Placki ziemniaczane

1. Data: 2004-09-29 09:21:17

Temat: Placki ziemniaczane
Od: "js18" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam Grupe ze z tak banalnym pytaniem.
Chce zrobic zonie niespodzianke (wroci pozniej z pracy) i zrobic cos na
obiad. Pomyslalem o plackach ziemniaczanych (oboje przymierzamy sie do
zrobienia ich, ale jakos nie ma czasu). Moze dzis. Prosze o najprostszy i
najkrotszy przepis.
Bede wdzieczny.
Pozdrawiam.
J.S.

1. Data: 2004-09-29 09:30:25

Temat: Re: Placki ziemniaczane
Od: tapta <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

js18 wrote:
> [...]
> obiad. Pomyslalem o plackach ziemniaczanych (oboje przymierzamy sie do
> zrobienia ich, ale jakos nie ma czasu). Moze dzis. Prosze o najprostszy i

Ziemniaki, cebula, oba zetrzeć lub zmielić, do tego sporo soli i
pieprzu, kopiata łycha mąki i jajko. Można wgnieść czosnek. Wymieszać i
usmażyć.

tapta
GG:4082847
http://skocz.pl/natalka

1. Data: 2004-09-29 09:31:37

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "js18" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> obiad. Pomyslalem o plackach ziemniaczanych (oboje przymierzamy sie do
> zrobienia ich, ale jakos nie ma czasu). Moze dzis. Prosze o najprostszy i

Utrzeć kilo żółtych ziemniaków. Dodać dwa jajka, lekko czubatą łyżkę maki,
szczyptę soli. Smażyć na oleju z obu stron na złoto.
Krócej nie umiem ;)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-09-29 09:46:44

Od: "Martita" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze cie bardzo.
ziemniaki (na 2 osoby to tak 4-5 większych)
cebula
1 jajko
2 łyżki mąki
przyprawy wg gustu

Ziemniak i trzesz na drobnej tarce , cebulę możesz zetrzeć lub pokroić
drobniutko, wbijasz całe jajko, dodajesz mąke i przyprawy jakie ci pasuje
( najlepiej sól, pieprz) mieszasz wszystko dokładnie. Jak masa wydaje ci się
za rzadka ( nie trzyma się i ma raczej wodnista konsystencje ) to dodaj
mąki.otrzymaną breje smazysz na ciemnozłoty kolor na oleju ( nie za dużo
oleju). Do masy mozesz dodać podsmazone pieczarki albo plasterki kiełbasy.
smacznego

1. Data: 2004-09-29 09:46:54

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martita" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> prosze cie bardzo.
> ziemniaki (na 2 osoby to tak 4-5 większych)
> cebula
> 1 jajko
> 2 łyżki mąki

Zamieniłabym proporcje między jajkiem i mąką ;)

> [...]
się
> za rzadka ( nie trzyma się i ma raczej wodnista konsystencje ) to dodaj

Iiii tam, lepiej odlać nadmiar wody z ziemniaków, zamiast dopychać mąką. Jak
jest za dużo mąki, to placki robią się gumowate i paskudne.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-09-29 10:14:09

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Utrzeć kilo żółtych ziemniaków. Dodać dwa jajka, lekko czubatą łyżkę maki,
> szczyptę soli. Smażyć na oleju z obu stron na złoto.

Należało jeszcze dodać, by ciasto kłaść na rozgrzany tłuszcz :-)
Pozdr. Areta

1. Data: 2004-09-29 10:55:50

Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

Martita wrote:
Jak masa wydaje ci się
> za rzadka ( nie trzyma się i ma raczej wodnista konsystencje ) to dodaj
> mąki.

Jak na pierwsze smażenie placków IMHO nieodsączenie startych ziemniaków
moze grozić papką na patelni. Mozna też zetrzeć na większych oczkach,
wtedy takie wiórki lepiej się smaża.

Polecam również dodać do ciasta łyzkę śmietany oraz majeranek.

pozdr

cherokee

1. Data: 2004-09-29 20:09:01

Od: Eva Sheers <h...@e...day.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Sep 2004 11:46:54 +0200, Gusiek napisał(a):

> Iiii tam, lepiej odlać nadmiar wody z ziemniaków, zamiast dopychać mąką. Jak
> jest za dużo mąki, to placki robią się gumowate i paskudne.

Racja. Nigdy nie dodaję ani grama mąki, a placki trzymają się kupy, są
"puszyste" i w ogóle przepyszne :)

Evunia
(Nie wiem, czy doda się sygnaturka, po reinstalacji czytnika)

1. Data: 2004-09-29 23:40:51

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 29 Sep 2004 11:31:37 +0200, "Gusiek"
<a...@W...onet.pl> wrote:

>Utrzeć kilo żółtych ziemniaków. Dodać dwa jajka, lekko czubatą łyżkę maki,
>szczyptę soli. Smażyć na oleju z obu stron na złoto.
>Krócej nie umiem ;)

A ja umiem - urzec ziemniaki, lekko posolic, smazyc na oleju. Jajko,
maka (pfuj!) cebula czy co tam jeszcze to dodatki czasem pozadane,
czasem mniej (placki ziemniaczane z maka???) ale niekonieczne.

--
Darek

1. Data: 2004-09-30 00:06:54

Temat: Re[2]: Placki ziemniaczane
Od: Ewa <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Bonjour Dariusz,

Le jeudi 30 septembre 2004 ? 01:40:51, vous écriviez :

> A ja umiem

W ilosci liter wyszlo ci wiecej...

> - urzec ziemniaki,

i jak juz kartofle sa urzeczone...
:)

> lekko posolic, smazyc na oleju. Jajko,
> maka (pfuj!) cebula czy co tam jeszcze to dodatki czasem pozadane,
> czasem mniej (placki ziemniaczane z maka???) ale niekonieczne.

Ciekawy ten "purytanski" przepis. Wyprobuje.

Ewcia

--
Niesz

Dekantowac czy nie?