Pokój dla 2 dzieci różnej płci (pyt)

1. Data: 2006-03-21 20:59:29

Temat: Pokój dla 2 dzieci różnej płci (pyt)
Od: "Jagna " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Zastanawiałam siE gdzie zadać pytanie i padło na rodzinę.
Mam dylmat. Mamy 2 dzieci córka lat sześć i syn dwa latka. Mieszkają w jednym
pokoju, nieźle im się wiedzie (i tak większość czasu w salonie spędzaja).
Córa od września idzie do szkoły. I się pojawia problem. Pokój trzeba
dostosować do potrzeb [przedszkolaka i ucznia. Jak? Czy jest sens? (chlopak +
dziewczyna) na jak długo uda sie w jednym? Czy ma ktoś podobną sytuację??
Mamy coprawda 3 pokoje i w ostateczności każde miało by swój ale raz - w
salonie toczy sie całe zycie rodzinne + wielu gości dość często (tak lubimy),
2 - sypialnia jest jednocześnie składzikiem domowym, ogromna szafa i takie
tam. Dlatego zależy nam zeby jednak zachowac taki układ. Tylko czy jest sens,
czy dzieci nie przypłacą tego złymi relacjami między sobą, wiecznymi
kłótniami i tego typu sytuacje. Zakładamy że jak dzieci zaczną byc młodzieża
to moze dozbieramy na jeszcze jednen pokój:) Jka to rozwiązać funkcjionalnie?
Łózko piętrowe czy 2 fotele rozkładane?? (w łóżku każde miało by swój azyl,
kąt dostępny tylko dla niego). Niewiem juz mam mętlik a czas remontu
nieubłaganie przybliża się. Poradźcie coś prosze.
Pozdrawiam prawie nocnie:) AgaL

2. Data: 2006-03-22 09:08:37

Temat: Re: Pokój dla 2 dzieci różnej płci (pyt)
Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> Zastanawiałam siE gdzie zadać pytanie i padło na rodzinę.

A lepiej byłoby, jakby padło na pl.soc.dzieci albo pl.soc.dzieci.starsze.

--
JoP

3. Data: 2006-03-22 09:13:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jagna wrote:
> [...]
> pojawia
> problem. Pokój trzeba dostosować do potrzeb [przedszkolaka i

Sens jest, bo konflikty na tym tle będą na pewno, sam pamiętam
swoje relacje z moim starszym (o 5 lat) bratem, jak on już był w
szkole, w związku z czym był strasznie dorosły i strasznie z góry
patrzący na młodszego szkraba, który koniecznie "tez kciał"
lekcje odrabiać, najlepiej te same, co brat. Jeśli osobne pokoje
póki co są mało realne, to może jakoś choćby umownie podzielić
obecny? Układem mebli wydzielić wyraźnie część "moją" i "twoją",
nawet w małym pokoju to się da zrobić. Bo granice demarkacyjne
dzieci same będą tworzyć tak czy tak (brat mi na wspólnym dużym
stole taką granicę z książek układał[1]).
Z czasem ten podział tak czy tak będzie musiał byc solidniejszy,
nie wiem, czy na dwa osobne pokoje, jeśli jest taka możliwość,
czy też chociaż jakieś rotacje w domu, dzięki którym dzieci
dostaną trochę większy pokój, możliwy do całkowitego podzielenia
na dwa osobne (niekoniecznie przez postawienie ściany i wykucie
dodatkowych drzwi, regalik dzielący go na dwie osobne części
wystarczy.

J.

[1] - po czym awantury wybuchały na tle typowym dla wszelkich
konfliktów granicznych, od wojny "o miedzę" począwszy na typowych
zaborach części terenów ("MAAAAMAAAAA, ON MI MOJE MIEJSCE
ZAJĄĄĄĄŁŁŁ!!!!","a bo ja się uczę i się nie mieszczę, on się może
bawić później!!!!") skończywszy

4. Data: 2006-03-22 09:43:47

Od: "Jagna " <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta Pers <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> A lepiej byłoby, jakby padło na pl.soc.dzieci albo pl.soc.dzieci.starsze.

Zastanawiałam sie i nad tym ale to i dziecko i dziecko starsze i ogolnie
sprawa rodzinna. Rodzina wydała mi sie odpowiedniejsza. Zresztą gro bywalców
powtarza się na tych 3 grupach.
Pozdrawiam AgaL

rozwiązać małżeństwo w Kościele?[GW-długie!]
Szukam kawalerki do wynajęcia, warszawa- może ktoś ma
Co dla 12-latka?
Uliczne gwary...
mam pytanie ;-)