Porotherm - pytanie

1. Data: 2003-05-22 19:32:45

Temat: Porotherm - pytanie
Od: "gosiak2" <g...@b...bezsmieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

W moim nowym mieszkaniu wszystkie ściany są wykonane z Porothermu. W związku
z tym zastanawiam się, jakich kołków rozporowych należy użyć, by np. móc
zawiesić na ścianie szafki kuchenne? Czy do tego typu ścian są jakieś
specjalne?

Pozdrawiam
Małgorzatka

1. Data: 2003-05-23 04:39:18

Temat: Re: Porotherm - pytanie
Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gosiak2" <g...@b...bezsmieci.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z tym zastanawiam się, jakich kołków rozporowych należy użyć, by np. móc
> zawiesić na ścianie szafki kuchenne? Czy do tego typu ścian są jakieś

Najnormalniejsze kołki. Ewentualnie nieco dłuższe jakbyś akurat "wpadła" w
szczelinę. Ja używałem haków (kołków) fi8mm o długości chyba 50mm. Niegdyś -
w mieszkaniu - używałem na szafki kuchenne kołków fi 6mm i dł. 40 mm (płyta
betonowa), ale beton napewno lepiej trzyma. Są ekstra kołki do matriałów
takich jak Porotherm, MAX itp. (z pustymi przestrzeniami), ale myślę, że nie
warto ich kupować do mocowania szafek - kołek przy szafce kuchennej jest
przede wszystkim zginany, a nie wyrywany.

Pozdrawiam.

1. Data: 2003-05-23 08:10:47

Od: Zygmunt <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warto ich kupować do mocowania szafek - kołek przy szafce kuchennej jest
> przede wszystkim zginany, a nie wyrywany.

Potwierdzam, zwykłe kołki, najlepiej fi8, tylko sprawdź, czy nie masz
udaru, żebyś chałupy nie rozwalił!
pozdrawiam - Zygmunt

1. Data: 2003-05-23 08:31:23

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> warto ich kupować do mocowania szafek - kołek przy szafce kuchennej jest
> przede wszystkim zginany, a nie wyrywany.

Próbowałem wieszać na zwykłych kołkach, ale w kilku przypadkach śruby
kręciły się w kołku i nie mogłem ich należycie dokręcić. Po wymianie na
kołki "do pustaków" śruby bardzo ładnie trzymały. Kołki nie muszą być zbyt
długie - wystarczy że się zaprą na pierwszej ściance cegły.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2003-05-23 11:34:11

Od: "gosiak2" <g...@b...bezsmieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> wrote in message
> Po wymianie na
> kołki "do pustaków" śruby bardzo ładnie trzymały. Kołki nie muszą być zbyt
> długie - wystarczy że się zaprą na pierwszej ściance cegły.

Czyli powinnam kupić "kołki do pustaków"? Czy to są takie, z takim jakby
zaciskiem na końcu?

Gosia

1. Data: 2003-05-24 13:38:17

Od: "chriso" <c...@n...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli powinnam kupić "kołki do pustaków"? Czy to są takie, z takim jakby
> zaciskiem na końcu?

popros o kolki do ceramiki poryzowanej
w sklepie powinni wiedziec o co chodzi

1. Data: 2003-05-24 20:01:01

Od: "gosiak2" <g...@b...bezsmieci.pl> szukaj wiadomości tego autora

"chriso" <c...@n...interia.pl> wrote in message

> popros o kolki do ceramiki poryzowanej
> w sklepie powinni wiedziec o co chodzi

Wszystkim bardzo dziekuję za rady :-) Jesteście niezawodni!

Pozdrawiam
Gosia

Projektant wnętrz (W-wa)-poszukuję
konstrukcja fotela