Re: Posłuchaj ( do Nawrockiego)

From: "Ana" <a...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Posłuchaj ( do Nawrockiego)
Date: Tue, 19 Aug 2003 05:52:44 +0000 (UTC)

eTaTa <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik "nawrocki" <p...@n...art.pl> napisał w wiadomości

> Jaki jest cel czytania, dla czytających?

Czytając Nawrockiego, spotykam się z drugim człowiekiem. Czasem myślącym
podobnie, czasem całkowicie odmiennie: drażniąco,
paradoksalnie,prowokacyjnie, nawet wulgarnie, za czym akurat nie przepadam.
Staram się go zrozumieć, co nie znaczy, że bezkrytycznie przyjmuję jego sądy.
Nie zawsze potrafię, on gra w szachy, ja nie umiem nawet w damkę. Dysponuje
znaczną wiedzą, ja rozległą, lecz płytką. Wiele się od niego uczę. Choć nie
powiem, żeby to był nauczyciel, który głaszcze po głowie. Za głupotę skłonny
jest obić. Choć ostatnimi czasy, chyba chory, złagodniał na tyle, że nie
czuję obawy, żeby go o coś zapytać. Potrzebna mi rozmowa z Nawrockim jak
powietrze. Inaczej obracałabym się w kręgu zakupów, grochówki i prania. Nie
znałam i nie znam nikogo, kto pisałby tak fascynująco. To złe, ale z mojego
życia wyparł książki. Ma ogromną przewagę, te nie są interaktywne.
Druga rzecz-z Nawrockim nigdy nie bywa nudno. Nawet w rozlazłą niedzielę
można się śmiać, pożartować, że ze mnie-nie szkodzi. On takze umie się
ponabijać z samego siebie. Jest autentycznie wielki, nie musi więc tworzyć
pozorów wielkości poprzez jakoweś zadęcie. Bardzo go za to cenię.
Nawrocki ma lekkie pióro, swą własną stylistykę: aforyzm, kalambur, symbol,
sięga po przypowieści, tworzy bajkowe krainy. To co pisze, to dobra
literatura.Zainteresowanie towarzyszy każdej lekturze,z innymi uczuciami też.
Czytałabym wszystko, co pisze. Niestety, nie mam tyle czasu, ale i tak każdą
wolną chwilę poświęcam Nawrockiemu. Często zdarza się, że nie mogę usiąść
przed komputerem, wtedy i tak teksty Nawrockiego mam w głowie, zawsze jest co
przemyśleć, nad czym się zastanowić.
Kończę, bo powstałby panegiryk i znów niemądre, zawistne osoby, które
chciałyby, a nie mogą, pisać tak samo wspaniale, zapragnęłyby go zniszczyć.
Poza tym czas do pracy.
Pisz, łukaszu! Już od długiego czasu powtarzam Ci to samo, co by tam o Tobie
nie mówili inni.
Pozdrawiam
Ana