Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe

1. Data: 2005-12-19 13:48:44

Temat: Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe
Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie: Czy mozliwe jest cofniecie sie wady wzroku, konkretnie z
-4D. Idealem byloby oczywiscie O ale nawet -1D bedzie sukcesem.

Pytanie proste ale przypuszczam ze odpowiedz na nie bedzie trudna,
poniewaz zdazylem juz sobie poczytac o okularach wieloprzyslonowych (i
zdaje mi sie ze jest jakis kant, ktory dziala podobnie do przyslony
aparatu foto), metodzie Bates'a a nawet medycynie chinskiej.

Slyszalem o korekcji laserowej. ale obawiam sie komplikacji, poza tym
podobno takie zabiegi dyskwalifikuja osoby ktore mialy taka korekcje np
w lotnictwie.

Doraznym sposobem sa oczywiscie soczewki kontaktowe.
I tu pytanie: jaka powinna byc moc soczewek kontaktowych? Taka sama jak
okularow czy mniejsza 0.25D (tak powiedzial okulista od kontaktow)?
Poza tym jeden efekt w kontaktach: pole widzenia OK, widzenie dali OK,
ale widzenie na odleglosci 20 - 30 cm nieostre (w okularach OK).
Czy to normalne?

Podrawiam

2. Data: 2005-12-19 15:08:42

Temat: Re: Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe
Od: X-man <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

k100r napisał(a):
> Poza tym jeden efekt w kontaktach: pole widzenia OK, widzenie dali OK,
> ale widzenie na odleglosci 20 - 30 cm nieostre (w okularach OK).
> Czy to normalne?

Miałam tak około miesiąca, widzenie do dali idealne, żadnych
zniekształceń, zmniejszenia obrazu (mam -7D i -2,5D astygmatyzmu, w
okularach widziałąm trochę inaczej), ale widzenie z bliska nie było zbyt
komfortowe - zamazane, niewyraźne kształty czy litery w książce. Jakoś
nie wierzyłam, że to przejdzie jak mówił lekarz ale z każdym dniem było
coraz lepiej i teraz wszystko jest w porządku.

3. Data: 2005-12-19 19:09:54

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie: Czy mozliwe jest cofniecie sie wady wzroku, konkretnie z
> -4D. Idealem byloby oczywiscie O ale nawet -1D bedzie sukcesem.

nie, nie jest mozliwe. Mozna jedynie wade skorygowac - laser to tez
korygowanie.

> [...]
> zdaje mi sie ze jest jakis kant, ktory dziala podobnie do przyslony
> aparatu foto), metodzie Bates'a a nawet medycynie chinskiej.

racja - same kanty.

> Slyszalem o korekcji laserowej. ale obawiam sie komplikacji, poza tym
> podobno takie zabiegi dyskwalifikuja osoby ktore mialy taka korekcje np
> w lotnictwie.

w niektorych zawodach jest wymog pelnej ostrosci wzroku bez korekcji.

> Doraznym sposobem sa oczywiscie soczewki kontaktowe.
> I tu pytanie: jaka powinna byc moc soczewek kontaktowych? Taka sama jak
> okularow czy mniejsza 0.25D (tak powiedzial okulista od kontaktow)?

do -4,5 diptrii soczewki powinny byc tej samej mocy co szkla okularowe.
Powyzej - 4,5 sa specjalne przeliczniki, wtedy soczewki powinny byc o
mniejszej mocy niz szkla.

> Poza tym jeden efekt w kontaktach: pole widzenia OK, widzenie dali OK,
> ale widzenie na odleglosci 20 - 30 cm nieostre (w okularach OK).
> Czy to normalne?
>
> Podrawiam

W soczewkach i okularach dobranych do pelnej mocy widzenie do blizy bedzie
prawidlowe i bezproblematyczne po okresie adaptacyjnym - ok. 2-4 tygodni.

pozdr.

casus

4. Data: 2005-12-20 08:12:28

Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-man wrote:

> [...]
> nie wierzyłam, że to przejdzie jak mówił lekarz ale z każdym dniem było
> coraz lepiej i teraz wszystko jest w porządku.

Dziekuje za informacje. Moj okulista nie potrafil tego wyjasnic.
Ale skoro to normalny objaw to trzeba sie po prostu przyzwyczajac.
Swoja droga powinienem byl sie domyslic ze lekarz ktory mowi ze po
trzech dniach nie bede czul soczewek na oczach chyba nie calkiem wie co
mowi...

5. Data: 2005-12-20 08:32:22

Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

casus wrote:

> racja - same kanty.
Metoda Bates'a tez? Z tego co zauwazylem to sa o niej nawet jakies
ksiazki, opisane specyficzne cwiczenia (solaryzacje, zakrywanie oczu,
cwiczenia ze sznurem, masaze relaksujace).
Moglbym prosic o jakies objasnienie dla laika (albo link do archiwum
jesli palce nie w formie ;) )?

> do -4,5 diptrii soczewki powinny byc tej samej mocy co szkla okularowe.
> Powyzej - 4,5 sa specjalne przeliczniki, wtedy soczewki powinny byc o
> mniejszej mocy niz szkla.

