Podzielniki - jak mocować do grzejników płytowych ?

1. Data: 2004-09-14 19:48:20

Temat: Podzielniki - jak mocować do grzejników płytowych ?
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czeka mnie wymiana grzejników z żeliwnych na stalowe (konwektorowe
Purmo). Jako, że na grzejnikach mam podzielniki wyparkowe to konieczne
będzie zawiadomienie firmy, która na podstawie umowy ze Wspólnotą te
podzielniki rolicza by te podzielniki przeliczyła na nowy typ grzejników.

Ale pytanie zasadnicze to: jak montować te ustrojstwa do tego typu
grzejnika ? tzn. do niemal gładkiej stalowej płyty bez żadnych
poprzecznych otworów.

Słyszałem o możliwości przyklejenia na silikon lub o ...
nitowaniu/spawaniu ?

Pierwsze mnie trochę dziwi ze względu na barierę izolacyjną mogącą
zakłucić prawidłowy odczyt (choć w sumie fajnie byłoby ;-) ) drugie ...
mogłoby narazić moje (no dobra, de facto Wspólnoty Mieszkaniowej ;-( )
nowe grzejniki na utratę gwarancji czego bym nie chciał.

Jakie macie doświadczenia/wiedzę w tym względzie.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZECZYTAJ CO NAS CZEKA - PROTESTUJ !!
http://liberator.lbl.pl/index.php?see=art&art_id=199
7

1. Data: 2004-09-14 21:08:29

Od: "Marek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:41474a97$1@news.vogel.pl...
> [...]
>
> Ale pytanie zasadnicze to: jak montować te ustrojstwa do tego typu
> grzejnika ? tzn. do niemal gładkiej stalowej płyty bez żadnych

[....]
> Wojciech Ściesiński; w...@N...net

Zgrzewanie śrub i przykręcenie lub klejenie specjalnym klejem o dobrym
przewodnictwie cieplnym.

Marek

1. Data: 2004-09-15 08:12:02

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem o możliwości przyklejenia na silikon lub o ...
> nitowaniu/spawaniu ?

u mnie byly przyklejone jakims kretynskim klejem, a po
wywaleniu podzielnikow (zmiana na cieplomierze) zostala czarna
ohydna plama, ktora zdarlem dopiero szlifierka i zamalowalem
lakierem.

a swoja droga ciekawe jak to bedzie z podzielnikiem (a scislej z rachunkami)
skoro bedziesz mial inny kaloryfer niz inni?? Tak naprawde to to ustrojstwo
mierzy
diabli wiedza co i dopiero zanajomosc wszystkich odczytow (zakladajac
ze ustrojstwo mimo ze mierzy nie wiadomo co to mierzy tak samo u wszystkich)
daje mozliwosc wiarygodnego podzialu kosztow calkowitych na poszczegolne
lokale.

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-09-15 17:13:00

Od: "SabAda" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:ci8tfn$aeu$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> [...]
wszystkich)
> daje mozliwosc wiarygodnego podzialu kosztow calkowitych na poszczegolne

- u nas firma rozliczająca miała tabelkę i przeliczniki do każdego rodzaju
kaloryferów. Nawet zeberkowe żeliwne, czymś tam się różniące miały inny
przelicznik.
A podzielniki były przyklejane klejem - bardzo podobnym do silikonu. Po
usunięciu podzielników - klej dobrze się zmył.

1. Data: 2004-09-15 19:53:00

Od: "prodak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wszystkich)
> daje mozliwosc wiarygodnego podzialu kosztow calkowitych na poszczegolne

Te ciepłomierze natomiast mierzą twoje ciepło za które już zapłaciłeś tzn.
głównie w energii el. telewizor lodówka komp no i ciepło domowników.Jest to
paranoja zeby na podstawie temp w domu dzielić koszty a w dodatku demontowac
poprzedni system rozliczeń.

1. Data: 2004-09-16 09:27:19

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Sep 2004 10:12:02 +0200
"Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> wrote:

> [...]
> daje mozliwosc wiarygodnego podzialu kosztow calkowitych na poszczegolne

nie daje, bo cieplo migruje..

Sierp

1. Data: 2004-09-16 09:36:59

Od: Ormianin <o...@c...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 15 Sep 2004 21:53:00 +0200, na pl.rec.dom, prodak napisał(a):

> [...]
> paranoja zeby na podstawie temp w domu dzielić koszty a w dodatku demontowac

Racja, na tym sie wychodzi jak Zablocki na mydle... podzielniki to kiepski
pomysl !

1. Data: 2004-09-16 10:33:16

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie daje, bo cieplo migruje..

a co to zmienia?

firma doprowadzajaca cieplo kasuje za gotowosc (zamowiona moc) i za
faktyczne zuzycie;
jedo i drugie jest znane (zuzycie w bloku mierzone jest na wejsciu).
syme ktora sobie zyczy dostawca ciepla dzieli sie na uzytkownikow np.
biorac sume odczytow z podzielnikow wylicza sie koszt jednostki (bez wzgledu
co
ona soba reprezentuje) - placisz za sume jednostek z podzielnikow w twoim
lokalu.
oczywiscie placisz za otwarte okna na korytarzu, ale zmiana sposobu
obliczania na
cieplomierze (czy tez inne ustrojstwa) nic nie zmieni i tak zaplacisz za
straty ciepla
w bloku, zaplacisz wiecej jesli masz mieszkanie majace trzy siany szczytowe,
pod slabo izolowanym dachem itp.

Cieplomierz daje bardziej wiarygodny pomiar pobranego ciepla, mierzy
przeplyw i roznice temperatur na wejsciu i wyjsciu, wskazania nie zaleza od
miejsca zamocowania przyrzadu (tak jak podzielnik ciepla), typu grzejnika
itp.

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-09-16 10:36:52

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Te ciepłomierze natomiast mierzą twoje ciepło za które już zapłaciłeś
tzn.

????

cieplomierz nie mierzy ciepla w domu, ale pobor ciepla z rury mierzac
przeplyw i roznice temperatur
na wejsciu i wyjsciu rury doprowadzajacej i odprowadzajacej, wiec jesli masz
termoregulator
reagujacy na temperature wewnatrz to jesli nagrzejesz pomieszczenie inaczej
to bedzie mniejszy przeplyw
i mniej zaplacisz

pozdrawiam WM

1. Data: 2004-09-16 10:38:44

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 16 Sep 2004 12:33:16 +0200 I had a dream that Wlodzimierz Macewicz
<w...@i...pw.edu.pl> wrote:
> [...]
> straty ciepla
> w bloku, zaplacisz wiecej jesli masz mieszkanie majace trzy siany szczytowe,

Nieprawda. Wiele spółdzielni stosuje modyfikatory dla mieszkań
skrajnych, szczytowych, parterów itp.
U mnie nawet pokój, który ma za ścianą klatkę schodową ma inne
modyfikatory, niż pozostałe mieszkania. Kuchnia, w której z reguły jest
cieplej z powodu gotowania też ma odpowiednie modyfikatory.

> [...]
> miejsca zamocowania przyrzadu (tak jak podzielnik ciepla), typu grzejnika

Zgadza się, tylko że w blokach tak są skontruowane piony, że ja bym
musiał mieć trzy ciepłomierze. W dodatku rozbijamy się o temat, że u
mnie idą rurki, które same z siebie też grzeją, a u sąsiada nie.
I co?

[sprzedam] Piecyk gazowy Junkers.
Beska barlinecka przyklejona do podłogi
ekran termoizolacyjny