Pomóżcie, szukam przepisu

11. Data: 2005-12-12 15:27:21

Temat: Re: Pomóżcie, szukam przepisu
Od: "LadyP1022" <l...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dnf3ng$b77$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Bunny z adresu <m...@w...to.interia.pl> napisał(a):

> Szukam przepisu na ciasteczka, właściwie to nawet nie
> wiem czy to są ciasteczka.
> Robi się ciasto podobne do naleśnikowego, macza się w tym
> foremkę na druciku i wkłada do gorącego tłuszczu. W tym
> tłuszczu one odpadają i smaży się aż się zrumienią, potem
> posypuje się cukrem pudrem. Zapodziałam gdzieś przepis na to ciasto
> właśnie, dzisiaj
> próbowałam z naleśnikowego zrobić ale nie chcą się
> odczepiać w tłuszczu od tej foremki. Może ktoś zna ten
> przepis? Będę wdzięczna.

Cześć,
nie wiem czy to będzie to czego szukasz ale mam przepis na "ciasteczka z
lejka":
składniki:
20 dkg mąki pszennej
1 jajko
3/4 szkl. mleka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
olejek migdałowy
cukier puder do posypania
Wszystkie składniki ubijamy mikserem do chwili gdy powstanie jednolita
masa. Zatykamy wylotowy otwór lejka i wlewamy do niego ok. 4 łyżki
ciasta. Nad gorącym olejem zdejmujemy palec z otworka by ciasto
wyciekało strumieniem tworząc spiralę. Pieczemy od 3 do 5 minut na
ciemnozłoty kolor. Usmażone ślimaczki układamy na bibule i posypujemy
cukrem pudrem.
Smacznego :)))

Przepis jest bardzo stary, niestety nigdy nie robiłam tych ciastek.

LadyP

12. Data: 2005-12-12 15:56:24

Od: "Jagna " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bunny <m...@w...to.interia.pl> napisał(a):

Mnie się zdaje ze to nalesnikowe z odrobiną proszku do pieczenia. Z
odczepialność zalezy od nagrzania i nałuszczenia foremki. My najpierw
trzymaliśmy ją w tym rozgrzanum tłuszczu potem w ciasto.
AgaL

13. Data: 2005-12-12 16:03:51

Od: "tomolek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Może ktoś zna ten przepis?
> Będę wdzięczna.
1 jajko ubić z 2 lyzeczkami cukru i odrobina cukru waniliowego. Szklanka
mleka + szklanka maki + troche proszku do pieczenia. Wszystko wymieszac.
Foremke zanurzyc w rozgrzanym oleju, potem w ciescie i znowu w oleju.
Powinno sie odczepic.
pzdr
t.

14. Data: 2005-12-12 16:08:32

Od: "Elen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka :)
Ja używam naleśnikowego ciasta (roię z wody, mleka, jajka i mąki) tylko
trochę gęstrzego, jak np. na placki. By się odklejało trzeba tylko pamiętać,
że nie zanurza się całej foremki.
Elen

The gifts the gods gave me I use in battle or in bed.

15. Data: 2005-12-12 18:12:38

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Elen wrote:
> [...]
> trochę gęstrzego, jak np. na placki. By się odklejało trzeba tylko pamiętać,

Jesli tlumaczenie potrzebne, to daj znac:

http://www.bettycrocker.com/recipes/recipe.aspx?reci
peId=35979

16. Data: 2005-12-12 18:16:27

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Elen wrote:

> [...]
> trochę gęstrzego, jak np. na placki. By się odklejało trzeba tylko pamiętać,

jeszcze jeden:

http://www.baking911.com/recipes/cookies/rosettes.ht

tu widac to urzadzenie:

http://www.ingebretsens.com/detail.php?grpID=6&PID=5
71&cat_id=117

17. Data: 2005-12-12 19:50:30

Od: "Bartosz Nazar" <m2000[wytnijto]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli tlumaczenie potrzebne, to daj znac:
>
> http://www.bettycrocker.com/recipes/recipe.aspx?reci
peId=35979

Ja chętnie poproszę o tłumaczenie :)

Wielkie dzięki z góry
Gosia

18. Data: 2005-12-12 21:44:09

Od: "bleh" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam przepis, który otrzymałam przy okazji zakupu foremek
:
1 szkl.mąki
jajko lub 2 żółtka
szczypta soli
płaska łyżeczka cukru waniliowego
3/4 szkl.wody (można dodać łyżeczkę kwaśnej śmietany, aby
ciastka były bardziej kruche,
lub łyżkę serka homogenizowanego
można też odrobinę proszku do pieczenia

Uwaga!
Ciasto należy rozrabiać na wodzie. Nie słodzić, ponieważ
słodkie ciasto pali się
i nie chce odchodzić od foremki.
Żeby ciasto nie naciągało tłuszczu można dodać łyżeczkę
spirytusu lub octu.
Po usmażeniu ciastka posypujemy cukrem pudrem, dekorujemy
kremem, dżemem itp.
Ciastka można przyprawiać na słono, z pieprzem lub papryką.
Można je napełnić farszem grzybowym lub mięsnym i podawać
zamiast pasztecików do barszczu
lub bulionu.
Można rozmiksować ziemniaki, dodać jajko, odrobinę mąki,
wodę w ilościach niezbędnych do uzyskania konsystencji
ciasta naleśnikowego, dodać sól, pieprz.Ciastka upieczone wg
powyższego przepisu można podawać jako chipsy.

19. Data: 2005-12-13 11:56:18

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie zakupiłas te foremki? Czy to było dawno temu?

20. Data: 2005-12-13 12:28:59

Od: karolina <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja robie takie jak na nalesniki :))

Użytkownik Bunny napisał:
> [...]
> Zapodziałam gdzieś przepis na to ciasto właśnie, dzisiaj próbowałam z
> naleśnikowego zrobić ale nie chcą się odczepiać w tłuszczu od tej foremki.

ciastka - mój pierwszy raz.... ;))
Co warto przywieźć z Ukrainy?
[Po archiwum] Panierke gruba, chrupiaca dobra chce :)
Potrawy z zawartością cynku
Przepis eksperyment - zupa rybna