Postinol

1. Data: 2001-07-30 14:02:45

Temat: Postinol
Od: "Sławek" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Chodzi mi konkretnie co powoduje ten lek i jakie sa jego minusy. Przy jakich
dolegliwosciach jest stosowany

Dzieki

2. Data: 2001-07-31 13:40:19

Temat: Re: Postinol
Od: "MikE" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnie chodzi o POSTINOR i lepiej aby partnerka nie musiala go stosowac

MikE

3. Data: 2001-07-31 18:56:36

Od: "Maciej M." <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewnie chodzi o POSTINOR i lepiej aby partnerka nie musiala go stosowac
nom i nie jest to lek bynajmniej :)

Maciek

4. Data: 2001-07-31 21:24:12

Od: Dariusz Dobosz <D...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej M." wrote:

> nom i nie jest to lek bynajmniej :)

No i jest to lek bynajmniej... Hormonalny, zapobiegajający zagnieżdżeniu
zapłodnienionego jaja w macicy (tzw. blastocysty). Działa jako tzw pigułka
'post-pill'. Nie powinna być często stosowana.

--
Dariusz Dobosz mailto:d...@p...fm
_______

5. Data: 2001-08-01 10:34:55

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Dobosz <D...@p...fm> writes:

> No i jest to lek bynajmniej...

Jaka chorobe leczy?

MJ

6. Data: 2001-08-01 19:54:01

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaka chorobe leczy?
>
>  MJ

Ciąża nie leczona kpńczy się porodem....
Agnieszka

7. Data: 2001-08-08 11:35:50

Od: "Maciek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PostinorR (Rp) Levonorgestrel

Hormonum, contraceptivum
ATC: G 03 AC
Richter Gedeon
Wykaz: B

-tabl.: (0,75 mg) 4 szt.
PP
-tabl.: (0,75 mg) 10 szt.
PP

Skład

1 tabl. zawiera 0,75 mg lewonorgestrelu.

Działanie

Preparat zawiera lewonorgestrel - syntetyczny progestagen w wysokiej
dawce, który oddziaływuje na błonę śluzową macicy, nie dopuszczając
do zagnieżdżenia blastocysty. Pewne znaczenie ma również jego
wpływ na błonę śluzową pochwy i jakość oraz skład śluzu szyjkowego.
Tzw. after-pill służy incydentalnie antykoncepcji u kobiet nie
prowadzących regularnego życia płciowego. Może być stosowany tylko
przez kobiety współżyjące nie częściej niż raz na 1-2 tyg. Nie powinien
być podawany długotrwale. Podany doustnie szybko się wchłania.
Należy przestrzec, że stany zapalne przewodu pokarmowego, a
zwłaszcza biegunka oraz przyjmowane leki i pewne rodzaje pokarmu
mogą zaburzać jego wchłanianie i zmniejszać skuteczność.

Wskazania

Tzw. after-pill służy incydentalnie antykoncepcji u kobiet nie
prowadzących regularnego życia płciowego. Może być stosowany tylko
przez kobiety współżyjące nie częściej niż raz na 1-2 tyg. Pęknięcie
prezerwatywy, gwałt.

Przeciwwskazania

Zakrzepowe zapalenie żył, zespoły zatorowo - zakrzepowe (w
wywiadzie i w chwili obecnej). Ciężkiego stopnia niewydolność
wieńcowa, udar mózgu. Podejrzenie lub rozpoznany nowotwór narządu
rodnego lub inny hormonozależny. Krwawienie z narządu rodnego o
niejasnej przyczynie (możliwość nowotworu). Ciąża lub jej podejrzenie,
karmienie piersią. Łagodne lub złośliwe nowotwory wątroby, jej
niewydolność, wrodzone zespoły z hiperbilirubinemią, żółtaczka
cholestatyczna w wywiadzie. Anemia sierpowatokrwinkowa, niedobór
antytrombiny III.

Działania niepożądane

W trakcie częstego przyjmowania preparatu mogą występować:
zmiany libido, nudności i wymioty, przyrost masy ciała. Po spożyciu
preparatu obserwuje się: bóle i zawroty głowy, nudności i wymioty,
uczucie rozbicia. Czasami może wystąpić krwawienie lub zatrzymanie
miesiączki. Dłuższemu stosowaniu mogą towarzyszyć: napady
migreny, depresja, hirsutyzm, nadpobudliwość, trądzik, plamy
barwnikowe, świąd i wysypki skórne, żółtaczka, zaburzenia i brak
miesiączki, obrzęki, napięcie w sutkach, zmniejszona tolerancja
glukozy, zaburzenia frakcji cholesterolu.

Interakcje

Rifampicyna zmniejsza jego skuteczność. Gryzeofulwina, doustne
środki przeciwcukrzycowe, barbiturany, phenytoina, ampicylina,
tetracykliny i alkohol oraz opisywany związek, mogą wzajemnie
obniżać swoją skuteczność.

Dawkowanie

1 tabl. doustnie bezpośrednio (maksymalnie do 1 h) po stosunku
płciowym. Nie stosować więcej niż 4 tabl. w cyklu miesięcznym.
pozdrawiam

maciek

problemy z NZOZ - dokumentacja medyczna
dysmorfia