Placek "NIEBO"

1. Data: 2005-07-01 11:58:43

Temat: Placek "NIEBO"
Od: "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć,
chcę się z Wami podzielić przepisem na przepyszne ciasto :)

PLACEK "NIEBO"
Ciasto:
40 dkg mąki
1 kostka margaryny (250 g)
4 żółtka
1/2 szklanki cukru pudru
1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia

Ciasto posiekać i zagnieść, podzielić na 2 części i upiec 2 placki.

Masa I:
1 kg jabłek
2-3 łyżki cukru
2-3 łyżeczki soku z cytryny

Jabłka zetrzeć na grubych oczkach, dusić na wolnym ogniu, dodać sok z
cytryny, na końcu cukier, poddusić do rozpuszczenia. Ciepłą jabłeczną
masą posmarować 1 placek i przykryć drugim.

Masa II:
25-30 dkg orzechów włoskich
1 szklanka gorącego mleka
1 kostka masła (250 g)
15 dkg cukru pudru

Orzechy zmielić, zalać gorącym mlekiem, wymieszać i odstawić do
wystygnięcia. Utrzeć masło z cukrem pudrem i dodać orzechy. Otrzymaną
masą posmarować wierzch ciasta.

Polewa:
5 łyżeczek wody
7 łyżeczek cukru
1/4 kostki margaryny
2 łyżki kakao

Cukier i wodę chwilę gotować, dodać tłuszcz, kakao - zagotować.
Polać ciasto.

Najlepsze na drugi dzień jak zmiękną placki :)

Smacznego.

LadyP

2. Data: 2005-07-01 12:06:12

Temat: Re: Placek "NIEBO"
Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:da3b44$130$1@inews.gazeta.pl...
> Cześć,
> chcę się z Wami podzielić przepisem na przepyszne ciasto :)

Dzięki Ci, dzięki i jeszcze raz dzięki :))))
Jakiś czas temu szukałam wszędzie tego przepisu i za cholerę nie mogłam
znaleźć - może dlatego, że znam go pod nazwą "Niebo w gębie" ...??
W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuję :)))
Ania
--
*~*~* Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *~*~*
*~*~* Chcesz zagrać? Szukaj na Kurniku: jainaproudmoore *~*~*

3. Data: 2005-07-01 12:09:23

Od: "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:42c530af$1@news.home.net.pl,
niejaki(a): @nn z adresu <jurek@post> napisał(a):

> [...]
> cholerę nie mogłam znaleźć - może dlatego, że znam go pod
> nazwą "Niebo w gębie" ...?? W każdym bądź razie jeszcze raz dziękuję

polecam się :))))))

LadyP

4. Data: 2005-07-01 12:21:42

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Cześć,
> chcę się z Wami podzielić przepisem na przepyszne ciasto :)

(...)
> Polewa:
> 5 łyżeczek wody
> 7 łyżeczek cukru
> 1/4 kostki margaryny
> 2 łyżki kakao
>
> Cukier i wodę chwilę gotować, dodać tłuszcz, kakao - zagotować.
> Polać ciasto.

Zaraz, bo ja w sumie nie mam żadnego doświadczenia z ciastami, i czegoś nie
jestem pewien: 5 łyżeczek wody? Takich małych łyżeczek, od herbaty? I do
tego 7 łyżeczek cukru?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

5. Data: 2005-07-01 14:23:31

Od: "Marek W." <U...@U...UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> jestem pewien: 5 łyżeczek wody? Takich małych łyżeczek, od herbaty? I do

Oj z grubsza chodzi o polewe czekoladową :))

Pozdrawiam

M.

6. Data: 2005-07-01 15:37:39

Od: "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:da3cmk$798$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): flower z adresu <f...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ciastami, i czegoś nie jestem pewien: 5 łyżeczek wody?
> Takich małych łyżeczek, od herbaty? I do tego 7 łyżeczek

tak, nie polewasz całego ciasta, robisz esy floresy :) uwierz mi,
wystarczy

LadyP

7. Data: 2005-07-03 09:52:26

Od: "liann_ka" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1/2 szklanki cukru pudru
> 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
>
> Ciasto posiekać i zagnieść, podzielić na 2 części i upiec 2 placki.

upiec czyli do piekarnika tak? bo ja tez poczatkujaca jestem i tak nie za
bardzo sie znam ;)
jak dlugo trzeba to piec? jaka temp?

8. Data: 2005-07-03 12:11:11

Od: "@nn" <jurek@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "liann_ka" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> upiec czyli do piekarnika tak? bo ja tez poczatkujaca jestem i tak
> nie za
> bardzo sie znam ;)
> jak dlugo trzeba to piec? jaka temp?

Aż będzie widać że upieczone :))) - to jest kruche ciasto, jak
otworzysz i zajrzysz to nie opadnie :))
Ania

9. Data: 2005-07-03 12:59:31

Od: "liann_ka" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Aż będzie widać że upieczone :))) - to jest kruche ciasto, jak
> otworzysz i zajrzysz to nie opadnie :))
> Ania

aaa no to super, bo to jedyne co wychodzi w moim rozlatujacym sie piecu :)

10. Data: 2005-07-03 13:04:23

Od: "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:da8cic$9u5$1@opal.icpnet.pl,
niejaki(a): liann_ka z adresu <l...@p...fm> napisał(a):

> upiec czyli do piekarnika tak? bo ja tez poczatkujaca
> jestem i tak nie za bardzo sie znam ;)
> jak dlugo trzeba to piec? jaka temp?

w temp. 180 stopni, jakieś 15 minut, ja piekę na oko, jak się zarumieni
to już jest ok :)

LadyP

kopytka
Jak znaleźć przepis...