OK. Czyli musze sie postarac o nowa pare kontaktow.
Czy zostac przy obecnych o2optix (wedlug informacji jakie udalo mi sie
znalezc przepuszczalnosc tlenu przez soczewke ma wielkie znaczenie) czy
wybrac jakies inne?
I co powiedziec o okuliscie ktory stwierdzil ze szkla kontaktowe powinny
miec moc o 0.25D mniejsza od okularow bo sa blizej galki ocznej niz
okulary?

6. Data: 2005-12-20 16:35:00

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cwiczenia ze sznurem, masaze relaksujace).
> Moglbym prosic o jakies objasnienie dla laika (albo link do archiwum

palce nie w formie a i szukac wlasnych odpowiedzi mi nie po drodze:-))))))))
Generalnie - cwiczenia trzeba przeprowadzac codziennie przez pare lat i
wycwiczeniem miesni mozna zredukowac wade o ok. 0,5 dioptrii. I wlasciwie
nie zredukowac wade, ale zmienic napiecie galki ocznej (troszke ja skrocic),
co spowoduje zmiane sil lamiacych swiatlo, a wiec i pomniejszenie mocy
koniecznej do korygowania. Oczywiscie wystarczy przez tydzien odpuscic
cwiczenia i galka oczna odksztalci sie z powrotem, wiec i korekcja powroci
wieksza. Tak czy siak - jesli metoda jest tak dobra i istnieje tyle lat, to
dlaczego swiatowa okulistyka nie uznala ja za wskazana???? Ano dlatego, ze
wyniki badan klinicznych dotyczacych tej metody okazaly sie totalnie
niezadowalajace.

> [...]

> I co powiedziec o okuliscie ktory stwierdzil ze szkla kontaktowe powinny
> miec moc o 0.25D mniejsza od okularow bo sa blizej galki ocznej niz

ja zostalbym na 02optixach, bo to jedne z najlepszych soczewek na rynku. A
co powiesz okuliscie to juz nie wiem:-)))) moze zaproponuj wglad w tabele
przeliczeniowe lub np. "Soczewki kontaktowe" Pankowskiej i
Wojciechowskiej???:-))))) no i generalnie zasady doboru korekcji przy
krotkowzrocznosci wg Swiatowej Organizacji Okulistycznej???

pozdr.

casus

7. Data: 2005-12-20 18:03:51

Od: X-man <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

k100r napisał(a):
> [...]
> Swoja droga powinienem byl sie domyslic ze lekarz ktory mowi ze po
> trzech dniach nie bede czul soczewek na oczach chyba nie calkiem wie co

Z tym ostatnim to wcale nie jest tak, że kłamał - ja po kilku dniach
faktycznie prawie nie czułam że mam soczewki na oczach, tzn. na jednym
oku wyczuwałam "coś", na drugim nic nie czułam. Ale i to później minęło.
Zapewne ten okres różni się u każdego, ale z każdym dniem powinno buć
coraz lepiej.

8. Data: 2005-12-21 13:52:19

Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlaczego swiatowa okulistyka nie uznala ja za wskazana???? Ano dlatego, ze
> wyniki badan klinicznych dotyczacych tej metody okazaly sie totalnie

Przepraszam ze dosc namolnie draze temat, ale w przypadku krotkow
zrocznosci wystepuje nadmierne napiecie miesni (tak przeczytalem w
ksiazce prosze o sprostowanie jesli jest inaczej) i chodzi raczej nie o
"wyrobienie" miesni ale o to zeby przestaly sie za bardzo kurczyc.
Zdziwil mnie rowniez okres - pare lat - w jakim cwiczenia mialy by byc
wykonywane i okres zaniechania - kilka dni - po ktorym nastepuje powrot.
Gdybym dla porownania z rowna czestotliwoscia i intensywnoscia cwiczyl
rece lub nogi to uzyskalbym bardzo znaczny przyrost sily i masy
miesniowej i po tygodniu bez cwiczen na pewno nie nastapilby powrot do
stanu poczatkowego.

Poza tym w tej metodzie wspomina sie o uposledzeniu krazenia w oklicy
oczu spowodowanego skurczami miesni. Jak sie to ma do rzeczywistoci?

Co do tego czemu metoda skoro dobra nie jest stosowana ciezko mi to
wyjasnic - moglbym zaczac od tego ze korekcja szklami jest latwiejsza i
szybsza i nie wymaga klopotliwych i systematycznych cwiczen, konczac na
teorii spiskowej...

No i badania kliniczne nie podlegaja dyskusji.
Przydaloby sie moze w takim razie upublicznienie takich materialow zeby
szarlatani roznej masci nie mieli na czym zarabiac...

> [...]
> Wojciechowskiej???:-))))) no i generalnie zasady doboru korekcji przy
> krotkowzrocznosci wg Swiatowej Organizacji Okulistycznej???

A sa jakies lepsze? Moze Zeiss na przyklad?

