Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Redart" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Pomóżcie!!! ;-)
Date: Tue, 15 Feb 2005 23:19:06 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 32
Sender: r...@o...pl@host-81-190-5-200.gdynia.mm.pl
Message-ID: <cutsct$mt$1@news.onet.pl>
References: <cutrlk$t3i$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-5-200.gdynia.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1108505821 733 81.190.5.200 (15 Feb 2005 22:17:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 15 Feb 2005 22:17:01 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:306994
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Veronika" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
news:cutrlk$t3i$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Szukam materiałów na poniższe tematy:
>
> 1. Tolerancja - gwarantem demokracji.
> 2. Podstawy destrukcyjne, brutalizacja życia, nieuczciwość, terroryzm... -
> zagrożeniem dla demokracji.
>
> Pani zadała dziecku w szkole, w I klasie gimnazjum, no i jakby ktoś miał
> jakieś linki to... z góry dziękuję.
Trochę OT, ale muszę powiedzieć: denerwuje mnie takie sformułowanie
tematów. Szczególnie to drugie - oto mamy właśnie żywy przykład tego,
w jaki sposób objawia się "brutalizacja życia" - młody człowiek dostaje
tezę, która aż ocieka od chwytliwych, brutalnych haseł (no kurna patrzcie
- wszystko w jednym - terrozyzm, nieuczciwosć, destrukcja, zagrożenie ...
co jeszcze tej nauczycielce ślina na język pchała, ale dzwonek na przerwę
jej nie pozwolił wyliczyć ?). A na końcu - małe słówko - demokracja.
Dlaczego temat jest tak sformułowany, że eksponuje, rozbudza
myślenie w kategoriach negatywów, a cele i idee ukrywa za terminem
"demokracja", który w świadomości dziecka jest jeszcze dużą abstrakcją
i dopiero wymaga silnego ugruntowania ? Jak dziecko ma pogłębiać swoją
wiedzę o trudnych terminach spinających różne dziedziny humanistyczne
- historię, wiedzę o społeczeństwiach, politologię - kiedy "mondrzy"
nauczyciele wymuszają ich schematyczne postrzeganie na zasadzie
"demokracja jest przeciwieństwem całego zła na tym świecie" ?
Takie ma być właśnie rozumienie demokracji u dziecka ?
To ja w takim razie dziękuję.
Panu Bushowi także, ale to niezależnie.
|