Plesn

1. Data: 2002-12-25 23:25:40

Temat: Plesn
Od: "Sebi" <b...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Czy ktos co nalezy zrobic aby kompoty nie plesnialy ?
Konkretnie truskawki , poszlo ok. 50%
pozdr.
Sebi

1. Data: 2002-12-25 23:47:18

Temat: Re: Plesn
Od: "bazyli4" <b...@p...USUNTO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebi" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

> Witam !
> Czy ktos co nalezy zrobic aby kompoty nie plesnialy ?
> Konkretnie truskawki , poszlo ok. 50%
> pozdr.
> Sebi

1. Dokładnie wyparzyć słoiki.
2. Sprawdzić, czy truskawki nie zaczynają gnić jak się je robi.

Przez kilkanaście alt spleśniało mi może 5 - 6 słoików truskawek.

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-12-26 20:32:28

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 26 Dec 2002 00:47:18 +0100, "bazyli4"
<b...@p...USUNTO.onet.pl> wrote:

>1. Dokładnie wyparzyć słoiki.
>2. Sprawdzić, czy truskawki nie zaczynają gnić jak się je robi.
>
>Przez kilkanaście alt spleśniało mi może 5 - 6 słoików truskawek.

Z innych pomyslow - na sloik truskawek dac pol lyzeczki borowek - na
smak specjalnie nie wplynie a w koncu borowki to benzoesan na gesto...

--
Darek

1. Data: 2002-12-27 06:51:36

Od: "Monika" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz K. Ladziak" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
: On Thu, 26 Dec 2002 00:47:18 +0100, "bazyli4"
: <b...@p...USUNTO.onet.pl> wrote:
:
:
: >1. Dokładnie wyparzyć słoiki.
: >2. Sprawdzić, czy truskawki nie zaczynają gnić jak się je robi.
: >
[...]

Można wlać malutką łyżeczkę wódki, gwarantuje prawie sterylność a
wyparowuje podczas gotowania. Przetestowane i działa, sama tak robiłam.
Pozdrawiam Monika z Poznania

1. Data: 2002-12-27 08:22:33

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam !
> Czy ktos co nalezy zrobic aby kompoty nie plesnialy ?
> Konkretnie truskawki , poszlo ok. 50%
> pozdr.
> Sebi
przechowaja Ci sie w 100% jesli:

do kazdego przetworu (ogorki , kompoty ) kupisz co roku nowe nakretki.
kosztuja grosze a masz gwarancje szczelnosci. Sprawdzone!!!
No i myjesz dokladnie a nastepnie wyparzasz ( ja to robie w piekarniku w
temp 100 stopni ) przez kilka minut( az sa suche) sloiki. Nakretki twist
nowe myje i zalewam wrzatkiem z czajnika po brzegi ( od strony wewnetrznej)
a nastepnie jeszcze bardzo gorace - wylewam i odkapuje wode. Jak sa gorace-
to te pare kropelek co zostalo szybko wysycha i wtedy jest OK.
Po pasteryzacji ( czas w/g przepisu) kazdy sloik stawiam do wystygniecia
do gory nogami i jesli nic ci nie wykapie( a przy nowych nakretkach sukces
pelny gwarantowany) a przy zastosowaniu juz uzywanych bywa tak wlasnie
50/50 - jak u Ciebie. Pamietaj o tym, ze sloiki ( i nakretki) maja 2 rodzaje
gwintow. Sprawdz nakretki. Jedne maja 4 " wypustki " inne 6. To samo jest z
iloscia "gwintow na sloiku. Widac golym okiem . Trzeba przed kupieniem
nakretek policzyc ile potrzebujesz 4 a ile 6 i skompletowac odpowiednio. Nic
wiecej innego nie robisz. Nie wymagaja tego dzemy. Jak zrobisz w/g tej rady
ani jeden sloik nie ma prawa sie zepsuc!!!

Jola L-L

hurrraaa!
Techniki kulinarne
:)