Polcortolon - pytanie

1. Data: 2006-09-19 07:08:15

Temat: Polcortolon - pytanie
Od: Marek M. <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie do farmaceutów.
Moja żona ostatnio dość mocno się przeziębiła. Ponieważ nie udało jej
się dostać do "swojego" lekarza, więc poszła do prywatnej przychodni.
Lekarz stwierdził mocne przeziębienie i "początek czegoś w płucach" -
dostała jakiś antybiotyk, jakiś lek na kaszel oraz
POLCORTOLON tabletki 4mg.
Po przeczytaniu ulotki Polcortolonu włosy stanęły nam dęba. Po
przeszukaniu internetu jestem przerażony. Nigdy nie starałem się być
mądrzejszy od lekarza, ale z wszelkich opisów wynika, że jest to dość
niebezpieczny lek, który powinien być brany w bardzo specyficznych
sytuacjach i najlepiej pod ścisłą kontrolą - a tutaj ten lek przepisuje
lekarz, który widzi moją żonę pierwszy raz, nie pytał o problemy z
cukrem itd... A w opisie leku czytam:

"Preparatu nie wolno stosować w infekcjach grzybiczych, bakteryjnych,
wirusowych, gruęlicy lub rzeżączce."
Specjalistą nie jestem, ale przeziębienie to chyba raczej infekcja?

"Pacjenci cierpiący na zgąbczenie kości, po świeżo przebytych operacjach
jelit, chorzy na wrzód żołądka lub dwunastnicy, cukrzycę, nadciśnienie,
niewydolność serca oraz choroby psychiczne powinni powiadomić o tym
lekarza przed rozpoczęciem kuracji Polcortolonem."
Szkoda, że lekarz o nic takiego nie zapytał...

"Zakończenie leczenia po dłuższej kuracji powinno polegać na stopniowym
wycofywaniu leku."
Nie wiem, co to znaczy "dłuższa kuracja". Żona ma brać polcortolon 3x
dziennie do wyczerpania zapasów. Czyli wystarczy na około tydzień.

Mam pytanie do ludzi mających o tym leku większe pojęcie niż ja - co o
tym myśleć? Żona powinna skonsultować się z innym lekarzem przed kuracją
polcortolonem? Czy lekarz nie przepisał tego leku nieco nieostrożnie?

Marek M.

2. Data: 2006-09-19 09:49:29

Temat: Re: Polcortolon - pytanie
Od: ludzik <z...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek M. wrote:
> Mam pytanie do ludzi mających o tym leku większe pojęcie niż ja - co o
> tym myśleć? Żona powinna skonsultować się z innym lekarzem przed kuracją
> polcortolonem? Czy lekarz nie przepisał tego leku nieco nieostrożnie?

Substancja czynna leku to triamcinolon, półsyntetyczny lek z grupy tzw.
kortykosteroidów. Przeziębienie jest wywoływane zazwyczaj przez wirusy,
najczęściej rhinovirusy, a więc antybiotyk (jaki, jeśli możesz
powiedzieć?) pomoże o tyle, że nie dopuści do rozwoju infekcji
bakteryjnej jako powikłania przeziębienia. Choć zależy, co znaczy "coś w
płucach". Bo np. zapalenie płuc antybiotykami się jednak leczy. Lek na
kaszel - jaki?

Polcortolon ma działania przeciwzapalne i immunosupresyjne, tj.
osłabiające odporność organizmu, najprościej mówiąc. Dlatego w
infekcjach należy je stosować z dużą ostrożnością lub wcale. Nie jestem
lekarzem, ale myślę, że przeziębienie nie jest wystarczającym powodem do
stosowania tego leku. Stosunek korzyści do ryzyka nie usprawiedliwia
stosowania leku w tym przypadku. Radzę go nie zażywać.

3. Data: 2006-09-19 11:25:12

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek M." <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
: Witam.
: Mam pytanie do farmaceutów.

bardziej do lekarza co do dokladnego rozpoznania i potem tu no ale :

Czy żona może jest alergikiem ? i np. .ma astmę ?
Jak długo choruje , ile ma lat , czy była wcześniej w pełni zdrowa ?
Jeśli stwierdzono"coś w płucach " to jaki jest wynik Rtg.
Ile lat miał lekarz i jeśli miał to jaką specjalizację ?

