Re: Podwyzszone GGTP

From: "BUC" <3...@a...gda.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Podwyzszone GGTP
Date: Wed, 28 Oct 2009 13:57:20 +0100

Użytkownik "majer" <a...@n...ma> napisał w wiadomości
news:hc8nn8$dmq$1@inews.gazeta.pl...

> Mezczyzna, 35 lat. Chorob wspolistniejacych (o ile mi wiadomo) nie mam.
> Badanie bylo na czczo. Zostalo zlecone bo od dluzszego czasu odczuwam
> pieczenie w zoladku po nawet niewielkiej ilosci alkoholu (np. po dwoch
> piwach) a ostatnio nawet po jogurcie owocowym.

Gdzie dokładnie jest zlokalizowane 'pieczenie'? Jak szybko po posiłku się
pojawia? Czy występuje w przerwach między posiłkami? Czy posiłek przynosi
początkowo ulgę w pieczeniu? Czy bierzesz jakieś leki? Jak często pijesz
alkohol i w jakich ilościach? Czy miałeś kiedyś żółtaczkę? Czy miałeś kiedyś
(jeśli tak to kiedy) zabiegi operacyjne? Czy przechodziłeś ostatnio
infekcję?

Co do wzrostu GGTP to występuje ono u alkoholików (do jego unormowania
potrzeba u alkoholików nawet do kilku tygodni) oraz w chorobach wątroby i
dróg żółciowych tj.: kamica, zapalenie pęcherzyka żółciowego itp. Badanie
jest na pewno do powtórzenia za jakiś czas.