Pomidory

1. Data: 2004-08-16 20:21:52

Temat: Pomidory
Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Tym razem mam multum świeżych, wiejskich pomidorów(malinówki). Co można z
nimi zrobić oprócz pomidorowej, salsy, gaspacho, koncentratu i sałaki z
cebulką?

Paulinka

1. Data: 2004-08-16 20:33:09

Temat: Re: Pomidory
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Paulinka wrote:
> Witam,
>
> Tym razem mam multum świeżych, wiejskich pomidorów(malinówki). Co można z
> nimi zrobić oprócz pomidorowej, salsy, gaspacho, koncentratu i sałaki z
> cebulką?

Dzisiaj mialam pieczone pomidory (przekrojone na pol) do kolacji
(wsadzilam je na 5 minut do piekarnika 180 stopni), powinny lekko tylko
zmieknac i sie podgrzac. W Irlandii podaja pomidory, tez polowki,
smazone do sniadania. No ale to sa pomysly na zuzycie minimalnych
ilosci. Acha, mozna zrobic salatke caprese (z mozarella, oliwa i bazylia).

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-16 20:41:00

Od: "Paulinka" <p...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot z adresu m...@p...onet.pl w wiadomości
4...@p...onet.pl wymodził(a) :

>Acha, mozna zrobic salatke caprese (z mozarella, oliwa i
> bazylia).

Pycha, tym bardziej, że bazylia rośnie na parapecie od dawien dawna:-).
Dzięki!

Paulinka

1. Data: 2004-08-16 21:44:54

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Aug 2004 22:21:52 +0200, "Paulinka"

sok i zabutelkowac

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-08-16 21:45:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Aug 2004 22:33:09 +0200, m...@p...onet.pl (Kot)
wrote:

> [...]
>smazone do sniadania. No ale to sa pomysly na zuzycie minimalnych
>ilosci. Acha, mozna zrobic salatke caprese (z mozarella, oliwa i bazylia).

niekoneicznie w Irlandii ;)) i koniecznie smazone na tym samym
tluszczu co boczek/bekon! :)

pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-08-17 06:46:34

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nudą powiewało, aż nagle napotkałam wirtualne osoby podpisującej się
*Krysia Thompson* myśli nieuczesane:

| sok i zabutelkowac

A mogę nieśmiało poprosić o przepis na ten sok lub pomocny link ??
Ja tez od wczoraj mam 2 reklamówki świeżych twardych pomidorów i sok
był jedną z rzeczy, które przyszły mi na myśl. Nie mogę niestety w tej
chwili googlać z braku czasu;(
I przy okazji - jak najlepiej tzn. w jakiej postaci - przechowywać
pomidory w zamrażarce??? Zima chciałabym móc je dokładać do leczo i
innych potraw.

--
Pozdrówka gorące!
*****Tashunko*****

1. Data: 2004-08-17 08:35:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Aug 2004 08:46:34 +0200, "Tashunko"
<t...@T...pl> wrote:

> [...]
>I przy okazji - jak najlepiej tzn. w jakiej postaci - przechowywać
>pomidory w zamrażarce??? Zima chciałabym móc je dokładać do leczo i

mozesz nawet smialo, ale bez rezultatow. moja Babcia namietnie
robila sok do butelek a ja juz w ogole nie :( moze jak
zaguglujesz pt pasteryzowany sok pomidorowy...przepraszam, ze
nawalilam :)

pierz

p.s. tak sobie pomyslalam, ze gdybys dusila pomidory az skorka
sama schodzi i sa miekkie, przetarla to przez sito, odparowala
jeszcze troche i zamrozila to mialabyc ladny pokoncentrat na
zime

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-08-17 10:27:36

Od: Cherokee gd <c...@n...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja przypomne przepis, ktory pojawil sie w tamtym roku na grupie i
ktory z powodzeniem zastosowalam. Pomidory lima umyc dokladnie i
powciskac do sloikow - wchodza 3-4 na sloik. Wrzucic 2-3 przekrojone na
pol zabki czosnku, zakrecic sloik, zapasteryzowac najlepiej 2 razy, bo
jest duzo powietrza wewnatrz do skroplenia.

Pomidory zachowuja swoj zapach i sa doskonala baza do sosow (po
przetarciu), albo do innych potraw po zdjeciu skory i pokrojeniu.
Maja swietne dzialanie przeciwgrypowe - przetestowane.

Po jakims czasie mozna zauwazyc na krawedziach styku pomidorow ze szklem
bialawe slady, ale to nie jest plesn, sprawdzalam.

Pozdrawiam

cherokee

1. Data: 2004-08-17 10:40:01

Od: "Tashunko" <t...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nudą powiewało, aż nagle napotkałam wirtualne osoby podpisującej się
*Cherokee gd* myśli nieuczesane:

| To ja przypomne przepis, ktory pojawil sie w tamtym roku na grupie i
| ktory z powodzeniem zastosowalam.
/ciach.../

Wielkie dzięki!
Wczoraj była pizza " rozmaitości... mniam,mniam" - dzieło moich dwóch
panów, dziś będzie leczo, sałatki z cebulą uskuteczniamy co kilka dni,
ale do słoików jeszcze sporo zostało:-)
No i może w końcu wypróbuję jakiś przepis na nadziewane pomidory, bo
szczerze mówiąc pojęcia nie mam jak to smakuje - nigdy nie robiłam,
nigdy nie jadłam ;-(

--
Pozdrówka gorące!
*****Tashunko*****

1. Data: 2004-08-17 10:43:13

Od: "maja" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cherokee gd" <c...@n...able.pl> napisał w wiadomości
> Pomidory zachowuja swoj zapach i sa doskonala baza do sosow (po
> przetarciu), albo do innych potraw po zdjeciu skory i pokrojeniu.
> Maja swietne dzialanie przeciwgrypowe - przetestowane.
Napisz więcej proszę na temat działania przeciwgrypowego pomidorów
maja

Profesjonalny sprzet gastronomiczny
pax pax miedzy chrzescijany...
[OT] internetowe podrobki