Podlewanie deszczówką - linia kroplująca

1. Data: 2010-07-10 14:53:34

Temat: Podlewanie deszczówką - linia kroplująca
Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupę!

Planuję sobie ułatwić życie i założyć w ogródku warzywnym linię
kroplującą...

Wymyśliłem to tak:
Ponieważ mam w granicy działki rzeczkę, planuję postawić duży zbiornik
(powiedzmy 1000 litrów) na działce na jakimś podwyższeniu. Zbiornik będzie
napełniany wodą z rzeki raz na jakiś czas, a dodatkowo deszczówką z dachu
domku gospodarczego. U dołu zbiornika będzie kranik, do którego podłączę wąż
oraz przez trójniki linię kroplującą, którą rozłożę w warzywniku. Koszt
takiego węża jest znikomy (nawet od 50 groszy za metr).

I teraz pytania:
Czy ciśnienie w całej "instalacji" będzie na tyle wysokie, żeby wszystko
zadziałało prawidłowo?
Na jakiej wysokości ustawić zbiornik, żeby nie był za wysoko, ale
jednocześnie gwarantował wysokie ciśnienie?
Czy istnieją jakieś zawory sterowane elektrycznie, żeby podłączyć je np. do
programatora czasowego, który będzie otwierał i zamykał zawór na zbiorniku o
określonej porze? :)

Ze względu na pytania dot. ciśnienia i zaworu, post pozwalam sobie skrosować
na p.r.o. i p.m.b. :)

Pozdrawiam i dzięki za rady!
MW

2. Data: 2010-07-10 15:05:17

Temat: Re: Podlewanie deszczówką - linia kroplująca
Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-10 16:53, wolim pisze:
> [...]
> oraz przez trójniki linię kroplującą, którą rozłożę w warzywniku. Koszt
> takiego węża jest znikomy (nawet od 50 groszy za metr).

Jeśli ten wąż jest taki tani, to kup kawałek i sprawdź, czy przy
ciśnieni słupa wody powiedzmy 3m (=0,3bara) cokolwiek wykapie z tego węża.
Nie podejmę się oceny czy 1000 l to dużo, ani tego jaki jest sens
budowanie w ogrodzie wysokiej konstrukcji pod zbiornik ważący ponad tonę
w celu zaoszczędzenia paru groszy.

________MAT_______

3. Data: 2010-07-10 15:26:13

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał

> [...]
> Nie podejmę się oceny czy 1000 l to dużo, ani tego jaki jest sens
> budowanie w ogrodzie wysokiej konstrukcji pod zbiornik ważący ponad tonę w

Kto tu mówi o oszczędzaniu i na czym? Chyba tylko na czasie, bo w tej chwili
spędzam dziennie jakąś godzinę na podlewaniu.

Taki kroplownik byłby dla mnie idealnym rozwiązaniem, ale jak się nie uda,
to wrzucę zwykłą ruską pompę membranową (dającą wysokie ciśnienie) do beczki
i podłączę zwykły zraszacz. A i kwestia programowania się rozwiąże, bo pompa
może być podłączona do najtańszego programatora.

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2010-07-10 15:51:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
> beczki i podłączę zwykły zraszacz. A i kwestia programowania się rozwiąże,
> bo pompa może być podłączona do najtańszego programatora.

I jakiś filtr przed zraszaczem, aby dysze się nie zapychały...

5. Data: 2010-07-10 16:04:41

Temat: Re: Podlewanie deszcz?wk? - linia kropluj?ca
Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wolim napisal:
[ ciach ]

A pozwolenie wodno-prawne na pobór wody masz? ;)

Jacek

6. Data: 2010-07-10 16:35:57

Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-07-10 17:26, wolim pisze:
> Użytkownik "Lagod"<niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał

> Kto tu mówi o oszczędzaniu i na czym? Chyba tylko na czasie, bo w tej chwili
> spędzam dziennie jakąś godzinę na podlewaniu.

No właśnie nie wiem czemu to służy, bo na czasie najwięcej zaoszczędzisz
podłączając do zwykłej instalacji wodociągowej. A jak 1000l to dla
ciebie dużo, to nawet pod licznika ogrodowego nie ma sensu montować.

________MAT_______

7. Data: 2010-07-10 18:54:08

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podłączając do zwykłej instalacji wodociągowej. A jak 1000l to dla ciebie
> dużo, to nawet pod licznika ogrodowego nie ma sensu montować.

No właśnie nie napisałem chyba najważniejszego - ogródek mam jakieś 100-150
metrów od domu i kłopotliwe jest dla mnie ciągłe rozwijanie i zwijanie węża.

8. Data: 2010-07-10 18:55:25

Od: "wolim" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

> A pozwolenie wodno-prawne na pobór wody masz? ;)

W rzeczywistości na mapkach to nie jest rzeka, tylko rów, do tego na odcinku
z którego chcę pobierać wodę, jest moją własnością :)

9. Data: 2010-07-10 19:10:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
>
> No właśnie nie napisałem chyba najważniejszego - ogródek mam jakieś
> 100-150 metrów od domu i kłopotliwe jest dla mnie ciągłe rozwijanie i

Kupić rolkę rurki 1/2" - rozwinąć i zakopać ze spadkiem, aby można było
opróżniać na zimę.

10. Data: 2010-07-10 21:32:35

Od: "ErgoSum" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości

| Jeśli ten wąż jest taki tani, to kup kawałek i sprawdź, czy przy
| ciśnieni słupa wody powiedzmy 3m (=0,3bara) cokolwiek wykapie z tego węża.

Jesli cisnienie atmosferyczne to 1 bar, to czy nie powinno byc 1,3 bar ?

Erg

Jak blisko drzewo od granicy działki?
Co to za ziemia?
Nawadnianie trawnika - automatyczne
obsychanie zawiązków ogórków
Jak skrocic brzoze aby jej nie uszkodzic?