9. Data: 2005-12-21 21:41:39

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rece lub nogi to uzyskalbym bardzo znaczny przyrost sily i masy
> miesniowej i po tygodniu bez cwiczen na pewno nie nastapilby powrot do

Nie pisalem o miesniach akomodacyjnych, tylko miesniach galkoruchowych.
Poniewaz galka oczna u krotkowzrocznych jest dluzsza niz norma, miesnie sie
rowniez wydluzaja i slabna. Wycwiczenie napiecia tych miesni powoduje
mechaniczne skrocenie galki ocznej i rownoczesnie zmniejszenie osiowej
krotkowzrocznosci. Natomiast cwiczenie rozluznienia akomodacji daje zupelnie
inny efekt, np problemy z patrzeniem do blizy, co tez nie jest wskazane, bo
np daje przy czytaniu bole glowy.

> Poza tym w tej metodzie wspomina sie o uposledzeniu krazenia w oklicy
> oczu spowodowanego skurczami miesni. Jak sie to ma do rzeczywistoci?

nijak - do zaniedbania.

> [...]
> wyjasnic - moglbym zaczac od tego ze korekcja szklami jest latwiejsza i
> szybsza i nie wymaga klopotliwych i systematycznych cwiczen, konczac na

jasne. I dlatego nikt ze swiata okulistycznego tego nie popiera? sorry,
Bates byl uznawanym okulista, natomiast jego teoria cwiczen po prostu sie
nie sprawdzila i tyle. A poniewaz cwiczenia "nie szkodza", brak jest powodow
aby formalnie ich zakazac.

> No i badania kliniczne nie podlegaja dyskusji.
> Przydaloby sie moze w takim razie upublicznienie takich materialow zeby
> szarlatani roznej masci nie mieli na czym zarabiac...

pogooglac np w Medline mozna.

> A sa jakies lepsze? Moze Zeiss na przyklad?
>
> Pozdrawiam

soczewki kontaktowe Zeiss? mozesz podac konkrety?

pozdr.

casus

10. Data: 2005-12-22 10:55:11

Od: k100r <n...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> inny efekt, np problemy z patrzeniem do blizy, co tez nie jest wskazane, bo

Wydaje mi sie to ciekawym tematem do zastanowienia i to z gatunku "co
bylo pierwsze jajko czy kura".
Poniewaz galka oczna jest dluzsza niz standard wiec miesnie sie
rozciagaja i slabna. Ale dlaczego nagle robi sie dluzsza?
Jak widac trening miesni galkoruchowych moze te dlugosc zmniejszyc, wiec
mozna byloby zalozyc ze poczatkowa zmiana wymiaru galki ocznej jest
zwiazana z "zastojem" oka i w efekcie rozciagnieciem miesni.
Podobno jest to zwiazane ze sklonnoscia danego osobnika (czyli geny)
oraz koniecznoscia czytania. Wiec mozna byloby zalozyc ze gdyby
delikwent z takimi sklonosciami nie czytal to nie nabawilby sie
krotkowzrocznosci. Klopot tylko w tym ze jak do tej pory nie wymyslono
nic lepszego ponad czytanie - sila rzeczy patrzy sie wtedy prawie w
jeden punkt - wiec wypadaloby takie przymusowe patrzenie w jeden punkt
zrekompensowac jakas gimnastyka (na mnie juz raczej za pozno, ale moim
dzieciom mogloby sie to kiedys przydac skoro to geny przenosza sklonnosc
do krotkowzrocznosci) - cos jak cwiczenia fitness po dniu pracy przy
biurku...

> [...]
> nie sprawdzila i tyle. A poniewaz cwiczenia "nie szkodza", brak jest powodow

No tak, teoria cwiczen - to sporo wyjasnia.
A mnie sie wydawalo ze oprocz teorii byly jakies przypadki praktyczne...
Co do "nie szkodzenia" nie wiem jak inne osoby reaguja na takie
informacje, ale w moim przypadku uwaga ze "osoby z wysoka
krotkowzrocznoscia powinny ostroznie wykonywac cwiczenia oczu" wywoluje
chec do potrojnego zastanowienia przed podjeciem jakichkolwiek cwiczen.
Czy moga byc jakies skutki uboczne cwiczen oczu? Uszkodzenia siatkowki,
nerwu wzrokowego (cos jeszcze?) w zaleznosci od rodzaju wady?

> pogooglac np w Medline mozna.

O to wlasnie mi chodzilo - dzieki - chociaz latwo sie tam informacji nie
znajduje. Ale lepsze to niz nic.

> soczewki kontaktowe Zeiss? mozesz podac konkrety?

Mam nadzieje ze nazwa wystarczy (znalazlem to na www.szkla.com) Zeiss
BioLens Compactic DAY 30

A z opisu "technicznego":
krzywizna - 8,6;8,8;8,9
srednica - 14,2
material - Vitalfilcon A

Z opisu na stronie:
"Jedyne soczewki ktore w pelnym komforcie mozna nosic nawet 18h
dziennie"

alkohol w moczu
powiększony migdałek
Nie moge sobie poradzic...