Po laserowej korekcji wzroku.

11. Data: 2005-09-12 19:57:58

Temat: Re: Po laserowej korekcji wzroku.
Od: "Mietek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest tak, ze zabieg ten w Polsce to pewne kalectwo. Znam trzy osoby
> ktorych zlikwidowano powazne wady wzroku do 0.0

pewne nie, ale czytajac przejscia opsane w postach nizej nie jest to to co
pacjenci lubia najbardziej.

> Zabiegi mialy ok 2 lat temu.
> Wiec nie jest tak jednoznacznie zle. Choc to zawsze bedzie Polska i zawsze
> zajmuja sie tym jedynie ludzie.

co innego na kase a co innego za kase i to duza

> Ja wciaz jestem pelen nadziei. Choc momentami bardzo mnie to niepokoi.
>
> W sumie chcialbym uslyszec, ze trzeba czekac, ze bedzie ok :-)
> Moze ktos mial tez robiony taki zabieg?...

o to ci chodzi ?

> Zabieg robilem w Klinice w Katowicach na ul. Ceglanej.
> Co do lekarzy... nie wiem kto to robil. Tam jest ciagla rotacja lekarzy.
> Za kazdym razem jest ktos inny.

no to jestes pacjent-anonim z historia choroby na papierze.

> Mysle, ze ma to swoje plusy i minusy.
> Minus to brak glebszego poznania sprawy przez lekarza prowadzacego. Plus,
> moim zdaniem, polega na tym, ze jest to zawsze kilka niezaleznych spojrzen
> na te sama sprawe.

nie bardzo-jedna "klinika", ta sama ekipa kawowa.

> Lekarze ze mna nie konsultowali metody zabiegu.

ano wlasnie a powinni.
poza tym nie wyobrazam sobie sterczenia w jakichs kolejkach na korytarzach,
chyba ze to na ubezpieczalnie.

12. Data: 2005-09-13 06:11:19

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mietek.
Trysnales mi w OCZY optymizmem.
Dzieki.
Wiecej takich ludzi a swiat stanie sie piekniejszy... he, he

13. Data: 2005-09-13 06:12:01

Od: "sov." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za rady. Takze za maile prywatne.
Pozostaje czekac. Z nadzieja.
Dobrego dnia zycze!
sov.

14. Data: 2005-09-13 12:51:30

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kiedy powiedzialem po raz ktorys, ze naprawde zle widze, wziela mnie na
> komputerowe badanie wzroku. Wtedy doznalem szoku!
>
> Z mojego punktu widzenia wygladalo to tragicznie. Lekarce zrzedla mina i
> opadla jej szczeka. Powiedziala polglosem "a tu panu pozostal astygmatyzm
> plus dwa". Potem cos dodwala na glos, odejmowala. I powiedziala, ze jakby
> sie cos dzialo, to mam przyjezdzac. Wczesniej utrzymywala, ze dopiero za
> dwa tygodnie bedzie nastepna wizyta.
>
> Jak to interpretowac?
> Czy dexamethason wyrowna ten brak? A moze to tylko kewsta czasu? Zabieg

1. metoda PRK nie powinno sie operowac oba oczy na raz.
2. Wymagasz niezbednie czestszej konsultacji.
3. Za wczesnie na sprawdzanie ostrosci wzroku - po zabiegach metoda PRK i
LASEK nie powinno sie tego robic wczesniej niz za 4 tygodnie od zabiegu
(oprocz oczywiscie przypadku naglego calkowitego oslepniecia, ale to sie
jeszcze po PRK nigdy nie stalo). Powod - rogowka potrzebuje czas na gojenie
i ostrosc wzroku bedzie sie wahac od 10 do 100% ostrosci nawet w ciagu 15
minut. Rowniez z powodu tendencji porownywania przez pacjenta ostrosci
jednego i drugiego oka nie nalezy operowac obu naraz.
4. Zachowanie lekarki uwazam za niepowazne.
5. Dexamtehason przyspieszy proces gojenia, jak rowniez bedzie mial wplyw na
ksztalt rogowki, rowniez pod katem czesciowej likwidacji pozostalego
astygmatyzmu, o ile faktycznie taki pozostal.
6. Jesli pozostala faktycznie wada 2 Dpt cyl to pytanie, czy nie mamy do
czynienia z astygmatyzmem soczewkowym, ktorego korekcja powinna wygladac
troche inaczej
7. Co do kliniki w Katowicach - jako okulista, ktory czasami wspolpracuje z
ta klinika uwazam, ze zajmowanie sie za kazdym razem przez innego lekarza,
czekanie wsrod 100 chorych na swoja kolejke, uczucie bycia w hali z tasma
produkcyjna i totalny brak informacji nie ma prawa sie zdarzac.
8. Zawsze odradzam zabieg laserowej korekcji wzroku w tej klinice z prostego
powodu: nikt nie wie, kto operuje, kto kontroluje, pacjenci placa w szpitalu
panstwowym cene dumpingowa, co nie powinno miec miejsca z powodu zakazu
zabiegow platnych w panstwowej placowce (punkt medyczny) i przyciaganie
pacjentow niska cena (punkt widzenia stricte handlowy).
9. Odpowiedzialnosc za zabieg i ewent. komplikacje nie maja konkretni
lekarze, ale Klinika, a wiec nikt personalnie - tak wiec niekoniecznie
kazdemu zalezy na wszystkim.
10. Zawsze doradzam zabiegi w wyspecjalizowanych centrach prywatnych, gdzie
istnieje pelna odpowiedzialnosc zarowno operatorow jak i calego personelu i
centrum jako podmiotu prawnego, nie ma kolejek, obsluga jest fachowa i mila,
laser przed KAZDYM zabiegiem jest kalibrowany i z reguly nowszej generacji.
Cena adekwatna do jakosci uslug i niewygorowana. Stawka w Katowicach jest
tak niska dlatego, ze Klinika kazda wizyte nie traktuje juz prywatnie, tylko
na NFZ (niezgodnie z prawem) i sciaga platnosc z naszych ubezpieczen, pomimo
tego, ze wykonuje kontrole za zabieg kosmetyczny wykonany pelnoplatnie. Stad
tez kompensowanie sobie platnosci z pominiecie pacjenta bezposrednio, ale za
to z wymogiem baaaardzo czestych wizyt kontrolnych. To jest cala filozofia.

To moje konkretne opinie. Co do faktu Twojego widzenia - bez zbadania trudno
zajac stanowisko, ale uwazam, ze skoro jest az tak zle, ze lekarka sie dziwi
powinienes sie domagac konsultacji i pelnej informacji o swoim stanie
zdrowia, planowanym leczeniu i jego efektach. I to jak najszybciej.

Aha - podpisywales zgode na zabieg - powinienes dostac pelna informacje na
temat rodzajow zabiegow, ich przebiegu, mozliwych komplikacji itd ,itp.
Jesli tego nie bylo, mozesz skierowac to na droge prawna. Ale pamietaj -
podpisales zapewne cos, co nie przeczytales, a powinno tam bylo byc napisane
(i na pewno bylo), ze jestes swiadomy wszystkiego, zostales poinformowany i
wyrazasz zgode. Tak wied d....zbita.

pozdr.

casus
spec. ch. oczu