jak nie przegiąć z długością półki?

1. Data: 2005-01-26 14:50:31

Temat: jak nie przegiąć z długością półki?
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Materiał: standardowa płyta meblowa. Przeznaczenie: półka na książki.
Szerokość: 30-35cm. Długość: no właśnie, jaka największa, żeby się draństwo
nie wygięło? Przydałoby się tak z 1.2 w porywach do 1.5m, da radę? A jak
nie, to czy skręcenie od tyłu z plecami półki (też z meblówki, nie z pilśni)
coś pomoże?

Pozdrawiam
H. (z koncepcją kolejnego odjechanego mebla ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

2. Data: 2005-01-26 15:00:30

Temat: Re: jak nie przegiąć z długością półki?
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl>
napisał w wiadomości news:ct8b0j$qf7$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> się draństwo
> nie wygięło? Przydałoby się tak z 1.2 w porywach do 1.5m, da
Wygnie się. Papier ciężki jest :)

> A jak
> nie, to czy skręcenie od tyłu z plecami półki (też z meblówki,
> nie z pilśni)
> coś pomoże?
Pomoże.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

3. Data: 2005-01-26 15:03:45

Od: "jaagna " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Max to 1 metr, ale lepiej nawet mniej. Popatrz na półki w bibliotece: raczej
nie ma dłużsdzych niz 1 m. Inaczej naprawdę będa się paskudnie wyginać.

4. Data: 2005-01-26 15:23:30

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wystukał:

> [...]
> nie, to czy skręcenie od tyłu z plecami półki (też z meblówki, nie z pilśni)

Mnie się kiedyś wygła półka w segmencie 90cm uniemożliwiając zamykanie
sekretarzyka. Ale fakt, poddała się dopiwro po dostawieniu drugiego rzędu
książek.

Ale profilaktycznie i tak półki z "klejonych desek" (jak się toto fachowo
nazywa?) staram sie podpierać minimum co 70 centymetrów. Szczególnie te
przeznaczone pod albumy i temu podobne.

Jo'Asia

--
__.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
--<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

5. Data: 2005-01-26 15:57:46

Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak BTW bo tez jestem na etapie polek

zastanow sie czy taka szerokosc cie zadawala - bo IMHO to za duzo na
ksiazki. wystarcza 25cm.
Zastanow sie tez nad wysokoscia ksiazek na polki - jak sie da za duzo to
potem brakuje miejsca bo trzymasz powietrze, a jak zamalo to niewchodza na
wysokosc. Oba te przypadki mam wsrod znajomych :-)

Musta ktory ma wiecej ksiazek niz scian w mieszkaniu i mysli co z tym faktem
zrobic

6. Data: 2005-01-26 16:14:02

Od: "dodo" <m...@S...JEST.BE.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wygięło? Przydałoby się tak z 1.2 w porywach do 1.5m, da radę? A jak
> nie, to czy skręcenie od tyłu z plecami półki (też z meblówki, nie z

Mnie ugięła się pod książkami 80-tka, można zrobić wspornik gdzieś w środku
długości.
Dodo

7. Data: 2005-01-26 16:41:17

Od: Cyneq <c...@s...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Musta wrote:

> Zastanow sie tez nad wysokoscia ksiazek na polki - jak sie da za duzo to
> potem brakuje miejsca bo trzymasz powietrze, a jak zamalo to niewchodza na
> wysokosc. Oba te przypadki mam wsrod znajomych :-)

Właśnie popełniłem ten sam bład, bo skoro mam dwie półki jedna nad drugą
i z lewej strony są "w pionie" a z drugie dolegają do skosu 45% to skoro
dąłem jedną dłuższą o 20 cm od drugiej to własnie sobie odciąłem
możliwość trzymania ksiązek wyższych niż 20 cm.

BTW: na czym montujecie te półki?
Ja mam 25 cm szerokości długośc jedna 110 druga 90: dałem po dwa
wsporniki 175/150 po bokach i po jednym 125/150 na środku. Starczy?

--
Cyneq

"Szukac w parafialnej poradni rodzinnej materialów na temat seksu,
To tak, jakby w Monarze szukac informacji o trawie"

(c) ZEC & ZED

8. Data: 2005-01-26 17:58:36

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Wed, 26 Jan 2005 15:50:31 +0100, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <anias@[asiowykrzyknik]> i powiedziała:

> [...]
> nie, to czy skręcenie od tyłu z plecami półki (też z meblówki, nie z pilśni)

Stolarz zeznawał, że do metra maksymalnie, acz mówił o węższych półkach
(20 cm). 90 cm półka pełna Prószyńskiego nieco się już ugina na środku.
Podejrzewam, że ktoś ze znajomością fizyki by mógł policzyć, jaki będzie
współczynnik ugięcia dla szerszej i dłuższej półki.

Zuzanka

*:.
Powinno się wystawić Cię w Sevres jako wzorzec cynizmu ;-) (C) Tib

9. Data: 2005-01-26 20:24:15

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ct8b0j$qf7$1@nemesis.news.tpi.pl
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl>
Było:
> [...]
> 1.2 w porywach do 1.5m, da radę? A jak nie, to czy skręcenie od
> tyłu z plecami półki (też z meblówki, nie z pilśni) coś pomoże?

Półkę trzeba usztywnić wzdłuż, najprościej przykręcić z tyłu kawałek sklejki
( 4-5cm wysokości a odstępy wkrętów co 3-5cm) bo płyta to się rozpaździerzy
. Wtedy będzie sztywne tak jak by była takiej grubości jak wysokość sklejki.
A gdyby nawiercić duże otwory w drugim takim pasku sklejki, i przykręcić go
z przodu ... będzie mebel bardziej odjechany ;-) a przy okazji jeszcze
sztywniejszy.

------------------------------------------------|
| / \ / \ / \ / \ / \ / \ |--------------| To jest półka
| \ / \ / \ / \ / \ / \ / | to jest przednia sklejka :-)
----------------------------------

Wkręty koniecznie wkręcać w nawiercone otwory !

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

10. Data: 2005-01-26 20:35:22

Temat: Re: Poprawka - jak nie przegiąć z długością półki?
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: news:ct8uan$rd5$1@atlantis.news.tpi.pl
Od: Sławek SWP <s...@w...pl>
Było:
> ----------------------------------------------|
> / \ / \ / \ / \ / \ / \ |--------------| To jest półka
> \ / \ / \ / \ / \ / \ / | to jest przednia sklejka :-)
> ----------------------------------

Półka i sklejka mają oczywiście tą samą długość ! Tylko na rysunku w celu
pokazania półka jest dłuższa ...

> Wkręty koniecznie wkręcać w nawiercone otwory !

Te otwory to nie te duże-ozdobne tylko normalne o (fi-1) wkręta.

Pomoc dla zagubionych http://evil.pl/pip/index.html
To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

Klej do ceramiki?
pytanie o grupę
fotel typu gabinetowego a biurko komputerowe
Ogrzewanie kawalerki na wynajem
Wszystko o łazienkach