Por na gęsto

11. Data: 2008-10-02 11:16:44

Temat: Re: Por na gęsto
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Oct 2008 12:57:20 +0200, Misiek napisał(a):

> Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> Powtorze - mlody por jest wlasnie grubosci szparagi

Grubości szparaga.
Ten szparag - nie "ta szparaga", no żesz.

PS. Spotkały się kiedyś dwie paniusie na przystanku i jedna pyta: "A gdzie
kupiłaś taką piękną PORĘ?"

:->

12. Data: 2008-10-02 11:22:41

Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 październik 2008 12:57
wasz znak: <gc29t9$4jl$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

> Powtorze - mlody por jest wlasnie grubosci szparagi (czasem niewiele
> grubszy)

Tylko kurde, gdzie taki dostać?

> Zielona dobra jest do surowek i do zupy.

E tam, właśnie ta zielona na gęsto jest przepyszna.

> Biala za twarda? Jedynie odcinek dlugosci max 0,5 cm "leko zdrewnialy" z
> ktorego wychodza korzonki

No ale reszta też taka sobie... Wolę część zieloną :D

> Por zawsze smakuje "cebulowato"

Nie, ten na gęsto nie :D

--
Tristan

13. Data: 2008-10-02 11:41:46

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Tristan napisał(a):

> No ale reszta też taka sobie... Wolę część zieloną :D

> Nie, ten na gęsto nie :D

Biadolisz! Weź dowolny sałatkowy por potnij go w "plastry", to zielone
też i potem uduś na patelni z odrobiną oliwy.

Może się okazać, że to co pamiętasz było duszone a nie gotowane.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

14. Data: 2008-10-02 12:27:21

Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z czwartek 02 październik 2008 13:41
(autor panta_rei
publikowane na pl.rec.kuchnia,
wasz znak: <s...@c...znajdzie>):

> Biadolisz! Weź dowolny sałatkowy por potnij go w "plastry", to zielone
> też i potem uduś na patelni z odrobiną oliwy.

E tam, takie świństwa nie będę jadł :D

> Może się okazać, że to co pamiętasz było duszone a nie gotowane.

E tam, w wodzie mama gotowała. Prosto i skutecznie :D
Tylko muszę taki mały namierzyć.

--
Tristan

15. Data: 2008-10-02 12:30:12

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie Tristan napisał(a):

> E tam, w wodzie mama gotowała. Prosto i skutecznie :D
> Tylko muszę taki mały namierzyć.

IMO ten mały jest tak samo cebulowy jak duży.

Pozdrawiam.

16. Data: 2008-10-02 18:12:15

Od: "manama" <m...@o...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli muszę pytać na targowisku o niewyrośnięty por. Tylko że kurde widzę,
> że mam szanse-marne.
> --
> Tristan

Witam,
moze te roznice wynikaly z tego, czy to byl por letni, tzn. do jedzenia w
lecie, czy tez zimowy tzn. taki, ktory sie wykopywalo dopiero pozna
jesienia, a nawet w zimie spod sniegu, jesli wogole ziemia nie zamarzla. Ale
teraz zimy nie sa zimami i pory gnily w cieplejsze dnie. Babcia moja robila
w latach 70- tych potrawy z porow. Lubilam tez zupe porowa z grzankami, ale
ostatnio nie, wlasnie nie ma takiego smaku typowego dla pora.
Moze to zalezy tez od gatunku, sa przeciez rozne.
Pozdrawiam, M.

golden syrop
NIE TYLKO DLA XL
Problem