Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?

1. Data: 2006-05-23 13:00:48

Temat: Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?
Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadziłem miesiąc temu trochę sadzonek ( pochodzących z Jasła od
R.Myśliwca )
Sadzonki są szczepione na podkładkach i mają po dwie krótkie łozy z 4 - 5
pąkami.
Teraz mają po kilka pędów.
Czy sadzonki winienem traktować jak w pierwszym czy drugim okresie
wegetacyjnym.
W szkółce powiedziano abym traktował je jako dwuletnie ( tzn. że obecny
sezon jest dla nich drugim )
Zamierzam prowadzić je w formie guyot'a dlatego moje wątpliwości ( zostawić
jeden czy dwa pędy na przyszły rok )

Pozdrawiam
YOU_rek

2. Data: 2006-05-24 10:23:44

Temat: Re: Jak liczyć wiek sadzonek winorośli ?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

YOU_rek napisał(a):
> Posadziłem miesiąc temu trochę sadzonek ( pochodzących z Jasła od
> R.Myśliwca )

Nie dali ci instrukcji na piśmie?
:-(

> Sadzonki są szczepione na podkładkach i mają po dwie krótkie łozy z 4 - 5
> pąkami.[...]
> W szkółce powiedziano abym traktował je jako dwuletnie ( tzn. że obecny
> sezon jest dla nich drugim )

Skoro drugi to na pędach nalezało zostawic tylko po jednym oczku i
powtórz cięcie skracające [do 8 oczek] w sierpniu.

> Zamierzam prowadzić je w formie guyot'a dlatego moje wątpliwości ( zostawić
> jeden czy dwa pędy na przyszły rok )

Znasz formę ale bez treści?
;-)
Jedno czy dwuramienny on ma być?
pozdr. Jerzy
PS
W Jaśle od strony PN mozna zobaczyć ciekawe ogrody na zboczach górskich.
Widziałeś?

3. Data: 2006-05-24 10:48:32

Od: "YOU_rek" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znasz formę ale bez treści?
> ;-)
> Jedno czy dwuramienny on ma być?

---------Jednoramienny :) --------------------------------------

-------- Bardziej chodzi mi o to czy można takie sadzonki ( szczepione w
ubiegłym roku )
---------traktować jako dwuletnie. Co do samego prowadzenia to wątpliwości
nie mam.

> pozdr. Jerzy
> PS
> W Jaśle od strony PN mozna zobaczyć ciekawe ogrody na zboczach górskich.
> Widziałeś?

---------Nie miełem okazji bywać w tamtych stronach już od bardzo dawna .

:)
Pozdr.