Podlewanie ogrodu deszczówką - jaka pompa najlepsza ?

11. Data: 2012-02-21 15:19:25

Temat: Re: Podlewanie ogrodu deszczówką - jaka pompa najlepsza ?
Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 11:26, OWL pisze:

> Dzięki za rzeczowe informacje, a można wiedzieć jakich pomp używasz
> jeśli to nie tajemnica ? Chętnie bym sobie spojrzał na ich parametry,
> odniósł to do Twoich uwag i do moich potrzeb i byłbym dużo mądrzejszy ...
:)
Nazwy nie pisałem bo to bez znaczenia czy ona nazywa się Asgatec, Neptun
lub Flora
:)
Są to pompy w rodzaju tej 1200

http://allegro.pl/pompa-ogrodowa-flora-po-1200-watt-
4000-l-h-gw-2l-i2110430899.html

lub takiej 800
http://allegro.pl/pompa-ogrodowa-neptun-i2151650804.
html

Zwróć uwagę na nieprawidłowe uzbrojenie tej pompy
wyszedł z pompy nyplem calowym ale założył na niego dławik
w postaci tej końcówki widocznej na zdjęciu.

Im grubszy dasz wąż tym większe będziesz miał ciśnienie na końcu węża
Ja do rozprowadzenia wody używam węży wodociągowych 5/4 cala i calowych
i dopiero na końcu do zraszaczy polowych idą węże ogrodowe .
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal
www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
sklep: http://trawki.pl/
http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
39

12. Data: 2012-02-21 16:10:31

Od: Andrzej S <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 16:19, Tadeusz Smal pisze:
> Są to pompy w rodzaju tej 1200

> [...]

Pozwól Tadeuszu, ze dopytam w temacie, bo mam pompe "wrzecionowa"
w studni i nie jestem zadowolony (niekiedy po podaniu napiecia
nie startuje, czyli niepewne jest sterowanie jej zegarem. Denerwuje
tez, ze nie widze co sie tam na dole dzieje.)

Czy wskazane przez Ciebie pompy zassą wodę ze studni, gdzie lustro
jest odległe o 5 m (z fizyki zasysania wynika, ze to mozliwe).
Moze wiesz, czy i jak spadnie wydajnosc przy zasysaniu z takiej glebi
w stosunku do czerpania z jakiegos jeziorka, czyli z poziomu zero?

Czy nie ma klopotu, jesli (mimo zaworów zwrotnych) pompa stoi sucha,
bo woda cofnela sie z rur? Czyli jak z zaciągiem pierwszej wody?

pozdro
--
A S

13. Data: 2012-02-21 20:28:13

Od: OWL <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 16:19, Tadeusz Smal pisze:
> Są to pompy w rodzaju tej 1200
> http://allegro.pl/pompa-ogrodowa-flora-po-1200-watt-
4000-l-h-gw-2l-i2110430899.html
Raz jeszcze dziękuję, ta pompa wygląda bardzo fajnie a i parametry ma "w
sam raz dla mnie". Zastanawiam się czy podawane tutaj ciśnienie 5 bar to
chyba jest maksymalne, prawda ? A zakładając, że pompujemy wodę na
odległość 40-50 metrów wężem 5/4 cal lub 1 cal, to uwzględniając straty
na końcu węża będziemy mieli jeszcze wystarczające ciśnienie żeby
działały np. zraszacze - czy dobrze kombinuję ?

Tomek
sowa1968(at)gmail.com

14. Data: 2012-02-22 01:04:58

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 17:10, Andrzej S pisze:

> [...]
>
> Czy nie ma klopotu, jesli (mimo zaworów zwrotnych) pompa stoi sucha,
> bo woda cofnela sie z rur? Czyli jak z zaciągiem pierwszej wody?
Moje doswiadczenia z wrzecionami są niewielkie ,
użytkowałem tylko jedną i krótko bo zamontowana na stałe w wodzie szybko
obrastała kamieniem lub glonami i nie pompowała .
Kilka razy ja czyściłem ale czyszczenie starczało na kilka dni
a miała ona za zadanie odprowadzać wodę ze studzienki w piwnicy
i jak nie pompowała to wychodziła mi woda
Załączana była sterownikiem elektronicznym reagującym na poziom wody

Ja u siebie mam wysoki poziom wód gruntowych moje studnie mają po 7-8
kregów czyli 3,5 - 4 metry
Pompy stoją na półkach ponizej poziomu gruntu i rur zasysające wodę
mają u mnie po 3 metry długości
Jednak znajomy używa tej słabszej 800 w studni mającej 16 kregów od
ziemi czyli 8 metrów tle ,że pompa stoi nie w kominie studni ale w
piwnicy zagłębionej około 1,5 metra w ziemi czyli powiedzmy ,że zasysa
wodę z głebokości około 6 metrów i później podaje ja na 20 metrów do obory .

Oczywiście, że spada wydajność pompy w zależności od glebokości z
jakiej pompa pobiera wodę.
W instrukcjach tym pomp są tabele spadku cisnienia w tej funkcji ale
napisać można wszystko i nie można oczekiwać zbyt wiele od pomp w tej
cenie.
Wydajność pompy spada wraz z zużyciem naprzykład łopatek wirnika

Jeżeli masz solidny wodociągowy zawór zwrotny z sitkiem zabezpieczającym
to woda nie ma prawa się cofnąć .
Cofa się gdy pod membranę zamykającą podejdzie jakiś paproch czy ziarnko
piachu .
Na paproch pływające na powierzchni mam zabezpieczenie w postaci
wyłącznika wyłączającego pompę zanim pompa zaczyna zasysać wodę z
powierzchni a z zasysaniem ziarenek piasku poradziłem sobie poprzez
podniesienie końca rur około pół metra nad dnem .

15. Data: 2012-02-22 01:33:01

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 21:28, OWL pisze:
> [...]
> na końcu węża będziemy mieli jeszcze wystarczające ciśnienie żeby
> działały np. zraszacze - czy dobrze kombinuję ?

U mnie najdłuższa linia zasilana tą "1200" ma około 100m długości
i zasysa wodę ze stawu więc pracuje prawie w poziomie .
pierwsze 50 metrów jest z rury niebieskiej 5/4 cala a dalej na calowym
Na tej linii mam osadzone 4 zraszacze polowe , z głowicami o wydajności
około 1000l/h.

Te zraszacze http://www.mpj.pl/Zraszacze_polowe,pl,site,625,0,611
.html
mają zasadniczo regulację zasięgu podlewania ale ja wole regulować to
zaworami.

Nie wiem w sumie jakiego typu zraszacz chcesz używać.
Tym moim wystarcza 2 bary a nawet mniej
[...]

Zamarzniecie drzew
rok wróbla?
prognoza pogody na wiosnę 2012
Uniwersytecki kurs meteorologii przez internet COME.UW
Sroki i wróble