Marek

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0637-2, 2006-09-15
Przetestowano na: 06-09-19 13:25:16

4. Data: 2006-09-19 13:19:09

Od: Marek M. <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć.

On Tue, 19 Sep 2006 13:25:12 +0200, "Marek." <M...@p...fm> wrote:

>Czy żona może jest alergikiem ? i np. .ma astmę ?

Nie jest, nie ma.

>Jak długo choruje , ile ma lat , czy była wcześniej w pełni zdrowa ?

Pierwsze objawy przeziębienia pojawiły się w sobotę. Wizyta u lekarza
była wczoraj (poniedziałek).
Żona lat 30. W ciągu ostatnich miesięcy żadnych poważnych chorób -
standardowe przeziębienie kilka tygodni temu.

>Jeśli stwierdzono"coś w płucach " to jaki jest wynik Rtg.

Nie ma Rtg. Lekarz jedynie osłuchał.

>Ile lat miał lekarz i jeśli miał to jaką specjalizację ?

Lekarz przyjmował jako internista. W chwili obecnej nic więcej nie mogę
powiedzieć.

Jutro postaram się napisać więcej, a także odpowiedzieć na pytania
Ludzika z postu powyżej.

Dzięki za zainteresowanie,
Marek M.

5. Data: 2006-09-19 17:06:47

Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

przed zażyciem warto skonsultować się z innym lekarzem.

6. Data: 2006-09-19 17:55:53

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek M." <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
: Cześć.

: Jutro postaram się napisać więcej, a także odpowiedzieć na pytania
: Ludzika z postu powyżej.
:
: Dzięki za zainteresowanie,
: pozdrawiam
: --
: Marek M.

Witam.
To raczej niech go nie bierze bez kontroli u innego lekarza.

Marek

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0637-2, 2006-09-15
Przetestowano na: 06-09-19 19:55:55

7. Data: 2006-09-20 07:09:51

Od: Marek M. <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Sep 2006 11:49:29 +0200, ludzik <z...@v...pl> wrote:

> [...]
>powiedzieć?) pomoże o tyle, że nie dopuści do rozwoju infekcji
>bakteryjnej jako powikłania przeziębienia.

Antybiotyk to Klacid.

> Choć zależy, co znaczy "coś w
>płucach". Bo np. zapalenie płuc antybiotykami się jednak leczy. Lek na
>kaszel - jaki?

No cóż, nie wiemy co miało oznaczać "coś w płucach".
Leki, jakie Moja Lepsza Połowa dostała poza Polcortolonem i Klacidem to
Thiocodin i Mucosolvan.

Pozdrawiam.
--
Marek M.

8. Data: 2006-09-21 13:15:22

Od: "Rusłana" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Naprawdę nie wiem, co lekarz miał na celu, przepisując Pańskiej
żonie Polcortolon, zwłaszcza jeśli tyczyło to choroby
przeziębieniowej. Polcortolon zawiera syntetycznie otrzymywany hormon
(glikokortykosteroid) jakim jest Triamcinolon, charaketryzujący się
bardzo silnym działaniem przeciwzapalnym. We wczesniejszych postach
ktoś trafnie zauważył, że glikokortykosteroidów NIE STOSUJE się w
przebiegu zakażeń: ani bakteryjnych, ani grzybiczych ani też
wirusowych. Proszę zatem nie przyjmować póki co tego środka -
ewentualnie skunsultować się z innym lekarzem. Pozdrawiam

Rusłana

9. Data: 2006-09-22 05:03:26

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rusłana" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

Witam!

We wczesniejszych postach
ktoś trafnie zauważył, że glikokortykosteroidów NIE STOSUJE SIĘ

Zapomnial dodać ZAZWYCZAJ

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0638-0, 2006-09-19
Przetestowano na: 06-09-22 07:03:27

Migrena
Czarna Lista Lekarzy
Uteplex i koenzym Q10