Początki

11. Data: 2005-12-14 12:33:21

Temat: Re: Początki
Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dekoltów (nie miał mi kto pokazać jak równo rzdzielić oczka),
> wszystkie moje swetry to były golfy. Potem więc były krzyżyki. To już
> było znacznie prostsze i spełniało swoje zadanie - koiło mi nerwy.
> Ostatnio próbuję się nauczyć frywolitek. Węzełki już mam opanowane,
> walczę teraz z problemem zakańczania nitki, mimo pokłutych palców nie
> daję rady wszyć jej pod słupki (może za ścisło robię), a jak robię
> zwykłe węzełki, często rozwiązują mi się w praniu. Ale co tam, jak
> mam dosyć znowu siadam i krzyżykuje, to bardzo spokaja i wciąga..

nie tylko :) Ja też, aczkolwiek jestem samoukiem jeszcze niedouczonym:)
Tzn. mama drutowała (ja teraz też troszkę), ale preferuje szydełko i
xxx, czego mama nigdy nie robiła.

M.K.

12. Data: 2005-12-14 12:45:48

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgosia Kozicka napisał:

> nie tylko :) Ja też, aczkolwiek jestem samoukiem jeszcze niedouczonym:)
> Tzn. mama drutowała (ja teraz też troszkę), ale preferuje szydełko i
> xxx, czego mama nigdy nie robiła.
>
> M.K.
ja tez jestem samoukiem z racji tego ze jestem leworeczna i nikt w
rodzinie nie potrafil mi tego prerobic na lewo;).Mama drutowala
szydlekowala malowala,lecz jakos to zaniklo,babcia tez potrafi ,tylko
wychodza z zalozenia ze kiedys robilo sie z to z powodu braku kasy i
produktu gotowego na rynku.Teraz kupi sie swetr taniej niz wloczke i do
tego bez pracy(slowa mamy i babci,ja wole
robione,niepowtarzalne)krzyzykuje bo lubie efekt koncowy,chociaz bardzo
pracochlonne,frywolitki czekaja w kolejce na nauke.Probuje zarazic
siostre moja pasja lecz majac 20 lat mysli sie o zabawie.Aha ja zaczelam
moja przygode z robotkami dawno,majac moze ze 9 lat ,ale tak na serio z
zawzietoscia i proba precyzji od 4 lat
to tyle Kasias

13. Data: 2005-12-14 13:09:09

Od: k...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> Czesc!

> Wiesz, ja prawie jak samouk  ;)  - zobacz, jakie byly u mnie te poczatki
> i kiedy, a jaka gigantycznaaaaaa przerwa. I po przerwie to juz
> samodzielnie sie ucze :D
> Zreszta, moim zdaniem masz tylko powod do dumy - fakt, ze czlowiek sie
> czegos potrafi nauczyc bez pomocy innych, swiadczy o trzech bardzo
> pozytywnych cechach:
> * upor (samozaparcie)
> * wytrwalosc
> * 'pojetnosc'
> Twoj pracodawca musi z Ciebie miec ogromny pozytek.

> [...]

Zarumieniłam się... A tak na poważnie to po prostu lubię nowe wyzwania,
zresztą po tym co przeszłam szukam, wszędzie zajecia. Przyjemność sprawia mi
samo "dłubanie", nawet jeśle efekt jest daleki od zamierzonego.

14. Data: 2005-12-14 13:23:32

Od: Moolinea <moolinea@WYTNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W moim domu przodowniczką w robótkach była prabacia - robiła wszystko
, takze na zamówienie do 94 roku życia!!! bez okularów, ale nei
zdążyła mnei tego nauczyć niestety. Babcia i mama drutowały i mama
haftowała haftem Richelieu.

Krzyzkowania nauczyłam sie z robótki pozyczonej od sąsiadki (służyła
jednoczesnie jako wzór do nauki i schemat).
Szydełkowania nauczyłam sie z jakiejś przedpotopowej ksiązki :),
któregoś zimowego wieczoru.
Makramy - tak dawno to było, ze nie pamiętam dokladnie, ale chyba nikt
mnie nie uczył, sama do wszystkiego doszłam, sama wymyślałam sploty,
mialam koło 10 -12 lat i byla to wyśmienita zabawa. Aczkolwiek nie
było to nic wysokich lotów - koszyczki wiszące na kwiaty i makatka na
łyżki drewniane do kuchni.
Haft Richelieu - tego nauczyła mnie mama, ale w wieku kilku lat szło
mi opornie (pamiętam nierówne serwetki, wymiętolone i wyświechtane jak
ścierki do podłogi ;)), dopiero póżniej gdy sama do tego wróciłam było
juz dobrze.
Druty- nie umiem i sie nie naucze :/ chyba to do mnie zwyczajnie nie
przemawia. Uczyła mnie mama i babcia co roku jesienią , gdy chciałam
zrobić szalik dla lalki... żaden nie powstał, bo albo gubiłam oczka,
albo dobierałam ;).
Pozdrawiam
Moolinea

15. Data: 2005-12-14 15:35:32

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Baśka" wrote in message news:3d79.00000105.439f1457@newsgate.onet.pl...
| Zastanawiam się, jakie były u Was początki z robótkami ręcznymi.
<...>

