mimo, ze sie rozni od 1000 innych)

Maki 30 dag
jajo
szczypta soli
mleko - tu zaczyna byc problem, bo musi byc tyle, zeby ciasto nabtralo
konsystencji gestej smietany. Orientacyjnie - w pudelku zostaje mi ok
szklanki, wiec to bedzie pewno ok. 75 ml. do zuzycia.
maslo

Maslo rozpuscic na patelni - najlepiej NIE teflonowej. Rozpuszczone dodac do
wyrobionego ciasta - ja wyrabiam mikresem, to mi sie kluchy nie robia.
Reszte na patelni rozgrzac bardzo mocno - powinno zaczac dymic (wieeem,
niezdrowo. No i co z tego?). Na patelke nalewac ciasto taka lyzka kompotowa,
rozprowadzac rownomiernie po calosci, podwarzyc nozem brzeg, przewrocic na
druga strone jak wierzch sie zetnie. Tyle.

1. Data: 2001-11-13 16:19:00

Od: "minus" <m...@f...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek Ziemowicki koniecznie chce:

> Aha - poprosze o coś takiego, do czego pasuje ketchup -
moja
> dziewczyna do wszytkiego w zasadzie dodaje kethup.

Proponuje wykwintną polędwicę a'la Wayne.
Przygotowujemy ją tak: z najlepszej polędwicy bierzemy
kawałek ok. 400 gramowy. Trzy razy przepuszczamy przez
maszynkę do mięsa nastawioną na najdrobniejszy kaliber.
Dodajemy jedno czy dwa świeże żółtka (w żadnym wypadku jajka
nie mogą być z fermy!) i odrobinę tortowej, pszennej mąki.
Formujemy w niewielkie, płaskie kotlety i zabieramy się do
rozpalania grilla. Potrzebne będzie drewno jałowcowe,
ewentualnie sosnowe szyszki - aby dym był aromatyczny.
Polędwicę obsmażamy z dwóch stron.
Bardziej ambitni powinni zacząć z samego rana aby upiec dwie
bułeczki z półfrancuskiego ciasta. Ostatecznie jednak możemy
złożyć specjalne zamówienie w lokalnej piekarni, prosimy
tylko, by używano naturalnych drożdży, a w żadnym wypadku
nie proszku do pieczenia, którym można zepsuć każde danie.
Bułeczki kroimy (delikatnie, by nie naruszyć ich formy) na
pół i wstawiamy do ciepłego piekarnika - tuż przed, jak
kotlety będą gotowe, aby była ciepła, ale nie przypieczona.
Teraz musimy działać szybko: na połówkę bułki kładziemy
listek sałaty, skrapiamy oryginalnym octem balsamicznym i
oliwą (koniecznie z pierwszego tłoczenia). Na listku sałaty
kładziemy kotleciki, na nich po platerku wiśniowego pomidora
(odradzam zwykłe pomidory, zepsują cały efekt), niewielki
kawałek fenkuła i dwa plasterki angielskich piklowanych
ogóreczków (tych z miodem). Przykrywamy drugą połówką
bułeczki.
Smacznego.

minus

ps. oczywiście narzeczona polewa to wszystko keczupem heinza

1. Data: 2001-11-13 23:52:17

Od: "Sabinka" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
Ty
> piszesz ze nie otrzymales zadnego przepisu?

Oj, Basiu, nie gniewaj się już :-)
Chcialam prosic o ten namiar, jesli mozna. Niedawno pierwszy raz probowalam
robic pizze, ciasto robiac "na oko" i wyszlo cos interesujacego ale pizza to
chyba nie byla ;-)
Pozdrawiam!
Sabina

Re: Pizza - prosba o przepis