Popiól z kominka

21. Data: 2008-02-13 08:07:59

Temat: Re: Popiól z kominka
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:47b26073$0$22827$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> A jeśli się weźmie do wirtualnej ręki Słownik Języka Polskiego online
> http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=asymilacja
> to tam jest napisane "przemiana substancji pobranych z zewnątrz na
> składniki własnego organizmu", tak ja pisał Łukasz...

Hejka. Widzę, że jednak nie sięgnąłeś po fizjologię roślin. Ze słowników
to jeszcze możesz wybrać następujące znaczenia słowa asymilacja:
asymilacja - upodobnienie (sąsiadujących z sobą głosek w wyrazach);
upodobnienie się (pod względem narod.), przyswojenie sobie (kultury, cech
innego narodu), wchłonięcie; psychol. adaptacja.
Dla kogoś, kto uczył się botaniki asymilacja u roślin ma jedno
znaczenie. Jest to tak fundamentalny proces dla życia na ziemi, że aż dziwię
się, że są jakieś wątpliwości.
Pozdrawiam metabolicznie Ja...cki

22. Data: 2008-02-13 08:17:30

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>    Dla kogoś, kto uczył się botaniki asymilacja u roślin ma jedno
> znaczenie.

Asymilacja CO2. Jedzenie jedzenia.
Pozdrawiam.Mirzan

23. Data: 2008-02-13 10:09:08

Od: "COYOTE" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Już wiecej nie bede sie o nic pytał...................!!!!!!!!!!!!!!

PS....ni pobijcie się...
Wszytkim normalnym dzięki za zajęcie stanowiska..w formie własciwej
odpowiedzi...innym dziekuję..po co tyle agresji??
COYOTE

24. Data: 2008-02-13 12:00:33

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"COYOTE" wrote ...
> PS....ni pobijcie się...

Ty się ciesz, że Tobie się nie dostało! :)
A popiół z drewna wal gdzie popadnie jak fantazja podpowie i tak
będzie dobrze, nawet Dirkowi na głowę bez środy popielcowej :)
Pzdr,
A.

25. Data: 2008-02-13 13:00:54

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla kogoś, kto uczył się botaniki asymilacja u roślin ma jedno
> znaczenie. Jest to tak fundamentalny proces dla życia na ziemi, że aż
> [...]

A ja się dziwię, że Ty się jeszcze dziwisz po tylu latach
czytania na grupie nierzadko przedziwnych tekstów.

26. Data: 2008-02-13 13:02:59

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> napisał w wiadomości
> "COYOTE" wrote ...
>
> Ty się ciesz, że Tobie się nie dostało! :)
> A popiół z drewna wal gdzie popadnie jak fantazja podpowie i tak
> będzie dobrze, nawet Dirkowi na głowę bez środy popielcowej :)

Popiół to zbyt cenna rzecz, żeby walić gdzie popadnie, chociaż na głowę
czasami można :)))

Mój ojciec św.p., leśniczy (lata 1945-1970, czyli jeszcze przed ekspansją
chemicznych środków ochrony roślin) mawiał, że popiół ma właściwości
odkażające. Stosował w uprawach przy zagrożeniu siewek czarną nóżką. Jak
sobie coś tam kojarzę, to powoływał się na stosowanie popiołu przez dawne
gospodynie na zagonach, gdzie siały cebulę, a nie zaprawiano jeszcze wtedy
nasion chemią.

Pozdrawiam
Leszek

27. Data: 2008-02-13 13:39:36

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gospodynie na zagonach, gdzie siały cebulę, a nie zaprawiano jeszcze wtedy
> nasion chemią.

Gospodynie sypały popiół przeciwko ślimakom.

28. Data: 2008-02-13 14:33:51

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Serdyński schrieb:

> Popiół to zbyt cenna rzecz, żeby walić gdzie popadnie, chociaż na głowę
> czasami można :)))

Zostawmy to skoltunionym papistom.

> [...]
> gospodynie na zagonach, gdzie siały cebulę, a nie zaprawiano jeszcze wtedy

A moze to ma zwiazek z tym, ze cebula np. nie lub zbyt swiezych dawek
nawozow? I popiol wlasnie odkazal po takim nawozeniu obornikiem? Cos
takiego kiedys czytalem. Nawiedzeni ekolodzy polecaja popiol do
posypowania na rozne choroby ale juz zapomnialem na co. W moim powiecie
nie wolno spalac odpadow ogrodniczych. Wolno rozpalac ognisko pod
warunkiem, ze palenisko znajduje sie w metalowym pojemniku nad ziemia.
Ale ja malao kiedy pale, bo odtwarzam domostwa dla jezy i trzemieli, po
tym jak Anglik je od siebie wypedzil.

Irek

29. Data: 2008-02-13 15:01:55

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Dla kogoś, kto uczył się botaniki asymilacja u roślin ma jedno
> znaczenie. Jest to tak fundamentalny proces dla życia na ziemi, że aż dziwię
> się, że są jakieś wątpliwości.

Najwyraźniej masz półkę zastawioną podręcznikami do szkoły podstawowej.
Tam się stosuje takie uproszczenia terminologii, o których wspominasz.
A jak na przykład wpiszesz w Google: assimilation plants
to dostajesz pełno stron dotyczących badań naukowych. I na tych stronach
mamy asymilację azotu, siarki, dwutlenku węgla, azotanów, siarczanów,
węgla, amoniaku, ...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

30. Data: 2008-02-13 15:48:35

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:47b30657$0$6517$4c368faf@roadrunner.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Najwyraźniej masz półkę zastawioną podręcznikami do szkoły
> podstawowej.

Hejka. Mam zastawione półki książkami, niekoniecznie podręcznikami do
podstawówki. ;-) Ale lepsze to, jak bezkrytyczne czerpanie informacji z
googli czy Twojej ukochanej wikipedii. :-)
Pewnie jesteśmy w podobnym wieku, Michale. Pewnie chodziłeś do liceum w
latach 60-tych. Czy już zapomniałeś z lekcji botaniki o asymilacji dwutlenku
węgla, o fotosyntezie?
Pozdrawiam demencyjnie Ja...cki

Gdzie kupic sadzonki truskawek
Grubosz drzewiasty poszukiwany