Płomień mi gaśnie na kuchence gazowej !

1. Data: 2002-12-16 10:51:34

Temat: Płomień mi gaśnie na kuchence gazowej !
Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jest tak: rano, pierwsze włączenie palnika (obojętnie który), skręcony na
minimum i po paru minutach włącza się czujnik gazu zamontowany nad
kuchenką - gaz leci, płomienia nie ma. Czego to jest wina? Kuchenki, gazu,
zaworów (których???), a może teściowej, bo jej się to najczęściej zdarza ;-)
Ok, to był taki żarcik, natomiast gaz gaśnie jej już bez żadnych żartów...
Co o tym sądzicie?

--

: rav_v3k :
: rafal1404 małpa kr home pl :

---

1. Data: 2002-12-16 12:58:29

Temat: Re: Płomień mi gaśnie na kuchence gazowej !
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rav_V3k" <a...@w...com> napisał w wiadomości

> Jest tak: rano, pierwsze włączenie palnika (obojętnie który), skręcony na
> minimum i po paru minutach włącza się czujnik gazu zamontowany nad
> kuchenką - gaz leci, płomienia nie ma.

Palnik gasnie tylko jak jest wlaczony na minimum, czy niezaleznie od tego?
tak czy tak stawialbym na zle wyregulowanie palnikow: albo zbyt maly plomien
minimalny, albo zle ustawione"powietrze".

J.

1. Data: 2002-12-16 13:14:32

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." napisał(a):

> tak czy tak stawialbym na zle wyregulowanie palnikow: albo zbyt maly plomien
> minimalny, albo zle ustawione"powietrze".

A ja dodam - spora zawartość powietrza w gazie :/

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2002-12-16 13:18:11

Od: "Rav_V3k" <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
plomien
> minimalny, albo zle ustawione"powietrze".

Gaśnie tylko przy minimum...
no właśnie... wyregulować palniki, muszę zapisać

Dzięki!

--

::: Rav_V3k
::: priv: rafal1404 małpa kr.home.pl

1. Data: 2002-12-17 07:05:25

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Jankisz" <p...@z...pl> napisał w wiadomości

> A ja dodam - spora zawartość powietrza w gazie :/
:-)
W gazie nie ma powietrza, jak by było to by wybuchł.
ponad90%metan reszta inne gazy. Gaz pali sie w określonaj proporcji z
powietrzem dlatego gdy palnik nie pozwala mieszać sie gazowi z powietrzem to
sie nie bedzie palił. Granica wybuchowości to jest 5-15% objętożci powietrza
wiec w okolicach palinika gaz powinien być w tej proporcji. jeżeli nie ma to
trzeba wyregulować palniki i sprawdzić ciśnienie. Powinno być ok 2 kPa tj ok
0,02 atm (czyli małe - niskie) jak coś sie zapchało to może gaznąć.
pozdr krzysiek

1. Data: 2002-12-17 08:18:00

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

krzysiek napisał(a):

> :-)
> W gazie nie ma powietrza, jak by było to by wybuchł.

Oj. Spora to może przesadziłem. Powiedzmy do 2%. Zastanów się kto na tym
mógłby czasem zyskać.

1. Data: 2002-12-17 09:21:53

Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj. Spora to może przesadziłem. Powiedzmy do 2%. Zastanów się kto na tym
> mógłby czasem zyskać.

Takie poglądy sie biorą właśnie od takich ludzi jak Ty, którzy nie mają na
ten temat żadnego pojęcia i wszedzie upatrują podstep. Ale być moze nie
każdy wie że gaz ziemny jest cięższy od powietrza lub lżejszy (LPG) i przy
domieszce powitrza gazy te by sie oddzielały i gromadziły w instalacjach
tworząc mieszaniny wybuchowe. Nie słyszałeś o konieczności odpowietrzania
inatalacji gazowej przed rozpoczęciem użytkowania?. Jak tak, to po co
gazownia dopuszczała by obcego powietrza do gazu?. Brak takiej świadomości
powoduje i przeróbki instalacji na własną rekę o których co raz słychać w
tv.
pozdrowienia
krzysiek

1. Data: 2002-12-17 09:52:20

Temat: Re: Płomień mi ga?nie na kuchence gazowej !
Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 17 Dec 2002 10:21:53 +0100, "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
pisze:

>każdy wie że gaz ziemny jest cięższy od powietrza lub lżejszy (LPG) i przy

Że jak? LPG ma być _LŻEJSZE_ od powietrza? Mógłbys to
powtórzyć??

--
pozdrawiem serdecznie
Andrzej Garapich

Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią

1. Data: 2002-12-17 09:56:47

Od: "Efo" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jezeli LPG jest lzejszy od powietrza to czemu butle nie lataja?

1. Data: 2002-12-17 10:15:07

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Efo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> jezeli LPG jest lzejszy od powietrza to czemu butle nie lataja?

Wodor tez jest lzejszy od powietrza a jeszcze nie widzialem samodzielnie
latajacej butli wodorowej :-))

Zaslav

Pralka bez wody (na razie mam nadzieje)
firanki - jak obszyc boki????