Pomóżcie - masa do tortu, ale nie mdła!

1. Data: 2006-03-23 21:41:58

Temat: Pomóżcie - masa do tortu, ale nie mdła!
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

Jestem w ciąży i mam potworną ochotę na tort :) Niestety tort mi się kojarzy
z okropnie mdłymi masami, które, gdy się je je, przypominają w smaku kostkę
margaryny :(
Możecie podsunąć jakieś linki/rady/przepisy/cokolwiek na masy, które są
dobre i które nie są mdłe? No i które oczywiście nadają się na tort.
Aha - lubię wszystkie smaki poza kawą, papryką surową i tranem ;)
Z góry dzięki!

--
Grzegorz Janoszka

2. Data: 2006-03-23 21:48:54

Temat: Re: Pomóżcie - masa do tortu, ale nie mdła!
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 23 mars 2006 ŕ 22:41:58, dans
<s...@g...agh.edu.pl> vous écriviez :

> Jestem w ciąży i mam potworną ochotę na tort :)
> --
> Grzegorz Janoszka

Zmien plec ?

--
Niesz

3. Data: 2006-03-23 21:54:11

Od: Alveaenerle <s...@n...hotmail.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):
> Jestem w ciąży i mam potworną ochotę na tort :) Niestety tort mi się kojarzy
> z okropnie mdłymi masami, które, gdy się je je, przypominają w smaku kostkę
> margaryny :(

moze kremowka ubita z tezejaca galaretka truskawkowa? nie jest mdle,
raczej slodkie, dobre:)

pozdrawiam
monika

--
"We make a living by what we get,
we make a life by what we give " (Sir Winston Churchill)

4. Data: 2006-03-24 07:06:36

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...
> [...]
> dobre i które nie są mdłe? No i które oczywiście nadają się na tort.
> Aha - lubię wszystkie smaki poza kawą, papryką surową i tranem ;)

do tortu może to być masa taka budyniowa (tak jak na karpatkę). Doskonale
komponuje się z bananami dając wyśmienity tort bananowy. Może można łączyć
jeszcze z innymi owocami?

5. Data: 2006-03-24 08:20:21

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dobre i które nie są mdłe? No i które oczywiście nadają się na tort.
> Aha - lubię wszystkie smaki poza kawą, papryką surową i tranem ;)

Moje gratulacje, Grzesiu! Zarówno przyszłego potomka jak i tej ogromnej
ilości dolarów, jakie przewidziano w nagrodę dla pierwszego mężczyzny,
który urodzi dziecko! A do tego jeszcze becikowe! ;)

NMSP :)

--
Ania

http://aniared.blog.onet.pl

6. Data: 2006-03-24 10:37:18

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 Mar 2006 22:54:11 +0100 I had a dream that Alveaenerle
<s...@n...hotmail.com.invalid> wrote:
>moze kremowka ubita z tezejaca galaretka truskawkowa? nie jest mdle,
>raczej slodkie, dobre:)

Oooo... A możesz rozwinąć temat? Ta galaretka ma być dopiero ostygnięta,
czy tuż przed zabetonowaniem?

--
Grzegorz Janoszka

7. Data: 2006-03-24 10:38:39

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 24 Mar 2006 09:20:21 +0100 I had a dream that aniared <a...@n...pl>
wrote:
>Moje gratulacje, Grzesiu! Zarówno przyszłego potomka jak i tej ogromnej
>ilości dolarów, jakie przewidziano w nagrodę dla pierwszego mężczyzny,
>który urodzi dziecko! A do tego jeszcze becikowe! ;)

Eeee... "Jestem w ciąży" oznacza, że mam kaprysy jak baba w ciąży ;-)
Ale wy skrótów myślowych nie rozszyfrowujecie ;-P

Dzięki wszystkim za pomoc, spróbuję coś wykombinować jadalnego.

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2006-03-24 11:26:33

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oooo... A możesz rozwinąć temat? Ta galaretka ma być dopiero ostygnięta,
> czy tuż przed zabetonowaniem?
>
> --
> Grzegorz Janoszka

Taka prawie gęstniejąca. Daj połowę wody podanej na opakowaniu do
przyrządzenia galaretki. Na jedna galaretkę daję kartonik śmietanki kremówki
ubitej tuż przed połączeniem.

Anet

9. Data: 2006-03-24 11:30:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...
> Eeee... "Jestem w ciąży" oznacza, że mam kaprysy jak baba w ciąży ;-)
> Ale wy skrótów myślowych nie rozszyfrowujecie ;-P

A bo my proste są... ;-)

> Dzięki wszystkim za pomoc, spróbuję coś wykombinować jadalnego.

Mleko skondensowane niesłodzone ubite z tężejącą galaretką (rozpuszczoną w
mniejszej - tak circa o połowę - niż deklarowana na papierku ilości wody).
Można poszaleć ze smakami do woli, ile tych galaretek jest.

10. Data: 2006-03-24 11:58:28

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Mar 2006 21:41:58 +0000 (UTC), Grzegorz Janoszka napisał(a):

> Jestem w ciąży i mam potworną ochotę na tort :) Niestety tort mi się kojarzy
> z okropnie mdłymi masami, które, gdy się je je, przypominają w smaku kostkę
> margaryny :(

Dosc gorzka masa czekoladowa (taka typowa), z posiekanymi orzeszkami
ziemnymi *lekko solonymi*. Orzeszki przelamuja smak czekolady, efekt jest
ciekawy.

--
pozdrawiam,
Maciek

Masa do tortu czekoladowego - pytanie
Wafelki Koukou Roukou (kuku-ruku)
torcik
chlebek czosnkowy z maszyny i nie tylko :)
Prośba o instrukcję