Podzial majatku?

1. Data: 2003-02-26 16:15:19

Temat: Podzial majatku?
Od: "Bafango" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zadanie dla wytrwalych (prosba o Wasze zdanie):
Za ok. miesiac sprzedam mieszkanie.
Z drugiej strony za ok. miesiac kupie mieszkanie :-)
I mam watpliwosci co do chronologii i sciezki przeprowadzenia tych operacji
A oto fakty i pytania:
1. "Stare" mieszkanie zostanie sprzedane przez malzenstwo (w trakcie
rozwodu)
2. Podzial kwoty z mieszkania okreslony na drodze ugody. 33/66%
3. Istnieje wymog odporowadzenia podatku do fiskusa od sprzedazy
mieszkania 2%. Jedyna mozliwoscia unikniecia platnosci jest deklaracja teraz
i zakup w przyszlosci nowego mieszkania w ciagu 2 lat od srzedazy. Od
roznicy wartosci sprzedanego i kupowanego mieszkania nalezy zaplacic
pozostaly podatek. Czy dobrze mysle,
ze: każdy - juz po rozwodzie" "odpowiada" za sprzedaż swojego własnego
udziału i każdy rozlicza się odrebnie - od kwoty przypadającej na niego (a
nie od całości).
4.Oddzielna sprawa sa odsetki: Od 1 stycznia 2003 miala wejsc w życie
zmiana, polegająca na tym, że odsetki od kwoty nie rozliczonej liczy się za
te dwa lata w wysokości połowy odsetek "podatkowych", a za okres następujący
po tych dwóch latach - w pełnej wysokości. Czyli US może mnie wezwać do
rozliczenia po upływie np. dwóch i pół roku - wtedy za dwa lata
zapłace odsetki w wysokości połowy stopy odsetek "podatkowych",
a za następne pół roku - w pełnej wysokości?

5. Mieszkanie kupowane przeze mnie jest nizszej wartosci
6. Sprzedaz mieszkania: polowa marca
7. Zakup mieszkania: koniec marca
8. Rozwod: koniec kwietnia + czas do uprawomocnienia wyroku
9. Jak rozumiem akt notarialny dot, rozdzielnosci majatkowej
zalatwia sprawe wspolwlasnosci, a w szczegolnosci okresli w jaki sposob
zostana podzielone pieniadze ze sprzedazy mieszkania. Czy w akcie tym moze
rowniez znalezc sie zapis o tym, ze pieniadze z
mojej czesci zostana przeznaczone na zakup mieszkania i tylko ja /a nie
malzenstwo./ bede jego wlascicielem? - zwracam uwage, ze stalo by sie to
jeszcze przed rozwodem. A moze nie
moge kupic przed rozwodem mieszkania na siebie i powinieniem kupic
mieszkanie np. na moja mame?
10. Jak Waszym zdaniem Fiskus bedzie "rozliczac" niezaplacony podatek, skoro
zakupie mieszkanie o wartosci ok. 60% starego i kto ma zaplacic podatek od
roznicy? :-) Ja czy zona? Zakladam ze zona nie kupi w ciagu 2 lat
mieszkania.
Acha! W przypadku gdyby nowe mieszkanie mialo byc na moja mame no to nie
wykaze przed fiskusem, ze kupilem mieszkanie, no chyba, ze
moja mama srzeda/podaruje mi mieszkanie po rozwodzie ale to tez kosztuje :-)

Komentarz laika: Czy dobrze mysle, ze bez aktu notarialnego (lub decyzji
Sadu) o podziale majatku (a wlasciwie o rozdzielnosci
majatkowej) nie damy rady poniewaz musi byc formalnie okreslony
podzial pieniedzy z mieszkania. Inaczej fiskus zapyta skad wzialem pieniadze
na zakup nowego mieszkania i dlaczego wlasnie
w takiej wysokosci, prawda?

Rownanie z kilkoma niewiadomymi majace kilka rozwiazan?

