Początkująca - początkujące pytania :)

11. Data: 2003-04-15 07:45:51

Temat: Re: Początkująca - początkujące pytania :)
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7gb97$6s8$1@atlantis.news.tpi.pl Joanna
Żbikowska<a...@a...com.pl> napisał(a):

> - Trawa - mam torf tylko kwaśny. Jak go odkwasić - przywiozą mi
> wywrotkę, zrzucą i co?

Odkwasza się wapnem tlenkowym szybciej, węglanowym wolniej

> - Trawnika docelowo ma być ok 1000 m2. Właściwie błędnie użyłam zwrotu -
> gleba piaszczysta - to jest tzw mułek rzeczny (pradolina Odry) o roślinach
> tam mowy nie ma jest sam piach. Z Waszych sugestii wynika - że w ten piach
> nasionka - i zasypać torfem? potem zwałować? Wyrośnie coś w piasku? oprócz
> mikołajka nadmorskiego...

Według jakiej klasyfikacji gleboznawczej jest to tzw. mułek rzeczny?
Jeśli na nim nic nie rośnie w sposób naturalny, to i trawa też nie urośnie.
W takim wypadku trzeba nawieźć dobrej ziemi. Jak będziesz wałowac po
zasianiu, to ładnie Ci się nasiona do wału poprzylepiaja ;-)

> - Zamierzam wykopać studnię, tylko problem - jak, kiedy podlewać roślinki?
> Różnica temperatur może być znaczna. Woda lodowata na trawę - i co? po
> trawie? zrywać się o 5 rano? Na razie jeździmy tylko weekendowo - dom się
> dopiero buduje... Co w zwykłe dni?

Za pomocą zraszaczy podlewa się rośliny bardzo drobniutkimi kropelkami
wody (wręcz mgłą), które zanim dolecą do ziemi ogrzewają się od powietrza.

> Przepraszam za wiele znaków zapytania - i eksploatowanie Waszych
> klawiatur - mam nadzieję - przy odpowiedziach :)

Hejka. Zacznij bardziej eksploatować siebie i swoją klawiaturę. Są
wyszukiwarki (google), archiwum grupy (o trawnikach napisano setki postów),
http://ogrody.agrosan.pl/ - strona grupy pl.rec.ogrody, wreszcie książki i
czasopisma ogrodnicze.
Pozdrawiam mułkowo Ja...cki

12. Data: 2003-04-15 09:07:34

Od: "Joanna Żbikowska" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
<ciach>

> Hejka. Zacznij bardziej eksploatować siebie i swoją klawiaturę. Są
> wyszukiwarki (google), archiwum grupy (o trawnikach napisano setki
> [...]

Dzięki wielkie.
Milknę z pytaniami
Joanna

13. Data: 2003-04-15 09:46:25

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7ghf7$r30$1@nemesis.news.tpi.pl Joanna
Żbikowska<a...@a...com.pl> napisał(a):

> Milknę z pytaniami

Hejka. Są też takie zasady zadawania pytań, które przewidują, że pytanie
zadaje się grupie wtedy, gdy pomimo podejmowanych wysiłków pytający nie może
znaleźć samodzielnie rozwiązania swojego problemu. Z pytania powinno
wynikać, co pytajacy już wie na dany temat, gdzie szukał, co czytał, co
zrobił i czego w dalszym ciągu nie rozumie, czy nie wie. Często zdaża się,
że pytający jest tak zielony, że nie jest w stanie zrozumieć prawidłowej
odpowiedzi. Itd... ble, ble, ble... smrodek dydaktyczny :-)
Pozdrawiam słonecznie i ciepło Ja...cki

Humor zeszytów: Dalsza działalność Jacka Soplicy miała miejsce pod habitem
:-)

14. Data: 2003-04-15 14:02:59

Temat: Odp: Początkująca - początkujące pytania :)
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7gdca$9k$...@n...news.tpi.pl...
> W wiadomości news:b7gb97$6s8$1@atlantis.news.tpi.pl Joanna
> Żbikowska<a...@a...com.pl> napisał(a):
> >
> Pozdrawiam mułkowo Ja...cki

??? Mułek u ciebie z nieba pada? :-)))
--
Pozdrawiam, Kaśka

15. Data: 2003-04-15 17:57:03

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b7hhg1$jgi$...@n...onet.pl...

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:b7hhd7$km6$...@a...news.tpi.pl...

> ..jak każdy...
>
> A.

:-))). Ja też wpadam jak z brzegów występuje :-((

--
Pozdrawiam, Kaśka

16. Data: 2003-04-15 18:00:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7h3t4$a0o$1@nemesis.news.tpi.pl Katarzyna
Tkaczyk<k...@e...com.pl> napisał(a):

> ??? Mułek u ciebie z nieba pada? :-)))

Hejka. Wręcz przeciwnie - płynie w rzece, bo to rzeczny mułek :-)
Pozdrawiam płynnie Ja...cki

Humor zeszytów: Wisła, płynąc przez Żuławy, wpada w depresję :-)

17. Data: 2003-04-15 18:00:56

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
napisał:b7hhd7$km6$...@a...news.tpi.pl...

> Humor zeszytów: Wisła, płynąc przez Żuławy, wpada w depresję :-)

siarczan żelaza
Odkurzacz
hiacynty - niech mi ktos podpowie
Hebe i róże