Pomocy

1. Data: 2001-08-23 15:35:39

Temat: Pomocy
Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos z was zamrazal bob?
Nie wiem czy trzeba go ugotowac czy nie, a moze zblanszowac ( jak dlugo), bo
na surowo chyba nie da sie?
Czekam na wasze sugestie
adiola

1. Data: 2001-08-23 15:38:01

Temat: Re: Pomocy
Od: "Wknpim" <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik adiola <a...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych napi
sał:3b8522d3$...@n...astercity.net...
> Czy ktos z was zamrazal bob?
> Nie wiem czy trzeba go ugotowac czy nie, a moze zblanszowac ( jak dlugo),
bo
> na surowo chyba nie da sie?
> Czekam na wasze sugestie
> adiola

hihi, a co Ty z Austrii jesteś? Niedawno tam byłam i oni podają tam takie ok
ropne niedogotowane warzywa. Nawet nie na półtwardo, tylko nie do ugryzienia
.
Gotuj, gotuj ;-))

Całuski
Wkn

1. Data: 2001-08-23 18:32:21

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wknpim <d...@p...gdansk.sdi.tpnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9m38d3$698$...@n...tpi.pl...
> [...]
takie ok
> ropne niedogotowane warzywa. Nawet nie na półtwardo, tylko nie do
Blanszuj, blanszuj, we wrzątku jakieś "5-10-15" min. od zawrzenia [w
zależności od upodobań] i zamrażaj - po ostygnięciu i wysuszeniu - luzem
na tacy a dopiero potem do woreczków foliowych.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-23 19:44:13

Temat: Odp: Pomocy
Od: "Rafał Gabryś" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czekam na wasze sugestie
> adiola
>
> Hej , ja próbowałem zamrażać na sucho ale jest nie smaczne ( nie
polecam ).
A jeśli chodzi zblanszowanie, można sprobować, zrobiłem to z mamutem i git,
a to wszystko to warzywo, więc podobne do ciebie.

Życze powodzenia.

1. Data: 2001-08-23 20:12:58

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> [...]
> zależności od upodobań] i zamrażaj - po ostygnięciu i wysuszeniu - luzem
> na tacy a dopiero potem do woreczków foliowych.

5-10-15 min. to juz bedzie ugotowany, nie zblanszowany. Ale zblanszowac
jednak trzeba.

Wladyslaw

1. Data: 2001-08-23 21:17:08

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eym5ay.m10k6pzo30idN%w...@t...com.pl...
> 5-10-15 min. to juz bedzie ugotowany, nie zblanszowany. Ale zblanszowac
> jednak trzeba.
Odpowiedz w stylu Mistrza!!! :-)))
[Dodam od siebie, jak dla kogo i jaki bób = mlody czy stary]
To powiedz ile? Albo jak?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-08-23 21:25:25

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wam, no i do roboty.
Pozdrawiam
adiola

1. Data: 2001-08-24 05:34:14

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> [...]
> Odpowiedz w stylu Mistrza!!! :-)))
> [Dodam od siebie, jak dla kogo i jaki bób = mlody czy stary]

To fakt. Mlody bob gotuje sie prawie natychmiast, wiec blanszuj sie go
najwyzej moment, ale w koncu sierpnia to i tak czysta teoria.
Starego bobu natomiast wg. mnie nie warto mrozic, ale jak kto chce
koniecznie to 3 min. we wrzatku powinny wystarczyc.

1. Data: 2001-08-24 09:20:05

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 1eym5ay.m10k6pzo30idN%w...@t...com.pl, Wladyslaw Los at
w...@t...com.pl wrote on 8/23/01 10:12 PM:

> 5-10-15 min. to juz bedzie ugotowany, nie zblanszowany. Ale zblanszowac
> jednak trzeba.
>
> Wladyslaw
Ja robilem bez blanszowania ale mrozilem na bardzo krotki okres (dwa
tygodnie) i nic nie tracily. Blanszowanie jest chyba wskazane przy dluzszych
okresach
Czarek

1. Data: 2001-08-24 11:03:58

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1eymtkg.jsbvs2deeydsN%w...@t...com.pl...
> [...]
> Starego bobu natomiast wg. mnie nie warto mrozic, ale jak kto chce
> koniecznie to 3 min. we wrzatku powinny wystarczyc.
Tak naprawde, te krótkie blanszowanie, to raczej w celu zachowania
wzgledów estetycznych [koloru] a ciut dluzsze jakos nie zauwazylem, aby
zaszkodzilo. Fakt faktem, ze nie powinno sie go ugotowac. W tym roku
gotujac bób za kazdym razem wydluzalem czas gotowania. Ostatnio prawie 40
minut a bób jakby byl niedogotowany = dretwy mimo tego, ze byl swiezy.
pozdr. Jerzy

kabaczek
znowu o piersiach - a jakie łatwe!
Re: angostura bitter