Posty, a prawa autorskie

1. Data: 2003-11-18 10:54:52

Temat: Posty, a prawa autorskie
Od: "Greg" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[crosspost: pl.sci.psychologia, pl.soc.prawo]

Witam,

Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach. Jak
to wyglada od strony prawa? Czy tresci tekstow moga byc zamieszczane
gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu
autora danego tekstu?

Greg
Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl/

1. Data: 2003-11-18 11:07:19

Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Greg:
> Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach.
> Jak to wyglada od strony prawa?

Czy kwestie prawne sa tu decydujace dla Twojej opinii w tej sprawie?

Dla jasnosci: chodzi o wykorzystywanie w serwisie www bez zgody
autora fragmentow jego postow (a wiec nie sa to oryginalne wypowiedzi,
lecz powiedzmy 'zredagowane') publikowanych na news-ach, bez wskazania
odnosnika (skrotu) do wiadomosci news.

Czarek

1. Data: 2003-11-18 11:10:17

Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
> Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu

Osobiscie jestem zdania, ze skoro to na forum publicznym to autor godzi
sie tym samym z mozliwoscia "redystrybucji" postu. Ale wez tu pod uwage,
ze post jest czesto wysylany jako odpowiedz na inny post. I taki
pojedynczy wyrwany z kontekstu moze byc odebrany zupelnie inaczej niz
sobie autor zyczy. Dlatego radzilbym raczej zamieszczac caly watek.

1. Data: 2003-11-18 11:12:24

Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gdziekolwiek z racji tego, ze zostaly zamieszczone na grupie publicznej?
> Oczywiscie ze wskazaniem na zrodlo. Co w przypadku wyraznego sprzeciwu

Z tego co ja się orientuje..
to:
treści tekstów mogą być zamieszczane
gdziekolwiek z racji tego, ze zostały zamieszczone na grupie publicznej!
Edyta

1. Data: 2003-11-18 11:22:46

Od: Bogusław Szostak <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

> [...]
> autora fragmentow jego postow (a wiec nie sa to oryginalne wypowiedzi,
> lecz powiedzmy 'zredagowane') publikowanych na news-ach, bez wskazania

No wlasnie..

Ale mnie badziej interesuje "bez podania zrodla" (czyli autora).

Boguslaw

1. Data: 2003-11-18 11:22:51

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

> Z tego co ja się orientuje..
> to:
> treści tekstów mogą być zamieszczane
> gdziekolwiek z racji tego, ze zostały zamieszczone na grupie publicznej!

Święta racja. Co byś powiedziała, gdybym teraz umieścił na tej grupie Twoje
imię, nazwisko, adres i numer telefonu komórkowego ? Sama to umieściłaś w
swoim poscie dotyczącym sprzedarzy mieszkania na którejś grupie dyskusyjnej

Pzdr.
P.D. herbu świnia jestem.

1. Data: 2003-11-18 11:35:43

Od: "Edyta" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> imię, nazwisko, adres i numer telefonu komórkowego ? Sama to umieściłaś w
> swoim poscie dotyczącym sprzedarzy mieszkania na którejś grupie

Nie wszystko, tylko sam numer telefonu,
jak chcesz do mnie zadzwonić i pogadać
to też mogę ci podać!
Edyta

1. Data: 2003-11-18 11:35:55

Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

Greg rzecze:
> Mam pytanie odnosnie praw autorskich tresci zamieszczanych na newsach. Jak

Posty z newsów nie podlegają pod prawo autorskie, chyba, że tylko ich części
wyraźnie będące utworem w rozumieniu ustawy.
Przykład - jak ktoś poda swój wiersz, to mimo, że sam post nie podlega ochronie
prawa autorskiego to już ten wiersz - tak.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.losowania.net

1. Data: 2003-11-18 11:38:52

Od: "Przemysław Dębski" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak chcesz do mnie zadzwonić i pogadać
> to też mogę ci podać!

To nie o to chodzi czy ja znam czy też nie Twój numer i po co mi on. Chodzi
o to że wedle Twoich mniemań, mam prawo podać go tu, ponieważ sama
umieściłaś go publicznie na jakiejś grupie. Ja nie potrzebuje do Ciebie
dzwonić ... ale np. Czarek mógłby mieć ochotę sprawdzić czy Twój głos jest
podobny do małpiego czkania :-) Czy też ktoś inny, mógłby sobie do Ciebie
dzwonić by przedyskutować jakieś kluczowe dla siebie kwestie :-)

Pzdr.
P.D.

1. Data: 2003-11-18 13:04:48

Od: "Bipo" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to też mogę ci podać!
> Edyta

Jak będziesz zmysłowo dyszeć do słuchawki
i powiesz mi jak mnie pragniesz ;))))
to też poproszę :))))

A teraz poważnie wracając do tematu. Jednak
idąc za ciosem czy w takim razie wolno mi kopiować
na swoją strone internetową informacje zawarte na stronach
internetowych? One też są dostępne publicznie.
Audycje radiowe, telewizja publiczna, też informacje
są zamieszczane publicznie a nie wolno mi kopiować
i rozpowszechniać.
Mnie się wydaje że zarówno postów jak i całych wątków
nie można kopiować. Ale tylko wydaje.

Pozdrawiam
Bipo

Do psphome - dot. Czarka