Z gory dziekuje za Wasze przemyslenia w tej sprawie i wszelka pomoc.

Bafango

2. Data: 2003-02-26 18:04:14

Temat: Re: Podzial majatku?
Od: "111" <c...@c...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

źle myślisz, mogą być same kłopoty, idź do adwokata.

3. Data: 2003-02-26 18:32:05

Od: "zeen" <z...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

a ty ciachaj posty :))

4. Data: 2003-02-27 14:48:50

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
teraz
> i zakup w przyszlosci nowego mieszkania w ciagu 2 lat od srzedazy.
Podatek płacisz przy ZAKUPIE, nie sprzedaży. Jego wysokość uzależniona jest
od rodzaju nieruchomości (najprostszy podział: spóldzielcze własnosciowe
prawo do lokalu lub hipoteka)
Ten podatek o którym wspominasz dotyczy realizacji ptrzeb mieszkaniowych.
Płacisz go tylko wtedy, kiedy nieruchomość sprzedajesz przed upływem 5 lat.
Jesli wydasz (wraz z kosztami notarialnymi) kwote wieksza lub rowna na
zakup kolejnego lokum (lub działki) jestes z niego zwolniony. Nota bene
wynosi on 10%. Nie pamiętam jaki jest czas na realizację tych potrzeb
mieszkaniowych, sądzę, ze 5 lat.
> 4.Oddzielna sprawa sa odsetki:
nie wiem....

> [...]
> jeszcze przed rozwodem. A moze nie
> moge kupic przed rozwodem mieszkania na siebie i powinieniem kupic
Zdecydowanie mozesz na siebie, tyle, ze wymagana jest zgoda żony. Dobry
notariusz powinien zalatwic sprawe odpowiednimi zapisami. Jeżeli miszkasz w
Warszawie moge Ci pomoc. Mialam podobne problemy z majatkiem i moim eks.

> [...]
> zakupie mieszkanie o wartosci ok. 60% starego i kto ma zaplacic podatek od
> roznicy? :-) Ja czy zona? Zakladam ze zona nie kupi w ciagu 2 lat
Tak, jak bedzie to zapisane w akcie sprzedazy - patrz punkt wyzej.

> [...]
> wykaze przed fiskusem, ze kupilem mieszkanie, no chyba, ze
> moja mama srzeda/podaruje mi mieszkanie po rozwodzie ale to tez kosztuje
Szkoda kombinacji - za drogo Cie to wyniesie.

Dobry akt notarialny - to rozwiazanie Twojego problemu.

pozdrawiam,
Anna

5. Data: 2003-02-27 22:49:21

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Feb 2003, AnnaD wrote:
[...]
>+ Podatek płacisz przy ZAKUPIE, nie sprzedaży.

Zdaje się że tylko czasami:
++++
2. Płatnikami podatku sš:
[...]
2) nabywcy rzeczy - od umów sprzedaży, jeżeli nabywca kupuje te rzeczy do
przerobu lub sprzedaży.
----

Mniemałem że w przeciwnym przypadku (tj. nabycia *nie* na handel
ani produkcję) za podatek odpowiadają *obie* strony solidarnie.
Coś namieszałem ??

pzdr, Gotfryd

6. Data: 2003-02-27 23:11:38

Od: "AnnaD" <q...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości > Mniemałem że w przeciwnym przypadku (tj. nabycia *nie* na
handel
> ani produkcję) za podatek odpowiadają *obie* strony solidarnie.
> Coś namieszałem ??
>
> pzdr, Gotfryd

Zwyczajowo, przy transakcji dotyczącej nieruchomości, płaci kupujący. Chyba,
ze strony uzgodnia inaczej. Tak czy inaczej wspomniana solidarnosc nie
obowiazuje - notariusz ma obowiazek ustalic, ktora ze strona placi i
zainkasowac ten podatek.
pozdrawiam,
Anna

Link a propos kuracji hormonalnej