Żółtaczka u noworodków - pytanie.

1. Data: 2001-07-30 07:02:58

Temat: Żółtaczka u noworodków - pytanie.
Od: "Jacek B." <j...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego każdy noworodek choruje na żółtaczkę? (Zaobserwowłem to wśród moich
znajomych).
Czy wiąże się to ze zmianą srodowiska dziecka, czy jest jakaś inna
przyczyna?

jb

2. Data: 2001-07-30 08:12:11

Temat: Re: Żółtaczka u noworodków - pytanie.
Od: "Beata" <b...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek B." <j...@j...com> napisał w wiadomości
> [...]
moich
> znajomych).
> Czy wiąże się to ze zmianą srodowiska dziecka, czy jest jakaś inna

Żółtaczka noworodków jest fizjologiczna, o ile wystąpi zwykle około 3-4 doby
życia... jeśli w 1 dobie - to świadczy o jakiejś poważnej infekcji
wewnątrzmacicznej.
Żółtaczka fizjologiczna jest wynikiem hemolizy ( rozpadu erytrocytów - tu
wspomnę, że noworodek systematycznie wymienia sobie krwinki czerwone
zawierające hemoglobinę płodową ( F ) na A2. Nie są jeszcze w pełni
rozwinięte układy enzymatyczne wątroby, które nie nadążają z wiązaniem
metabolitów hemoglobiny, zmieniają się opory w krążeniu wątrobowym, które i
tak jest fizjologicznie nieco upośledzone, podobnie jak i wydzielanie żółci.
Przeciwdziała się tylko stężeniom bilirubiny rzędu 20 mg% ( to ona
odpowiedzialna jest za zażółcenie powłok ), bo jest to przecież tak zwana
bilirubina pośrednia, która rozpuszcza się tylko w tłuszczach, więc
przechodzi przez barierę krew - mózg i może wywołać KERNICTERUS, czyli
żółtaczkę jąder podkorowych mózgu.
Pozdrawiam. Beata

3. Data: 2001-08-01 08:00:45

Temat: Odp: Żółtaczka u noworodków - pytanie.
Od: "Rafal Maj (Raf256)" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
moich
> znajomych).
> Czy wiąże się to ze zmianą srodowiska dziecka, czy jest jakaś inna

Jest to związane z rozpadem erytrocytów po urodzeniu, przeciętne dziecko w
łonie matki posiada erytrocytów 7 mln / mm3. Po urodzeniu liczba ta spada do
ok. 5 mln / mm3. Rozpad ten powoduje uwolnienie barwników które to wywołują
objawy żółtaczki.

--
Raf256 C++ TP JAVA 3DMax POV HTML <== Email me if U need developer

Ru
CZy potrzebna jest nowa grupa poswiecona....
jak przesunąć miesiączkę?
ogolic sie na lyso
Dexaven a ciąża