Re: Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe

From: k100r <n...@S...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Polepszenie wzroku soczewki kontaktowe
Date: Wed, 21 Dec 2005 14:52:19 +0100

> [...]
> nie zredukowac wade, ale zmienic napiecie galki ocznej (troszke ja skrocic),
> co spowoduje zmiane sil lamiacych swiatlo, a wiec i pomniejszenie mocy
> koniecznej do korygowania. Oczywiscie wystarczy przez tydzien odpuscic
> cwiczenia i galka oczna odksztalci sie z powrotem, wiec i korekcja powroci
> wieksza. Tak czy siak - jesli metoda jest tak dobra i istnieje tyle lat, to
> dlaczego swiatowa okulistyka nie uznala ja za wskazana???? Ano dlatego, ze
> wyniki badan klinicznych dotyczacych tej metody okazaly sie totalnie

Przepraszam ze dosc namolnie draze temat, ale w przypadku krotkow
zrocznosci wystepuje nadmierne napiecie miesni (tak przeczytalem w
ksiazce prosze o sprostowanie jesli jest inaczej) i chodzi raczej nie o
"wyrobienie" miesni ale o to zeby przestaly sie za bardzo kurczyc.
Zdziwil mnie rowniez okres - pare lat - w jakim cwiczenia mialy by byc
wykonywane i okres zaniechania - kilka dni - po ktorym nastepuje powrot.
Gdybym dla porownania z rowna czestotliwoscia i intensywnoscia cwiczyl
rece lub nogi to uzyskalbym bardzo znaczny przyrost sily i masy
miesniowej i po tygodniu bez cwiczen na pewno nie nastapilby powrot do
stanu poczatkowego.

Poza tym w tej metodzie wspomina sie o uposledzeniu krazenia w oklicy
oczu spowodowanego skurczami miesni. Jak sie to ma do rzeczywistoci?

Co do tego czemu metoda skoro dobra nie jest stosowana ciezko mi to
wyjasnic - moglbym zaczac od tego ze korekcja szklami jest latwiejsza i
szybsza i nie wymaga klopotliwych i systematycznych cwiczen, konczac na
teorii spiskowej...

No i badania kliniczne nie podlegaja dyskusji.
Przydaloby sie moze w takim razie upublicznienie takich materialow zeby
szarlatani roznej masci nie mieli na czym zarabiac...

> ja zostalbym na 02optixach, bo to jedne z najlepszych soczewek na rynku. A
> co powiesz okuliscie to juz nie wiem:-)))) moze zaproponuj wglad w tabele
> przeliczeniowe lub np. "Soczewki kontaktowe" Pankowskiej i
> Wojciechowskiej???:-))))) no i generalnie zasady doboru korekcji przy
> krotkowzrocznosci wg Swiatowej Organizacji Okulistycznej???

A sa jakies lepsze? Moze Zeiss na przyklad?