Potrzebna dobra diagnoza.

21. Data: 2010-08-23 06:33:54

Temat: Re: Potrzebna dobra diagnoza.
Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sie, 10:59, konieczko <t...@o...pl> wrote:

> Ja mam cos podobnego lekarze stwierdzili ze to przepuklina przewodu
> pokarmowego i radzili zrobic gastroskopie. Problem w tym ze boje sie
> tego zrobic i tak sie mecze od 2 lat zwlaszcza objawia sie to na kacu.

no dokaldnie na kacu najbardziej to jest dokuczliwe
rzadko pije (raz na miesiac) i na drugi dzien wmiare sie czuje dobrze
ale jak cos zjem dostaje dusznosci, zawrotow glowy itp
pomaga gasec, controloc itp albo jedzenie bardzo malych ilosci
szczegolnie omijam weglowodany wtedy :(
Problem w tym ze mialem gastroskopie robiona i lekarze powiedzieli ze
wszystko w normie...

22. Data: 2010-08-23 06:35:17

Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Sie, 20:39, DomS <d...@a...pl> wrote:

> Zdanie - klucz: "z miłą chęcią bym się położył w szpitalu" :)))
> proponuję PZP

PZP ?
Polski Zwiazek Plywacki ?:)
niestety skrotu tego nie moge rozszyfrowac...

23. Data: 2010-08-23 12:22:18

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-23 08:33, Caezar Peonti vel pyteria pisze:

> [...]
> szczegolnie omijam weglowodany wtedy :(
> Problem w tym ze mialem gastroskopie robiona i lekarze powiedzieli ze

Ja nie mialem gastroskopii ale objawy identyczne, mi pomaga piwko na te
bole. Najgorzej jest po batonikach czekoladowych, kiedys dostalem
takiego bolu w klatce piersiowej ze myslalem ze zaraz skonam.

24. Data: 2010-08-23 13:08:31

Od: Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja nie mialem gastroskopii ale objawy identyczne, mi pomaga piwko na te
> bole.   Najgorzej jest po batonikach czekoladowych, kiedys dostalem
> takiego bolu w klatce piersiowej ze myslalem ze zaraz skonam.

wlasnie ja zjadlem dzis kawalek czekolady tzn pare kawalkow i myslalem
ze odlece...
moze to jakas nietolerancja zelaza albo cukru sam juz kur... nie wiem

25. Data: 2010-08-23 18:49:58

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wzbogac swoja diete o pokarmy, zbijajace holesterol.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->z lub
sz, -ii -> -i)

26. Data: 2010-08-24 23:52:39

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces Caezar Peonti vel pyteria <p...@i...pl> zwrócił błąd:

> wlasnie ja zjadlem dzis kawalek czekolady tzn pare kawalkow i myslalem
> ze odlece...
> moze to jakas nietolerancja zelaza albo cukru sam juz kur... nie wiem

Spróbuj jakiś czas odżywiać się jakbyś miał nadkwasotę. Może to być
trudne jeśli lubisz pieczywo, ciacha, czekoladę, cukier, soki itp.
Chociaż po prawdzie to bym sprawdził jak działa środek typu omeprazol,
choć to w Polsce jest na receptę (zresztą i tak lepiej żeby lekarz
najpierw wywiad zrobił).

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

27. Data: 2010-08-25 07:25:48

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25-08-2010 01:52, Saiko Kila pisze:
> [...]
> Chociaż po prawdzie to bym sprawdził jak działa środek typu omeprazol,
> choć to w Polsce jest na receptę (zresztą i tak lepiej żeby lekarz

Nie jest na receptę. W tej chwili są dostępne co najmniej trzy środki
tego typu bez recepty.
A jak dział to można sobie przeczytać w ulotce (o ile pamięta się
jeszcze coś ze szkolnej biologii, ze zrozumieniem nie ma problemu).

Omeprazol, pantoprazol i parę innych to tzw. inhibitory pompy protonowej.
W uproszczeniu - blokują produkcję kwasu solnego w komórkach błony
śluzowej żołądka. Blokują efektywnie a jednocześnie po odstawieniu leku
bardzo szybko błona śluzowa wraca do normalnej produkcji kwasu
(normalnej dla danego osobnika a więc niekoniecznie prawidłowej).

Działania niepożądane, poza ewentualnymi interakcjami z innymi lekami
(który lek ich nie ma? - czytajcie te cholerne ulotki!) są właściwie
wyłącznie ze strony układu pokarmowego - zaburzenia trawienia, zwykle
pomaga zmniejszenie dawki, bo jednak trochę tego kwasu jest potrzebne.
Jak się przekonałam na sobie, podawanie "osłonowo" (niestety, rutynowe
działa w szpitalach kiedy pacjent ma jakieś problemy z układem
pokarmowym, na wte tak "odległe" jak z trzustką) powoduje niemiłe
efekty, w tym niestrawność.

WG. mojego TŻ to najgenialniejszy lek na zgagę. Po latach próbowania
różnych mleczek magnezjowych, renigastów i innych trutek w końcu za
pomocą jedenj małej tabletki raz dziennie rano ma problem z głowy.

Oczywiście na własną rękę to można brać IPP jak się ma jakieś banalne
dolegliwości, np. okazjonalne zgagi.

Największe niebezpieczeństwo przyjmowania IPP na własna rękę to nie
działania uboczne samej substancji a skuteczne zamaskowanie objawów
jakiejś poważniejszej choroby.

--
Maddy

Klinika nadciśnienia-pilnie poszukuje