Plecione brzozy

31. Data: 2004-11-16 19:02:08

Temat: Re: Plecione brzozy
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:4452.00000062.4198b803@newsgate.onet.pl...

> Ja preferuje przedwiosenny termin przycinania.
> W okresie zimowym rośliny nie przyciete wyglądaja bardziej naturalnie
> i nie ma wrót mrozowych, jak to kiedys napisał Rafał.

To w takim razie operacje formowania krzewow wstrzymam do wiosny.
Zime niech jeszcze przeczekaja w 'dzikiej' formie.

Pozdrowienia
Magda

32. Data: 2004-11-16 19:14:24

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
> To w takim razie operacje formowania krzewow wstrzymam do wiosny.
> Zime niech jeszcze przeczekaja w 'dzikiej' formie.
>
> Pozdrowienia
> Magda

A ja zmałpuję eksperyment Zbigniewa u siebie. Miejsca aż nadto.
Mam nadzieję, że Zbigniew nie oprotestuje, a może jeszcze coś podpowie by
Jego koncepcję rozwinąć po pewnych niewątpliwie przemyśleniach?? Sam też mam
pewiem pomysł zmodyfikowania tego eksperymentu ale boję się jego realizacji
bo wiek ma swoje prawa a nie chcę by ktoś mój pomysł s.......ł.
:-)
Pozdrawiam
skryba

33. Data: 2004-11-16 20:44:25

Od: "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skryba napisał:

> A ja zmałpuję eksperyment Zbigniewa u siebie. Miejsca aż nadto.
> Mam nadzieję, że Zbigniew nie oprotestuje, a może jeszcze coś podpowie(...)

Prawa autorskie do plecenia nie są zastrzeżone. :-)
Podpowiadam jeszcze, że najszybciej efekt można osiągnąć "rozmawiając"
z wierzbą Salix alba `Tristis`. Udało mi się ją kiedyś wprowadzić na dach ponad
czterema poziomami budynku i zrobić tam z niej drzewko.
Teraz to już historia, bo podczas ocieplania budynku zostały zmienione plany.
Zdjecie archiwalne może zamieszczę kiedyś w sieci.
Pień oplatajacy rurę podpierającą schody wygląda jak olbrzymi wąż boa.
Wiele pomysłów wynikło z konieczności życiowej, kiedy na małej powierzchni
ogródka chciałem zmieścić wiele gatunków i wymyśliłem sobie "ogród
wielopiętrowy"
Doskonale też sprawdziły mi się płaczące odmiany brzozy i jarzębiny podciągane
jako pnącza do balkonów na 1. i 2. piętrze.
Na brzozie płaczącej zaszczepiłem - "zasiałem" jemiołę, aby i w zimie mieć
zielono na balkonie.
Nie zrealizowałem jeszcze pomysłu, aby na dławiszu (Celastrus orbiculatus)
zaszczepić gdzieś wysoko mrozoodporną trzmielinę.
Nie zaszczepiłem również róży z grupy R.rugosa na podkładce z Rosa canina na
pędzie ok.8 m. , gdyż ta podkładka tak pięknie mi kwitnie i owocuje na 2.
piętrze, że na razie nie widzę konieczności jej ulepszania.

> Sam też mam pewiem pomysł zmodyfikowania tego eksperymentu
> ale boję się jego realizacji

"I chciałabym i boje się?" ;-)

> bo wiek ma swoje prawa a nie chcę by ktoś mój pomysł s.......ł.

Że wiek ma swoje prawa, to z tym się godzę i dlatego namawiam do niezwłocznego
przystepowania do realizacji planów.
Ale jeśli nie chcesz dzielić się wiedzą i doświadczeniem to musisz mienić
grupę. ;-)
Tu wszyscy się dzielą...

Pozdrawiam kooperatywnie, :-)
Zbyszek

34. Data: 2004-11-16 21:56:35

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Mazur" <f...@t...pl> napisał w
wiadomości news:2e9a.000002c6.419a66a8@newsgate.onet.pl...

> [...]
> przystepowania do realizacji planów.
> Ale jeśli nie chcesz dzielić się wiedzą i doświadczeniem to musisz mienić

Nie będę strzępił jęzora po próżnicy bo wiedzę oraz doświadczenie nabędę
gdy zrobię co zamierzam.
Strzelę fotkę i grupa poogląda i wyrazi opinię niebawem (już za parę lat).
Też pewnie nie chwaliłes się pomysłem lecz najpierw wprowadziłeś go w czyn,
byśmy dzisiaj mieli o czym klikać. A spieszyć się i owszem mam zamiar ... od
wiosny.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
Ps.