Po zimie :((

11. Data: 2003-03-23 20:40:02

Temat: Re: Po zimie :((
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:b5l546$a7r$1@nemesis.news.tpi.pl...

> przemarzły
>
> Na pierwszy rzut oka i u mnie straty. Pomimo okrywania zbrązowiały liście
> laurowiśni,

Z tą laurowiśnią to jest bardzo dziwna sprawa. Jak była łagodniejsza zima, a
krzew był okryty, to część liści - te, które wystawały ponad śnieg - była
zbrązowiała i zeschnięta. W tym roku, pomimo mroźnych i bezśnieżnych
okresów, wszystkie liscie są zielone. A nie okrywałam.

na ognikach zaschły liście

Czemu tak wszyscy płaczą o ogniki? W Polsce są w najlepszym razie
półzimozielone. Liście odrosną wiosną. W ogóle to ogników mam kilka w
różnych miejscach. Ten, który wrasta w mahonię, część liści ma zieloną. Te
na odkrytej przestrzeni brązowe oczywiście, ale bynajmniej nie
przemarznięte.

> Poza przebiśniegami nic jeszcze nie wzeszło. Ziemia zamarznięta 5 cm pod
> powierzchnią.

Zgadza się z tą ziemią. Próbowałam patyczkiem.
Najbardziej dziwi mnie fakt, że przetrwała zimę sadzonka klonu palmowego,
wsadzona coś w lipcu czy sierpniu do gruntu. A tak niektórzy krakali:-)))))

Za to zbrązowiała część igieł na wierzchołku 'Conici'. I tego nie pamiętam,
a drzewko ma koło 20 lat.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2003-03-23 20:54:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message news:m18yv550th.fsf
@sapijaszko.net...

> Do tej pory myślałem, że kutasiki to zwisały jak frędzle...

Jak komu :-)))))

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2003-03-23 21:19:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2003-03-23 21:47:25

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Za to zbrązowiała część igieł na wierzchołku 'Conici'. I tego nie pamiętam,
> a drzewko ma koło 20 lat.

U mnie zielone, mimo młodego wieku... Hmm...ciekawe.

Pozdrawiam
Marta

15. Data: 2003-03-23 21:52:54

Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tą laurowiśnią to jest bardzo dziwna sprawa. .....

Oby nie przemarzła. Szkoda byłoby już trzyletniego krzewu. Tak ładnie rósł.

> Za to zbrązowiała część igieł na wierzchołku 'Conici'. I tego nie
pamiętam,
> a drzewko ma koło 20 lat.

Coniki jeszcze nie odkryłem. Nie tylko jego. Następne odkrywanie za tydzień.
Pozdr. Jurek

16. Data: 2003-03-23 22:06:53

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b5l7eh$aq4$1@atlantis.news.tpi.pl Basia
Kulesz<b...@i...pl> napisał(a):

> Za to zbrązowiała część igieł na wierzchołku 'Conici'.

Hejka. To tak jak u mnie z tym, że nasza Conica zastala posadzona w
zeszłym roku. Strasznie zrudziały cyprysiki, szczególnie Greenhedger a
nawet częściowo (od południowej strony) jałowiec chiński "Obelisk"
Pozdrawiam z jednym przebiśniegiem Ja...cki
PS. Nie przemarzly wrzośce przykryte świerkowymi gałązkami.

17. Data: 2003-03-23 23:05:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pamiętam,
>
> Coniki jeszcze nie odkryłem. Nie tylko jego. Następne odkrywanie za
tydzień.

Ba, ja nie mogę okrywać czegoś, co jest ode mnie wyższe:-) Zresztą nigdy ten
świerk nie był okrywany, bo i po co?

Pozdrawiam, Basia.

18. Data: 2003-03-24 06:15:19

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:8apfa.113972$jP2.19201385@twister.neo.rr.com...
> @sapijaszko.net...

> Jak komu :-)))))

Otóż to :))).
Goldie

19. Data: 2003-03-24 06:16:47

Od: "Anna Kwiecińska" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Akurat te, bo wiosna przecież przyszła :)).
pozdr.
Goldie

20. Data: 2003-03-24 09:47:02

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

U nas mróz poszedł głównie po niskich i okrywowych.
Irgi poziome - wszystkie brunatne
Żagwin, smagliczka, ubiorek - przemarznięte, rozsypują się
w pył.
Wawrzynek główkowy - jeden lepszy, drugi całkowicie stracił liście
Wrzośce - pąki opadły
Ciemierniki - liście brunatne
Barwinek - jak wyżej
Ogniki - jak wyżej
I tak dalej

łatwiej wymienić to co przetrwało:
Krokusy - wychodzą i rozkwitają
Niektóre tulipany też
Wawrzynki wilczełyko - niedługo zakwitną
Rododendrony - mają się dobrze
Azalie - na razie nie wiadomo.
Iglaki - ogólnie dobrze, choć niektóre
lekko zbrunatniałe
Skalnice - nieliczne przemarzły, reszta będzie kwitnąć

Ogólnie nie za dobrze, szczególnie na skalniakach.

To tyle pierwszego raportu

Pozdrawiam,
Krzysztof

kwiaty w cieniu