Pnace - nietrujace

1. Data: 2006-07-28 10:54:17

Temat: Pnace - nietrujace
Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje pnacza na pergole wokol placu zabaw dla dzieci - powinno byc
ladne, geste, dosc szybko rosnac (2,5 metra wysokosci pergoli + ewentualny
dach) i najwazniejsze - byc ABSOLUTNIE nietrujace... Na razie mam w planie
rdest auberta i ewentualnie clematisy (nietrujace ???), czy sa moze jeszcze
jakies? Moze toto byc wymagajace glebowo, ale lepiej, zeby nie wymagalo
pryskania...

Z gory (i z dolu) dziekuje za pomoc.

--
Kot

2. Data: 2006-07-28 10:57:19

Temat: Re: Pnace - nietrujace
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na razie mam w planie
> rdest auberta i ewentualnie clematisy (nietrujace ???), czy sa moze jeszcze
> jakies?

Powojniki są trujące.Kozy będziesz przywiązywał do pergoli i obawiasz się,
że zjedzą rośliny?
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-07-28 11:05:33

Od: "Kuba" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zastanow sie nad rdestem
rosnie naprawde szybko - i nadaje sie idealnie na pergole

natomiast ja ostatnio zasadzilem sobie pnacze-kiwi
ma to owoce jadalne - troche mniejsze niz prawdziwe kiwi
ale dla dzieciakow to moglalby byc frajda jakby sobie kolo kiwi ganialy ;)

kupilem calkiem wyrosniete po 15 zl w ogrodnictwie - nawet z owocami !

4. Data: 2006-07-28 12:37:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuba wrote:

> zastanow sie nad rdestem
> rosnie naprawde szybko - i nadaje sie idealnie na pergole

I idealnie wymarza :(

> [...]
> ale dla dzieciakow to moglalby byc frajda jakby sobie kolo kiwi ganialy ;)
> kupilem calkiem wyrosniete po 15 zl w ogrodnictwie - nawet z owocami !

Kiwi, czyli aktinidia jest szalenie kotolubna - u mnie w końcu koty
ją załatwiły. Może po prostu zwykłe winorośle?

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2006-07-28 15:21:12

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiciokrzewy

Nullification

6. Data: 2006-07-28 15:25:53

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiciokrzewy

dalem ognia :)

W taki razie dorzuce milin amerykanski.

Nullification

7. Data: 2006-07-28 17:13:12

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> I idealnie wymarza :(

Eeee....Trzy lata mi rośnie na balkonie w donicy i się wzorowo sprawuje:-)
Pod korą, of course:-)

Ruda

8. Data: 2006-07-28 19:14:50

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton_ wrote:

> wiciokrzewy

Wiciokrzewy maja sliczne, czerwone owocki - nie wiem, czy trujace, ale
napewno szalenie interesujace dla dziecka, mniamniam. Poza tym mszyce je
kochaja, a ja nie chcialabym za bardzo pryskac...

--
Kot

9. Data: 2006-07-28 19:17:41

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kuba wrote:

> zastanow sie nad rdestem
> rosnie naprawde szybko - i nadaje sie idealnie na pergole

Mysle, mysle, juz kiedys mielismy rdest, rosl jakies 2-3 lata i wymarzl...

> [...]
> ale dla dzieciakow to moglalby byc frajda jakby sobie kolo kiwi ganialy ;)
>
> kupilem calkiem wyrosniete po 15 zl w ogrodnictwie - nawet z owocami !

A czy one nie sa dwupienne? Tak cos mi po glowie chodzi... I jak z
wymarzaniem? Bo zapomnialam napisac, ze miejsce jest naslonecznione od rana
do nocy i na wygwizdowie lekkim...

Kot

--
Kot

10. Data: 2006-07-28 19:19:02

Od: Kot <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> I idealnie wymarza :(

> Kiwi, czyli aktinidia jest szalenie kotolubna - u mnie w końcu koty
> ją załatwiły. Może po prostu zwykłe winorośle?

Aaa, no to przy naszym zakoceniu kiwi odpada. Winorosle rosna juz pod
tarasem i owocuja w ilosciach nie do przejedzenia, a Tacie nie chce sie
pedzic wina... Leniuch jeden...

--
Kot

wierzba japonska schnie podejrzanie
Tulejnik - pytanie
powój polny zwalczanie
Zanthoxylum simulans
niech sie ogrodek Agnieszki Biernackiej kwieci :)