Ja jestem z bardzo robótkowej rodziny - Babcia, Mama i wszystkie ciotki... a
ponieważ Babcia mieszkała na wsi, to od zawsze prządła, tkala, szyła,
haftowała itd... do dziś mam prześliczną kamizelkę, która w 100% jest
babciną robotą (no dobra nie w 100%, bo owce to jednak Dziadek strzygł ;), a
także różne narzuty i dywaniki i kilka ręczników... a w tym roku Mama mi
uszyła cudny lniany kostium z lnu, utkanego przez Babcię... ponad 30 lat
przelezal w szafie... Mama jest niesamowitym chomikiem ;))) W takim
otoczeniu, to juz od malego cos tam probowalam zrobic. Pierwsze proby, które
pamietam, odbyły się w wieku chyba 4 latek w dziedzinie tkactwa i przędzenia
i zakończyły się porządnymi klapsami od Mamy, bo Babcia nawet po tych
plątaninach, które jej wprowadziłam nie byla w stanie na mnie sie
zdenerwowac... najulubieńszą zabawą było oglądanie guzików, których było u
Babci całe mrowie w takich pięknych starych metalowych puszkach... i to były
istne cudeńka... czasami Babcia mając dobry humor nawet niektóre dawała mi w
prezencie... cóż to był za skarb... :))) Potem zaczęłam się stroić -
wymyślałam i szyłam sobie torebki, często używając tych moich skarbów w
postaci guzików, które wydawały się najpiękniejsze na świecie :))) A potem
to juz się potoczyło... szydełko, druty, makrame, a do tego dziwne
zamiłowanie do robienia stołeczków wszelakich... w wieku chyba lat 6
dostałam od Mikolaja dzieciencą maszynę do szycia (podejrzewam, że głównie
po to, żebym nie czepiala się prawdziwej ;) i tak to sie dzialo i dzieje
(tylko teraz wolniej już z braku czasu)... obecnej chwili kolejne pokolenie
zgłębia tajemnice robótek - Mikolaj już szykuje zestawiki szydełkowo-drutowe
i książki dla siostrzenic :)))

Bożenka :-)
słoneczna miodzio dziewczyna

16. Data: 2005-12-14 15:38:33

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" wrote in message news:337f.0000007e.439ff203@newsgate.onet.pl...

| Jestem tu zupełnie nowa i jednocześnie zdziwiona że tyle osób ma taką
pasję.
<...>
|Niestety niewiele osób z mojego otoszenia ma podobne hobby,więc tym
| bardziej chętnie tu zaglądam.
| Bożena

To nie ja. Nie mam rozdwojenia jaźni, choć w pierwszej chwili pomyślałam, że
mam... ;)

17. Data: 2005-12-14 17:37:46

Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy tylko ja jedna jestem tu samoukiem???

Ja tez jestem prawie samoukiem, tzn podstawowe rzeczy typu oczka prawe i lewe na
drutach oraz slupki i polslupki na szydełku to pokazala mi mama ale calej reszty
jesli chodzi o te dwa rodzaje robotki to juz sama sie douczylam z ksiazki,
natomiast jesli chodzi o frywolitki to juz nikt nie wiedzial o co mi chodzi i
musiałam sama wykombinowac. W ogole u mnie w rodzinie nie ma tradycji
robotkowych, tzn mama podstawy zna ale nie lubi robic.

> Węzełki już mam opanowane, walczę teraz z problemem
> zakańczania nitki, mimo pokłutych palców nie daję rady wszyć jej pod słupki.

Kasiu daj sobie spokoj z wszywaniem nitki w slupki bo tylko sie zniechecisz do
frywolitek, jest lepszy sposob i latwiejszy (wszywanie w korone slupkow)a prawie
nic nie widac, zobacz tutaj:
http://www.frontiernet.net/~TammyRodgers/lilys_way.h
tml
Przyjrzyj sie dokladnie jak idzie ta czerwona nitka, wystarczy ze wszyjesz ja w
cztery slupki a pozniej wez w reke (po wyciagnieciu igly oczywiscie :) i
pociagnij, poczujesz takie pstrykniecie i juz, zrobione :)

Pozdrowionka serdeczne
Izolda (wroclaw)

18. Data: 2005-12-14 20:43:49

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia wrote:
> Probuje
> zarazic siostre moja pasja lecz majac 20 lat mysli sie o zabawie.

Niekoniecznie :)

Zazula, lat 23 :)

19. Data: 2005-12-14 21:36:48

Od: "Monika" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja zaczęłam haftować tak "na serio" z zazdrości. Moja mama przywiozła sobie z
zagranicy (100 lat temu :))zestaw do haftowania. No i ja też zapałałam rządzą
haftu na serio. I tak to juz mnie trzyma od wielu lat.

A tak wogóle to fajny temat załozyłaś!!!

20. Data: 2005-12-15 08:26:46

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> <...>
>

> To nie ja. Nie mam rozdwojenia jaźni, choć w pierwszej chwili pomyślałam, że

Bardzo przepraszam za zamieszanie,ja tez mam tak na imie i zawsze w ten sposob
sie podpisuje.Wydawalo mi sie ze wystarczy popatrzec na adres e-mail zeby bylo
wiadomo o kogo chodzi.Jak widac nie jestem biegla w zwyczajach tu
panujacych.Postaram sie nadrobic.
Pozdrawiam
Bożena

Pozdrawiam serdecznie