Polaczenie skalniaka z wrzosowiskiem

1. Data: 2006-05-24 05:48:10

Temat: Polaczenie skalniaka z wrzosowiskiem
Od: "domel" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanie: czy moge polaczyc ogródek skalny z niewielkim
wrzosowiskiem. To znaczy wiem, ze moge, ale czy to bedzie dobre
polaczenie?
Podaje wiecej szczególów:
Miejsce po bylym trawniku, przed poludniowa sciana budynku,
praktycznie zasloniete od wiatru ze wszystkich stron. Dlugosc 10
metrów, szerokosc 1,5 metra. Polozenie mniej wiecej w kierunku
wschód-zachód, a wiec przez wieksza czesc dnia naslonecznione.
Gleba zwarta, ale nie gliniasta. Mniej wiecej 2/3 dlugosci (od
strony wschodniej) zajete jest przez ogródek skalny (zakladany od
tego roku) ot kilka iglaków plozacych, kosodrzewina wkomponowana w
skalki, poukladany kamien i niewielka kolekcja bylinek skalnych. Na
zachodnim krancu skalniaka posadzone 7 wrzosców - wyglada chyba
dobrze (mnie sie podoba - choc moze innym nie, ale nie mam jeszcze
doswiadczenia - to mój pierwszy rok bycia ogrodnikiem :-) ).
Zastanawiam sie obecnie czy dobrze wygladaloby dorobic do tego
skalniaka jakies mini wrzosowisko na pozostalej 1/3 dlugosci. W tej
chwili znajduje sie tam 1 kosodrzewina i tak mniej wiecej oczami
wyobrazni sadze sobie tam kilka wrzosów. Wydaje mi sie, ze
wygladaloby to niezle. Chcialbym poznac Wasza opinie - czy
dobrze wygladaloby polaczenia skalniaka z mini-wrzosowiskiem?
Pozdrawiam serdecznie
tomek

2. Data: 2006-05-24 10:18:23

Temat: Re: Polaczenie skalniaka z wrzosowiskiem
Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

domel napisał(a):
> [...]
> wygladaloby to niezle. Chcialbym poznac Wasza opinie - czy
> dobrze wygladaloby polaczenia skalniaka z mini-wrzosowiskiem?

Moim zdaniem pasuje.
Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2006-05-24 10:55:56

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

domel napisał(a):
> czy moge polaczyc ogródek skalny z niewielkim
> wrzosowiskiem.
Jak najbardziej; w naturze to standard, np. Serra da Estrella w
Portugalii czy to garnitowe wzgorze na polnocno-zachodnim skraju Bornholmu.
pik

4. Data: 2006-05-27 07:02:49

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

>zachodnim krancu skalniaka posadzone 7 wrzosców - wyglada chyba
>dobrze (mnie sie podoba - choc moze innym nie, ale nie mam jeszcze

Wrzosce z reguly wystepuja w terenach górzystych.

Jesli zdecydujesz sie zrobic to wrzosowisko pamietaj by dobrac na tyle
niskie odmiany, zeby nie zakryly skalniaka. Kupuj wrzosy tylko tam, gdzie
beda wyraznie oznaczone. Wysokosci wrzosów znajdziesz w internecie, wpisz
nazwe odmiany w google albo szukaj tutaj: http://tabaza.sapijaszko.net/ i
http://www.wrzosowisko.pl/wrzosy.html

--
Pozdrawiam, Rafal Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

Zawirusowane lilie- Mirzan ratunku
borówka wysoka
co zrobić ?
Earn up to 1000 $ per month only for reading your Mails!!!!!!!!
Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?