Jaka to lipa?

1. Data: 2006-05-23 10:52:51

Temat: Jaka to lipa?
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z trzmielina nikt nie chciał pomóc, to może uda się uzyskać odpowiedź co
to za lipa i dlaczego nie rośnie?
http://fotogalerie.pl/fotka/2735821148320095151
--
michalina

2. Data: 2006-05-23 20:40:00

Temat: Re: Jaka to lipa?
Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina27" <m...@v...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> Z trzmielina nikt nie chciał pomóc, to może uda się uzyskać odpowiedź co
> to za lipa i dlaczego nie rośnie?
============
Troszkę malo danych. Z barwy liści wygląda to na lipę krymską - Tilia
euchora, ale zdjęcie może mylić. Potrzebne są i pączki i pędy i spody liści
(owłsienie)i kwity. Może być wreszcie mieszaniec. Jak na szerokolistą, to
spody liści za jasne (na zdjęciu). Zresztą trudno okreslić odmiane w młodych
lisciach.
Lipa jest dośc wrażliwa na zanieczyszczenia z wyjatkiem odmiany
warszawskiej, które znosi je lepiej. Z nawożeniem bym uważał. Raczej sprawdź
glebę, otoczenie. Lipa nie lubi gleby kwaśnej. NIe znosi soli (droga?)
Pozdrowienia
Jan
PiS: Przeciez z trzmieliną Ci pomagali :)

3. Data: 2006-05-23 23:36:10

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Naj napisał(a):

> [...]
> spody liści za jasne (na zdjęciu). Zresztą trudno okreslić odmiane w młodych

Spróbuję obfotografować według zalecenia.

> Lipa jest dośc wrażliwa na zanieczyszczenia z wyjatkiem odmiany
> warszawskiej, które znosi je lepiej. Z nawożeniem bym uważał. Raczej sprawdź
> glebę, otoczenie. Lipa nie lubi gleby kwaśnej. NIe znosi soli (droga?)

Mieszkam tak, że wrony w połowie drogi zawracają. Drogi nie ma żadnej,
nawet ja mam czasem kłopoty z dostaniem się do własnego domu.
Mam kwasomierz Helliga to sprawdzę odczyn.
> Pozdrowienia
> Jan
> PiS: Przeciez z trzmieliną Ci pomagali :)

Ha, ale dopiero po tym poście. Wcześniej kupiłam chelat żelaza, ale
wolałam się upewnić.

Dziękuję i serdecznie pozdrawiam
--
michalina

4. Data: 2006-05-24 17:27:23

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieszkam tak, że wrony w połowie drogi zawracają. Drogi nie ma żadnej,
> nawet ja mam czasem kłopoty z dostaniem się do własnego domu.

Miotłę zgubiłaś ? :))))
Pozdrawiam, Krystyna

kto pomoże rozpoznać?
Orkiestra