Podzielę się z Wami moim znaleziskiem

1. Data: 2010-11-22 00:58:58

Temat: Podzielę się z Wami moim znaleziskiem
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Kaznodziei Salomona
Rozdział 1

1. Słowa Kaznodziei, syna Dawida, króla w Jeruzalemie.
2. Marność nad marnościami, mówi Kaznodzieja, marność nad marnościami,
wszystko marność.
3. Jaki pożytek ma człowiek z całego swego trudu, który znosi pod słońcem?
4. Pokolenie odchodzi i pokolenie przychodzi, ale ziemia trwa na wieki.
5. Słońce wschodzi i słońce zachodzi, i śpieszy do swego miejsca, gdzie
znowu wschodzi.
6. Wiatr wieje ku południowi i skręca ku północy; wiatr ustawicznie krąży i
w swym biegu okrężnym wraca.
7. Wszystkie rzeki płyną ku morzu, a jednak morze nie wzbiera; w dalszym
ciągu płyną rzeki do miejsca, do którego zdążają.
8. Ludzie się trudzą mówieniem, lecz i tak nikt wszystkiego nie wypowie.
Oko nie nasyci się widzeniem, a ucho nie zadowoli się słyszeniem.
9. To, co było, znowu będzie, a co się stało, znowu się stanie; nie ma nic
nowego pod słońcem.
10. Czy jest coś, o czym można by powiedzieć: Oto jest coś nowego? Dawno to
już było w czasach, które były przed nami.
11. Nie pamięta się o tych, którzy byli poprzednio, ani o tych, którzy będą
potem; także o nich nie będą pamiętali ci, którzy po nich przyjdą.
12. Ja, Kaznodzieja, byłem królem nad Izraelem w Jeruzalemie.
13. Postanowiłem szczerze mądrością zgłębić i zbadać wszystko, co się
działo pod niebem: Jest to żmudne zadanie, jakie zadał Bóg synom ludzkim,
aby się nim trudzili.
14. Widziałem wszystkie sprawy, które się dzieją pod słońcem, a wszystko to
jest marnością i gonitwą za wiatrem.
15. To, co krzywe, nie da się wyprostować, a to, czego brakuje, nie da się
policzyć.
16. Toteż pomyślałem w sercu swoim tak: Oto stałem się wielki i zdobyłem
więcej mądrości niż wszyscy, którzy byli przede mną w Jeruzalemie, a moje
serce poznało wiele mądrości i wiedzy.
17. I postanowiłem szczerze poznać mądrość i wiedzę, szaleństwo i głupotę;
lecz poznałem, że i to jest gonitwą za wiatrem.
18. Bo gdzie jest wiele mądrości, tam jest wiele zmartwienia; a kto pomnaża
poznanie, ten pomnaża cierpienie.

http://bit.ly/drNDFH

2. Data: 2010-11-22 01:20:50

Temat: Re: Podzielę się z Wami moim znaleziskiem
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" napisał w wiadomości grup

[...]

No i?...
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

3. Data: 2010-11-22 09:04:07

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1ejx7rj85tyux.dlg@trenerowa.karma...
> [...]
> lecz poznałem, że i to jest gonitwą za wiatrem.
> 18. Bo gdzie jest wiele mądrości, tam jest wiele zmartwienia; a kto

___

Lubię tę księgę....
MK

4. Data: 2010-11-24 11:40:16

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lecz poznałem, że i to jest gonitwą za wiatrem.
> 18. Bo gdzie jest wiele mądrości, tam jest wiele zmartwienia; a kto

Z 'moich poszukiwań':
Perspektywa spojrzenia ogólnie rozumianego buddyzmu na powyższe:
W wielu szkołach buddyjskich (być może nawet we wszystkich) istnieje
pojęcie praktyk wstępnych - tzw. nyndro. Są to praktyki, które
służą wstępnemu przygotowaniu do dalszych, bardziej zaawansowanych
praktyk. W ramach praktyk nundro m.in. jest tzw. medytacja nad
nietrwałością.
Adept robi mniej więcej to samo co powyżej przedstawiłeś - rozmyśla
nad nietrwałością wszechrzeczy. Co prawda powyżej mamy podkreślenie
'wszystko już było', ale w istocie jest to rozmyślanie nad nietrwałością
i pustką - przynajmniej 1-17.
Dla porównania można poczytać:
http://a.bongaruda.pl/publikacje/teksty/nauki/atri/n
ietrwa--o----/
Warto jednak podkreślić, że powyższe jest tylko jednym z elementów praktyk
ruszen (celem jest obniżenie przywiązania do własnego ego i spraw
doczesnych).
Inne, równorzędne elementy to m.in:
- ofiarowanie mandali
- wzbudzanie współczucia
Istotne jest to, że w innych cześciach pobudza się inne aspekty umysłu.
Medytacja nad nietrwałością jest aktem bardzo biernym, wycofującym.
Natomiast np. wzbudzanie współczucia jest aktem aktywnym.

Uznałem, że warto o tym wspomnieć - ponieważ sama medytacja nad
nietrwałością (opowieści o hiobie itp) może sprawiać wrażenie nieco
'depresyjne', a nie o to chodzi, żeby się wpędzać w poczucie
bezsensu.

Takież to właśnie 'pranie' przechdzi początkujacy praktykujący buddyzm.

5. Data: 2010-11-26 00:02:09

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

nietrwałością (opowieści o hiobie itp) może sprawiać wrażenie nieco
'depresyjne', a nie o to chodzi, żeby się wpędzać w poczucie
Medytacje te, znane także w chrześcijaństwie (nasz niedokończony temat oo
Trapistów)- nie mają w sobie niczego z depresyjności. Zadaniem naszym jest
rozwój duchowy. Idziemy Drogą- na Drodze spotyka nas wiele rzeczy, które
chcą nas z niej zawrócić. Np- ofiarują nam powodzenie w interesach, albo też
zdolności magiczne, uzdrowicielskie- czy piękną kobietę. Dar przyjmijmy, ale
nie wolno się do niego przywiązywać. Każde zatrzymanie się jest zejściem z
Drogi. Każdy taki dar nas de facto z niej zawraca. Możemy więc dar przyjąć
(a nawet powinniśmy)- ale należy go traktować jako coś, co nam zostało
pożyczone, i w każdej chwili ktoś może zażądać zwrotu.

Za bardzo silnie motywującą zarówno chrześcijaństwo i buddyzm uważają
medytację własnej śmierci- jednak to troszkę "wyższa szkoła jazdy". Jest to
silnie oczyszczająca medytacja, która bywa- że nadaje właściwe odniesienie
naszym działaniom

Takież to właśnie 'pranie' przechdzi początkujacy praktykujący buddyzm.

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Żegnajcie...Orgazmy.
Czy zbieracie plastikowe nakrętki?