Poród - pytanko

1. Data: 2009-05-06 09:15:18

Temat: Poród - pytanko
Od: "melon" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wczoraj prowadziłem burzliwą rozmowę o poród. Otóż zdania były podzielone
na:

(1) Każdy poród kończy się "rozerwaniem" lub cięciem, a dziecko nie może
przejść naturalnie przez pochwę.

(2) Nie każdy poród kończy się tak jak powyższy, często stosowane jest
cesarskie cięcie, ale ze względu na sprawy sądowe, które mozna wytoczyć
lekarzowi, jeżeli wystapią problemy, a cięcie nie zostanie wykonane.

Jaka jest jednak prawda? Wiem, że nie mam w porodach żadnego doświadczenia,
ale nie sądzę, aby każdy poród kończył się "rozerwaniem" czy też cięciem,
ponieważ byłoby to chyba niezgodne z naturą. Tak więc jak widzicie, jestem
zdania nr (2).

Jeżeli już występują "rozerwania" lub cięcia to w ilu % przypadków wymagane
jest cesarskie cięcie (lub po prostu cięcie, nie wiem czy ono się czymś
różni od cesarskiego cięcia, być może jest mniejsze i tylko
"profilaktyczne").

Proszę o odpowiedź doświadczone osoby :)

Z góry dziękuję.

2. Data: 2009-05-06 09:28:03

Temat: Re: Poród - pytanko
Od: "tama" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czymś różni od cesarskiego cięcia, być może jest mniejsze i tylko
> "profilaktyczne").
>
> Proszę o odpowiedź doświadczone osoby :)

Chyba mylisz kilka spraw

cesarskie cięcie polegana przecięciu brzucha i macicy od strony brzucha i
wyjeciu dziecka, tu nic nie pęka i w sensie biologicznym nie jest to poród
naturalny.

O ile wiesz którędy rodzi się dziecko "siłami natury" - to tu istnieje
problem pekania i nacinania. Zdania są mocno podzielone.
Co do zgodnosci z naturą to istnieje teoria że neandertalczycy wyginęli
przez za duże głowy...
Jeśli natniesz otwór żeby przeszło przez niego cos wiekszego to oczywiscie
gładkie ciecie duzo lepiej się goi niż rozerwane. Z drugiej strony jesli
tkanki sa elastyczne i nie naciete to się tak łatwo nie rozrwą

3. Data: 2009-05-06 11:50:11

Od: "Bagira" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba juz tylko w Pl stosuje się rutynowe nacinanie. W UK jest
ostatecznością i większośc kobiet rodzi bez pękniecia. Swoją drogą trudno
uchronic krocze w pozycji leżacej którą tak bardzo kochają lekarze i
połozne. Przy porodach wodnych i w pozycji kucnej pękanie a tym bardziej
rozerwanie praktycznie się nie spotyka.

4. Data: 2009-05-06 17:52:58

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wymagane jest cesarskie cięcie (lub po prostu cięcie, nie wiem czy ono się
> czymś różni od cesarskiego cięcia, być może jest mniejsze i tylko

Proponuje, abys dokladniej sie rozeznal w temacie ciecia cesarskiego. Powiem
tylko, ze nie ma nic wspolnego z nacieciem, ani z tradycyjnym porodem...

Iwona

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
4055 (20090506) __________

5. Data: 2009-05-08 18:03:42

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bagira" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> połozne. Przy porodach wodnych i w pozycji kucnej pękanie a tym bardziej
> rozerwanie praktycznie się nie spotyka.

a z czego to wynika? elastyczność i rozmiar przybywającego - te same...

6. Data: 2009-05-09 10:34:29

Od: "gargomel" <s...@d...la.la> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "yapann" napisał:
> a z czego to wynika? elastyczność i rozmiar przybywającego - te same...

między innymi z naturalnej pozycji rodzenia:O)

Materiał do tymczasowego wypełnienia zęba w aptece?
depakina+pernazyna+mians eryna+fluoksetyna = pytanie
Witaminy i minerały Fitline
dwie śledziony
Kalendarz pylenia - archiwalny