Poważna sprawa - oczy i głowa

1. Data: 2006-11-01 23:08:06

Temat: Poważna sprawa - oczy i głowa
Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakies 3-4 miesiace temu moja babcie (78 lat) zaczela bolec glowa,
podobno bol pulsacyjny, ciezko to jej opisac. Bol z tyłu głowy.
Jakis czas potem cos sie stalo z jej wzrokiem - zaczela widziec podwojnie.
Jak przymyka jedno, albo drugie oko jest dobrze. Jak patrzy na dwa,
to widzi powojnie. Czasami ma tez zawroty glowy.
Bol, taki cmiacy głowy czasami przychodzi, nieraz jest cala noc.
Po wizycie u lekarzy:
Okulista mowi, ze ze wzrokiem jest wszystko w porzadku,
odsyla do neurologa, jeden neurolog mowi, ze to nieodwracalne zmiany
w mozgu, daje jakies leki.
Pojechalismy do (wiekszego) szpitala. Kazali odstawic wszystkie
dotychczasowe leki.
Byla tomografia - nic nie wykazala. Inny neurolog daje tylko mocne leki
przeciwbolowe,
ale tak naprawde nikt nie powiedzial co to jest, nic konkretnego sie nie
dowiedzialem.

Nie wiem juz gdzie moge pojechac, chcialbym dowiedziec sie na co choruje
moja babcia, co to moze byc i jak to leczyc. Lekarze, z ktorymi sie
spotkalem
cos kreca, bez obrazy, wydaje mi sie sami nie wiedza co to jest.

Jezeli ktos moze mi pomoc, wie gdzie sie udac, jakie zrobic badania,
albo jezeli moze pomoc w inny sposob, bardzo prosze o kontakt.
Jestem z okolic Czestochowy.
Dziekuje wszystkim i pozdrawiam serdecznie.
Tomek S

2. Data: 2006-11-02 19:41:01

Temat: Re: Poważna sprawa - oczy i głowa
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> Jezeli ktos moze mi pomoc, wie gdzie sie udac, jakie zrobic badania,
> albo jezeli moze pomoc w inny sposob, bardzo prosze o kontakt.

Zmierzył ktoś babci ciśnienie?

--
Kaja

3. Data: 2006-11-02 20:11:45

Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zmierzył ktoś babci ciśnienie?

Dziekuje za odpowiedz.
Tak, cisnienie bylo mierzone. W szpitalu zalecili mierzyc codziennie.
Przez ostatnie dni ma srednio 120 na 60, dzis miala 140 na 65
ale nie wiem jak to interpretowac i co dalej robic z takimi pomiarami.

4. Data: 2006-11-02 21:35:42

Od: Szarlotka <a...@n...wytnijto.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, bardzo mnie zainteresował ten wątek, gdyż od ponad 3 lat
utrzymuje się u mnie podwójne widzenie. Bóle głowy są, zmiany niewielkie
w badaniu EEG wyszły ale nie nadające się do leczenia. W rezonansie z
kontrastem wyszedł tętniak bądź pętla naczyniowa o średnicy 4mm (nikt
nie wiedział dokładnie co to), ale po tomografii również z kontrastem
nic nie wyszło... bóle głowy są nadal kilkudniowe, widzenie podwójne bez
zmian, do tego jakieś krwotoki z nosa. Dodam, że mam podwyższone
ciśńienie rozkurczowe od ponad roku. Ciekawi mnie co odpiszą fachowcy na
Twoją wiadomość, bo może i ja się czegoś dowiem. Neurolodzy nie wiedzą,
okuliści też nie. I szukaj wiatru w polu...
Życzę powodzenia i zdrowia

5. Data: 2006-11-03 00:32:52

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał(a):

> [...]
> Przez ostatnie dni ma srednio 120 na 60, dzis miala 140 na 65
> ale nie wiem jak to interpretowac i co dalej robic z takimi pomiarami.

Zapisuj codziennie pomiary na kartce (łącznie z pulsem), tak gdzieś
przez tydzień i idź z tą kartką do lekarza po lekrstwa.
Ból głowy może być od skaczącego ciśnienia.

--
Kaja

6. Data: 2006-11-03 12:06:00

Od: "JaMyszka" <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek napisał:
> [...]
> Okulista mowi, ze ze wzrokiem jest wszystko w porzadku,
> odsyla do neurologa, jeden neurolog mowi, ze to nieodwracalne zmiany

Czy okulista zmierzył też ciśnienie śródgałkowe?

--
Pozdrawiam :)
JM

7. Data: 2006-11-03 12:35:34

Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy okulista zmierzył też ciśnienie śródgałkowe?

tak, jest w porzadku.

a co na bół gardła
Kuracja hormonalna/sterydy
co na bóle głowy