Re: ,,Pogrom"

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 28 Dec 2018 17:23:50 -0800 (PST)
Subject: Re: ,,Pogrom"
From: j...@o...pl

W dniu niedziela, 23 grudnia 2018 08:47:37 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> No przeciez o nich pisałam - debile, których nie zabraknie.

> Nie - komunizm to uspołecznienie, czyli wszystko wspólne. Utopia. Socjalizm
> to jego karykatura, folwark zwierzecy.
> Czytałeś ,,Folwark zwierzęcy"?

iksekus, powoli. komunizm jest dogłębną istotą uspołecznienia;
i tak być może, ogólnie rzecz rozpatrując, chyba tylko w Niebie Chrystusowym
(znaczy, nie tylko, ale na razie mniejsza o to).

znaczy pojęcia "socjalizm" i "komunizm" rozpatruję w ich ideach prawdziwych,
a nie tym, co na Ziemi sobie zgotowaliście - sorki, "zgotowaliśmy", bo ja też
jestem człowiekiem.

te idee są bardz0, bardzo szczytne, tylko że ludzkości, na ten czas,
naprawdę na ich sobie przysposobienie nie stać;
po prostu prawie żaden człowiek nie ma w sobie na tyle ukształtowanego sumienia,
aby mogło w, choćby tylko nawet dość pełnym słowa tego znaczeniu, sumieniem
się nazywać.

> Tylko ludzie? Dobre. Twórcy tej idei!

Oczywiście; stąd jeśli jakąś ideę chwalebną propagujesz, musisz być pewien,
że cię na to stać, by jej wymogom podołać.
na pewno, Stalina, nie było na to stać, a Lenina, tylko połowicznie, mniej więcej.

Druga oczywistość: nie wprowadzasz w czyn nawet najwyśmienitszych idei,
jeśli wymaga to postępowań, zazwyczaj zwykłych morderstw, tej idei
przeczących - to sprawy same z siebie zrozumiałe.

> ICzyli własnosć prywatna. Człowiek pozbawiony prawa do własnosci osobistej
> jest tylko niewolnikiem.

Oczywiście ikselkuś:) własność prywatna jest Świętością, pomijając własności
zwyczajnie po chamsku skradzione innym (ojejku, definicji "po chamsku" nie da
się podać, ale zawsze idzie to odróżnić; znaczy da się podać, tylko bez sensu
byłoby dołączanie 100 stron uszczegółowień na każdą okazję, skoro każdy człowiek
posiadający sumienie wie to sam z siebie).

Ojejku, napisałaś osobistej, a to co innego niż prywatnej; też zależy na ile
tą osobistość rozciągamy.

Pomijając.
Całkiem nie znaczy tak, że np. będąc w niebie Aniołowym powiedzmy, nikt nie może
mieć np. stroju swego, miecza w razie potrzeby, nawet skrzydeł potrzebności Bożej;
tam po prostu, jeśli ktoś o coś prosi, ten proszony wie, że jest to dobre
i chętnie wszystkiego użycza i jest to takie normalne, bezchwalne i radość
mu przynoszące, że mógł się ku Dobru przyczynić, że tylko jego chwała wzrasta
ot tak, sama z siebie w oczach Boga, a w oczach Anioła jest to tylko naturalne
postępowanie.

> Masz dobre widzenie.

dziękuję serdecznie Iksekuś; wiem, ze On wiedział, kogo i dlaczego wybiera.
naprawdę powierzyć losy świata można tylko temu, kto to wszystko rozumie.
i kto samemu sobie nałoży takie ograniczenia, żeby i Bóg i istoty
czuły się, że są jak najbardziej tylko to możliwe, bezpieczne.

oczywiście poza tym co napisałem,
to Ciebie kocham.

jacek.