Re: Poradzcie cos proszę

From: mysz <a...@o...peel>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Poradzcie cos proszę
Date: Fri, 28 Oct 2005 20:16:39 +0200

anka26 napisał(a):

> Proszę nie olejcie mnie, doradźcie coś.
>
> p.s. o diecie Montignac czytałem.
>
> pozdrawiam
> R.

Witam
Spróbuj jeść tak jak ja - 8 kg mniej w ciągu 2 miesięcy. (startowałam od
92 przy 170 cm wzrostu).
Dieta 1500 kcal. Nie mniej bo Twój organizm się zbuntuje. Możesz zacząć
nawet od 1800 kcal. Do tego celu polecam zaopatrzyć się w wagę kuchenną
i książeczkę pani prof. Hanny Kunahowicz "Liczby kalorie" dostępną w
Empiku (mała, żółta z jabłkiem na okładce)
Jedz często - przynajmniej 5 razy dziennie mniejsze porcje w tym 3
posiłki większe (śniadanie, obiad, kolacja) i 2 mniejsze. Musisz jeść
często i nie możesz czuć się zbyt głodny, bo wtedy organizm uruchomi
mechanizmy "obronne". (Na początku będziesz trochę głodny, nie ma siły.
Żołądek musi się skurczyć)
Więc tak:
a) zamień bułki i jasne pieczywo na ciemne - najlepiej żytnie. Razowiec
lub te chrupki z Wasy
b) niestety to smutne, ale nie wolno Ci jeść słodyczy :( Cukier jest
biały czyli zabroniony. Od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na
trochę dżemu niskosłodzonego.
c) uwaga na makarony. Jeśli już do tylko te z semoliny lub grahamowe,
ale ważne, aby były gotowane al dente (takie trochę chrupkie)
d) owoce są OK, ale nie można ich jeść zbyt dużo - 3 jabłka dziennie
wystarczą. Uwaga na banany - 1 banan to już osobny posiłek. Za to
jarzynki bez ograniczeń :)
e) uwaga na tłuszcz. Musisz ograniczyć. Najlepiej nie smaruj codziennie
pieczywa masłem. Sama masła używam od czasu do czasu, bo uważam, że jest
zdrowe. Sztuczne margaryny mi nie odpowiadają, ale jak chcesz i lubisz
to się na nie przerzuć. Jedz mało żółtego sera. A jak już jesz żółty ser
to nie jedz masła.
f) mięso - jedz mięsa białe czyli drób, cielęcinę i schab. Mięsa gotuj,
duś, piecz w rękawie z minimalną ilością tłuszczu. Nie smaż, NIE
PANIERUJ. Z kotletem schabowym się pożegnaj. Ale powiem Ci, że duszona
pierś z indyka z grzybami, jałowcem, odrobiną czosnku i majeranku jest o
niebo lepsza :) Na obiad nie żałuj sobie ani mięska ani gotowanych
jarzyn. Ziemniaczek zjedz jeden, skoro musisz. Od czasu do czasu możesz
trochę kaszy.
g) DUŻO PIJ. Ale muszą to być płyny obojętne. Nic tak wspaniale nie
tuczy, jak te wszystkie słodzone napoje.... Polecam ciepłe herbatki.
Dają uczucie ciepła i zadowolenia. Pij szklankę wody przed posiłkami.
Trochę zmniejszy to łaknienie. Do rannej możesz sobie dodać pół łyżeczki
miodu i sok z cytryny.
h) ruszaj się, jeśli możesz. Ruch to dodatkowy wydatek energetyczny!

I to tyle. Ze swoich doświadczeń powiem, że jem dużo nabiału
light-owego. Na początku było ciężko ale z czasem organizm się
przyzwyczaja. Chciałam napisać, że miło się wcisnąć w starą kieckę, ale
w Twoim przypadku to chyba będą spodnie :))

Powodzenia i licz kalorie!
Ania B.