Plamy na lisciach benjamina

1. Data: 2004-04-05 06:51:46

Temat: Plamy na lisciach benjamina
Od: "D.C." <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moze to nie do konca roslina ogrodowa ale pewnie jest tu wielu specjalistow
od chorob i szkodnikow to moze ktos pomoze - dzisiaj zauwazylem na lisciach
mojego benjamina jakies dziwne plamy -
wyglada to tak jakby cos w niektorych miejscach wyzarlo miazsz w lisciach.
Dla lepszego rozpoznania umiescilem pod adresem
http://www.benjaminek.prv.pl/
zdjecia jak to mniej wiecej wyglada.
Moze ktos ma pomysl co to moze byc i jak z tym walczyc? Dziekuje za wszelkie
informacje. Pozdrawiam!
D.C

2. Data: 2004-04-05 14:34:43

Temat: Re: Plamy na lisciach benjamina
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"D.C." <d...@p...fm> wrote in message

> [...] dzisiaj zauwazylem na lisciach
> mojego benjamina jakies dziwne plamy [...]

Nie wiem co to jest, ale jesli lisci z objawami zerowania tego szkodnika nie
ma wiele, oberwij je i wyrzuc.
Zakladajac, ze szkodnik umiejscowil sie tylko w tych paru lisciach i nie
przemieszcza sie na inne, takie rozwiazanie moze pomoc.
Jesli musialbys oberwac bardzo duzo lisci, lepiej zastosuj jakis preparat
owadobojczy (mysle, ze w tym przypadku stosowany do gleby, poniewaz na tych
zdjeciach szkodnik wydaje sie zerowac wewnatrz liscia).
Jesli zauwazysz samego szkodnika, zawsze mozesz go recznie usunac.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-04-05 22:27:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdjeciach szkodnik wydaje sie zerowac wewnatrz liscia).

> Jesli zauwazysz samego szkodnika, zawsze mozesz go recznie usunac.

Sprawcami owych plam są nicienie niedostrzegalne
gołym okiem.

Pozdrawia boletus

4. Data: 2004-04-05 22:27:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pozdrawiam,
> Bpjea

Sprawcami owych plam są nicienie niedostrzegalne

Duze drzewo w cenie malego,sosny czarne.
Fuksja i robale.
kora na drzewie
Pompa do oczka.
Duze drzewo w cenie malego,sosny czarne.