Pomocy!

1. Data: 2002-12-17 14:38:43

Temat: Pomocy!
Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
moj chlopak najpierw w zly sposob obcial sobie panokcie u stop - na okraglo
i na dodatek troche sie przy tym skaleczyl. Wczoraj odbylismy
przedswiateczny maraton po sklepach i po powrocie do domu oba paluchy w
okolicach paznokci byly bolace i spuchniete (podeszly ropa?). On nie chce
isc do lekarza, nie moze sie nawet dotknac w bolace miejsca - o wlozeniu
butow nie ma mowy. Co robic? Moze sa jakies domowy sposoby na leczenie, albo
jakies masci, etc? Czytalam gdzies, ze moczenie nog w goracej, osolonej
wodzie pomaga, ale nie chcialabym namawiac go do eksperymentowania w tym
wzgledzie.
Prosze o pomoc.
Pozdr.
m.

2. Data: 2002-12-17 23:11:46

Temat: Re: Pomocy!
Od: "paola" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mesg" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> isc do lekarza, nie moze sie nawet dotknac w bolace miejsca - o wlozeniu
> butow nie ma mowy. Co robic? Moze sa jakies domowy sposoby na leczenie,

Proponuje przestań sie nim az tak przejmować i zajmowac to moze wybierze sie
sam do tego lekarza. :)
ps. mialam podobny problem, pomógł mi lekarz chociaz zabieg nie był
przyjemny.

pozd.

3. Data: 2002-12-18 09:42:08

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
chce
> isc do lekarza, nie moze sie nawet dotknac w bolace miejsca

"Dupa nie mężczyzna" - miałem podobny problem (namówiono mnie na buty
'rozchodzą się' - buty NOWE wyrzuciłem a z wrastającym paznokciem
walczyłem parę lat).
Na delegację dojechał mój starszy kolega (wtedy lat ok.40) z
informacją że sie spóźnił bo ...(to co opisałaś) Na to przeprosiłem,
zdjąłem skarpetkę i na jego oczach wycisnąłem ropę spod paznokcia. W
pewnym momencie nawet musiałem wyciąć prawie 1/3 paznokcia w zdłuż bo
inaczej się nie dało - ale ja....

> [...]
osolonej
> wodzie pomaga, ale nie chcialabym namawiac go do eksperymentowania w

Jeżeli sam się boi - to niestety 'do konowała' - bo być może jedynie
gorzej.
Ja 'konowałów' używam jedynie do otrzymywania recept i zwolnień ale,
niestety, niektórzy, czasem ich potrzebują.

Pozdrawiam
Qwax

4. Data: 2002-12-18 11:22:10

Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuje przestań sie nim az tak przejmować i zajmowac to moze wybierze
sie
> sam do tego lekarza. :)

Czy napisanie posta z prostym pytaniem jest "takim przejmowaniem sie"? To
chyba nie jest grypa pl.sci.psychologia tylko pl.sci.medycyna:P
No i nie odpowiedzialas mi na moje pytanie.
Pozdr.,
m.

5. Data: 2002-12-18 11:28:13

Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości

> "Dupa nie mężczyzna"

Może z Ciebie:)

- miałem podobny problem (namówiono mnie na buty
> 'rozchodzą się' - buty NOWE wyrzuciłem a z wrastającym paznokciem
> walczyłem parę lat).

To nie jest kwestia nowych butow, tylko zlego pedicuru - czytaj uwaznie
posta.

> Na delegację dojechał mój starszy kolega (wtedy lat ok.40) z
> informacją że sie spóźnił bo ...(to co opisałaś) Na to przeprosiłem,
> zdjąłem skarpetkę i na jego oczach wycisnąłem ropę spod paznokcia.

Rozumiem, ze nalezysz do tych osob, ktore dzwonia do swoich pracownikow do
szpitala i mowia, zeby wracali do pracy, bo symuluja... Heh.

> Jeżeli sam się boi -

Czego sie boi, bo nie zrozumialam? Mozna cos z tym zrobic samemu, czy nie?
(w sumie tylko o to pytalam:P)
Pozdr.
m.

6. Data: 2002-12-18 11:45:32

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> - miałem podobny problem (namówiono mnie na buty
>
> To nie jest kwestia nowych butow, tylko zlego pedicuru - czytaj
uwaznie
> posta.

Niestety tu się złożyło (na drugiej nodze załatwiły mi odcisk)

przeprosiłem,

> Rozumiem, ze nalezysz do tych osob, ktore dzwonia do swoich
pracownikow do
> szpitala i mowia, zeby wracali do pracy, bo symuluja... Heh.

Akurat był to mój szef (aczkolwiek układ był przyjacielski) - za
którego musiałem odwalać robotę. Po demonstracji troche mu przeszło
biadolenie jaki to on jest obolały.

> Czego sie boi, bo nie zrozumialam? Mozna cos z tym zrobic samemu,
czy nie?

Są dwie drogi:
1. do lekarza - zazwyczaj durny konował decyduje 'od ręki' zerwanie
paznokcia ze wszelkimi tego konsekwencjami. - zdarzają się "Lekarze"
ale to gatunek na wymarciu

2. samemu (nie każdemu bym polecił ale...) - trzeba przygotować środki
odkażające (spirytus, rivanol lub tym podobne, oraz dobra maść
antybakteryjna - ja używam prawie wyłącznie detreomycyny) oraz co
nieco samozaparcia - stopę namoczyć (chodzi o zmiękczenie skóry), ropę
usunąć - to co że trochę boli - i zasmarować. Przy w miarę regularnym
podważaniu boku paznokcia da się doczekać aż odrośnie

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2002-12-18 11:50:33

Od: "mesg" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są dwie drogi:

Dzieki za odpowiedz:)
Pozdr.
m.
Ps. Jesli ropa sama nie znalazla ujscia to nakluc skore?

8. Data: 2002-12-18 13:34:31

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za odpowiedz:)
> Pozdr.
> m.
> Ps. Jesli ropa sama nie znalazla ujscia to nakluc skore?

Bardzo dobrze odkazić ostrze.
Można również (nie sprawdzone - traktuję się brutalnie) próbować
potraktować jak ropniaki - maścią ichtiolową (albo się rozejdzie albo
pęknie ;-))) )

Szukam definicji objawow...
Kardiolog
Testy BICOM