Re: Post bladozielony w Tłusty Czwartek (długie)

From: elgar <e...@b...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Post bladozielony w Tłusty Czwartek (długie)
Date: Sat, 21 Feb 2004 00:05:01 +0100

On Fri, 20 Feb 2004 17:42:30 +0100, ... z Gormenghast wrote in
<c...@g...h534728a9.invalid>:
> "elgar" w news:1du4wkfycqf47$.t520nq0z75t3.dlg@40tude.net...
> /.../

dzięki za wyjaśnienia,
dołożę jeszcze parę słów w odpowiedzi

> /.../
>
> Nie ma czegoś takiego jak niezmienne środowisko grupy. (ciach)
> Jeśli więc ma być mowa o konsensusie to z pełną świadomością, iż jest to
> konsensus jakiejś części aktywnych UGD.
> W tej sprawie więc, co do istoty, nic się nie zmieniło i nie zmieni.

racja, niejasno napisałam o konsensusie "grupowym"
przy takiej poprawce ("konsensus jakiejś części aktywnych UGD") stanowisko
P.D. i ksR. dotyczące psphome staje się chyba zrozumiałe (jeśli nie
"oczywiste")

> Tak. Ale nie w imieniu grupy, ale w imieniu podgrupy (członków grupy),
> którzy rozumieli potrzebę takiego działania wraz z faktem, iż jest to działanie
> na granicy rozsyłania niechcianej poczty, ingerujace w prywatność osób trzecich.

a gdyby tak - FAQ grupy sobie, a info o(d) psphome to już inna bajka?
FAQ taki mógłby być (i IMO powinien być, a wszystko to biorąc pod uwagę
niedawny ferment) co najmniej na tyle ograniczony do meritum i
bez"stronny", żeby ew. zarzuty o stronność/klikowatość/zawłaszczanie grupy
nie miały punktu zaczepienia, z prostą informacją, że działa coś takiego
jak psphome skupiająca... i tu dowolnie: ludzi dobrej woli, którzy chcą coś
(przydatnego, dobrego, ładnego, śmiesznego, dziwacznego) tworzyć, pogadać,
umówić się na kawę, wywiesić swoje zdjęcia, skomentować wydarzenia na
grupie, spotkać się wirtualnie, bo się polubili na psp, etc. Istnieją takie
grupy "prywatne", "dobrej woli" działające jako satelity grup usenetowych i
to normalne. Ale prywatne to prywatne i wszystko jasne. Psphome ma swoje
cele, tworzą ją chętni UGD, więc z definicji nie dotyczy wszystkich UGD
psp. Można "nowego" zaprosić na stronę psphome we wzmiance w FAQ grupy i to
by było chyba na tyle. IMO oszczędziłoby kwasów na przyszłość.

> Decyzje o tym działaniu były podejmowane publicznie na grupie, a ich
> głównym motywem była chęć uprzedzenia nowych UGD co do tego,
> co ich może na grupie spotkać (szczególnie chodziło o ochronę tych,
> którzy przychodzili jako desperaci / straceńcy w oczekiwaniu na profesjonalną
> pomoc.
takie informacje mógłby (powinien) zawierać właśnie FAQ grupy PSP

> Działanie to nie było zresztą czymś nowym. Dokument taki był
> juz wczesniej rozsyłany przez bliżej nam nie znanych autorów - jego treść
> jest również w psphome w dziale reguly.
znany i powszechnie akceptowany zwyczaj wysyłania FAQ grupy nowym
użytkownikom, chyba nie byłoby zastrzeżeń (zwłaszcza, że w odpowiedzi na
pierwszy post - wysyłając post na grupę autor co najmniej liczy się z
odpowiedzią)

> Ponieważ jednak kazdy we własenj skrzynce pocztowej dokonuje na bieżąco
> selekcji poczty niechcianej od chcianej (codziennie kilkadziesiąt listów czysto
> spamerskich), kwestia wyrzucenia do kosza listu nie oczekiwanego, jest zawsze
> decyzją jego adresata. Nadawca musi sobie z tego zdawać sprawę ilekroć
> decyduje się na taki krok. Za wyrzucanie listów od "psphome" nikt nikogo
> nie ścigał ani nie ganił - to oczywiste.
to już byłoby cokolwiek kuriozalne
idzie jednak o fakt inicjowania korespondencji, być może niechcianej. nawet
jeśli jest to kilka przypadków - przy ostrych protestach, jakie się grupie
zdarzyły, trzeba to wziąć pod uwagę i uszanować
lepiej zapobiegać, niż leczyć, tak z lekarskiego podwórka

BTW, IMO: zgłoszenie i akceptacja rekomendacji postu do WP - domyślnie:
publicznie, na grupie, w przypadku osób związanych z serwisem /
deklarujących taką wolę - przez kontakt prywatny
teraz można zapytać dział IT, jak to widzi i ew. zastanawiać się dalej

> Treść postu była już podawana na forum - jest do przeczytania w dziale
> reguły serwisu. Nie jest ona reklamą serwisu. Jest listem informującym
> o regułach panujących na forum (ponad netykietę oraz skrót netykiety)
> oraz informacją o dodatkowym miejscu spotkań Użytkowników GD
> pl.sci.psychologia.
nadrobię, niedługo nadrobię
więc w tej chwili bez komentarza

> Były i są zawsze takie same. Wypadkowa opinii grupy jest jednak tym,
> co jest forsowane przez "najgłośniejsze" osobowości grupy, bez względu
> na głębię merytoryczną ich głosów (mogą to być tylko epitety).
epitetów staramy się unikać, a więc staramy się nie dawać okazji, żeby
padały - co Ty na to?
to mam na myśli, pisząc o jasnym rozdziale grupy i serwisu

> Jeśłi więc "przeciwnicy serwisu psphome" zagłuszą "zwolenników serwisu",
> serwis będzie i tak działał nadal, jednak z mniej jawnym poparciem ze strony
> grupy, co może się w końcu odbić na jego jakości.
mam nadzieję, że to wariant zbyt czarny
poparcie - chętnych, tego potrzeba, a wszystko będzie dobrze

> Dopóki autorami serwisu są pojedynczy grupowicze (choćby skupieni w redakcji),
> nic nie może zmienić ich praw do decydowania o sposobach i sile ich zaangażowania
> jak tez o tym, co w swej pracy do serwisu wnoszą. Z uszanowaniem pracy wszystkich
> poprzedników, ale i z akceptacją zmian jak naturalnej kolei rzeczy.
oddajmy cezarowi, co cesarskie etc. zgoda

> W obecnym czasie służebność ta realizowana jest poprzez udostępnianie
> mozliwości redagowania kilku działów serwisu bezposrednio przez aktywnych
> UGD i za pomocą narzędzi nie wymagających interwencji technicznych
> ze strony kogokolwiek innego. Jednak dzieje się to tylko dzięki kolosalnej pracy
> "webmasterskiej" znanego już wszystkim Piotra.

Piotr: respect, brother, że tak powiem ;-)
i szacunek dla szlachetnych chęci i pracy pozostałych, w większości chyba
nieznanych mi, twórców

elgar