Pomózcie

1. Data: 2002-06-19 09:05:56

Temat: Pomózcie
Od: "madzia" <m...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam pojecia o gotowaniu iszczerze powiem nie lubię tego robić ale
czesto czytam wasze przepisy i podziwiam wasze zaangazowanie w sprawy
kulinarne.Stanęłam niestety przed powaznym problemem.Okazało sie
bowiem ze mój narzeczony ma powaznie chorą wątrobę i musi odzywiac sie
dietetycznietzn. zero tłuszczu, tylko chude mięsko,nabiał bez jajek bo
cholesterol itd.Pomózcie co ja mam gotować żeby nie musiał dodatkowo
cierpiec z powodu ograniczeń dietetycznych.Proszę o przepisy lub
ewentualne porady.Będę bardzo wdzięczna za pomoc.Mój
adres:m...@f...com.pl

1. Data: 2002-06-19 10:32:31

Temat: Re: Pomózcie
Od: Lukasz Madeksza <m...@c...tu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

madzia wrote:

> [...]
> dietetycznietzn. zero tłuszczu, tylko chude mięsko,nabiał bez jajek bo
> cholesterol itd.Pomózcie co ja mam gotować

Zakladam, ze masz od lekarza pelna liste skladnikow niedozwolonych?
Po prostu przegladaj duzo przepisow i wybieraj te, ktore nie zawieraja tych
szkodliwych produktow albo je modyfikuj.

Na pewno warto zaopatrzyc sie w naczynia do gotowania na parze.

Teraz w ogole jest moda na jedzenie "bez niczego" (bez
tluszczu/cukru/soli/kalorii...) wiec mysle ze sporo jest publikacji na ten
temat.

Niestety bardziej konkretnej pomocy udzielic nie moge, mam bardzo niezdrowy
tryb zycia :-))

--
Lukasz "Mikie" Madeksza
Department of Computer Sciences

1. Data: 2002-06-19 12:58:35

Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madzia" <m...@f...com.pl> napisał w wiadomości
> bowiem ze mój narzeczony ma powaznie chorą wątrobę i musi odzywiac
sie
> dietetycznietzn. zero tłuszczu, tylko chude mięsko,nabiał bez jajek
bo

Na www.kulinaria.pl jest calkiem fajny dzial diety, takze na chora
watrobe.

:-) Monika

1. Data: 2002-06-19 16:23:02

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

madzia wrote:
> [...]
> dietetycznietzn. zero tłuszczu, tylko chude mięsko,nabiał bez jajek bo
> cholesterol itd.Pomózcie co ja mam gotować [...]

hm, czy na pewno to wszystkie zakazy?
z tego co sie orientuje nie powinno sie tez zbyt duzo bialk spozywac w
takich przypadkach i unikac dodatkow chemicznych. ale wydaje mi sie ze
zalecen powinno byc wiecej... no bo co, tylko tluszcz zle dziala na
watrobe?

tak czy siak pisalam puszkkke rowniez z mysla o osobach uczulonych i
chorych. znajdziesz tam wyszukiwarke po skladnikach:
http://puszkkka.spinacz.pl/zaawansowana.php3
zaznacz sobie na liscie jakich skladnikow ma nie byc, powybrzydzaj,
powybieraj... na pewno cos znajdziesz :)
albo w tej mini-wyszukiwarce po lewej stronie zaznacz rodzaj diety
lakto-wege. wtedy znajdzie ci wszystkie przepisy zawierajace wylacznie
skladniki roslinne oraz mleko i jego pochodne.

powodzenia....
pat
ps: wyszukiwarka czasem wolno dziala bo baza jest przeciazona niestety.
trzeba wtedy albo odczekac az sie odkorkuje albo dac mi znac - zrestartuje
baze i bedzie lux :)
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl