Porzeczki - choroba ?

1. Data: 2004-03-24 22:20:31

Temat: Porzeczki - choroba ?
Od: "sd_soft" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Wydaje mi sie ze mam problem z krzakami porzeczek.
Sąsiadka twierdzi ze złapały jakies choróbsko.
Objawia się to tym ze pąki są twarde i kuliste
(takie bąble) - jak na zdjęciu :
http://www.statu.prv.pl/porzeczka.jpg
Dodatkowo - nie wiem czy to z tej
przyczyny - ale obsychają niektóre gałęzie (w zeszłym roku
musiałem wyciac jeden krzak).

Czy ktos moze poradzić
co to za choroba i jak z tym walczyc ?

Pozdrawiam,
Sz.

2. Data: 2004-03-24 23:15:41

Temat: Re: Porzeczki - choroba ?
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c3t1np$o5h$1@nemesis.news.tpi.pl sd_soft
<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Wydaje mi sie ze mam problem z krzakami porzeczek.
> Objawia się to tym ze pąki są twarde i kuliste
>
> Czy ktos moze poradzić
> co to za choroba i jak z tym walczyc ?

Hejka. To szpeciel wielkopąkowiec porzeczkowy. Jak masz kilka krzaków,
to obrywaj te powiększone pąki porzeczek i niszcz (pal).
Warto zaglądać do googli: http://www.dor-rol.com.pl/ddet/ogr1100-1.htm
Pozdrawiam nocnie Ja...cki
H.Z.: "Meduza żyje w jelicie grubym człowieka i jest szkodnikiem bardzo
pożytecznym." :-)

3. Data: 2004-03-24 23:27:19

Od: "leon" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

problem z krzakami porzeczek.
> Sąsiadka twierdzi ze złapały jakies choróbsko.
> Objawia się to tym ze pąki są twarde i kuliste

jeśli dobrze pamiętam edukację ogrodniczą z działeczki pracowniczej rodziców
w dzieciństwie - to wielkopąkowiec; tata zawsze na wisnę przeglądał
krzaczki, zbierał i palił chore pąki, nie pamiętam czy stosował jakąś
chemię...
pozdrawiam
leon

4. Data: 2004-03-25 12:33:41

Od: "Sz." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w dzieciństwie - to wielkopąkowiec; tata zawsze na wisnę przeglądał
> krzaczki, zbierał i palił chore pąki, nie pamiętam czy stosował jakąś

Najchętniej zastosowałbym jakąś chemię... jezeli nie wpływała by negatywnie
na owoce, gdyż krzaczków tych jest dosc sporo.
No ale jezeli nie bedzie takiej mozliwosci to poswięce parę godzin -
przeglądne
wszystkie i poobrywam - tak jak radzicie.

Pzdr
Szymon.

5. Data: 2004-03-25 16:09:43

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sz." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przeglądne
> wszystkie i poobrywam - tak jak radzicie.

Ta "chemia" na wielkopąkowca jest z tych bardziej szkodliwych. Obrywaj,
dotlenisz się przynajmniej:-))))

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-03-26 09:23:08

Temat: Odp: Porzeczki - choroba ?
Od: "sd_soft" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> negatywnie
>
> Ta "chemia" na wielkopąkowca jest z tych bardziej szkodliwych. Obrywaj,
> dotlenisz się przynajmniej:-))))
>
> Pozdrawiam, Basia.

Ok! Dziekuje wszystkim za pomoc.
W takim razie szkoda czasu......
..... ruszam na wielkopąkowca !
:)

Pozdrawiam !
Szymon.

po zimie
Gdzie kupić kamień polny?
krokusy
Litchi - jak to podlewać ?
Co mogło sie stać z moimi cisami ???????