Powidla, wreszczcie

1. Data: 2001-09-27 01:28:30

Temat: Powidla, wreszczcie
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Juz sie martwilam, ze nie bede mogla zrobic powidel w tym roku, bo w
zadnym sklepie nie moglam dostac wegierek.
Ale dzis kupilam wreszcie sliwki wegierki. No, niby wegierki, a niby
nie. Smak, ksztalt i kolor ten sam, tylko ogromne, jak pomidory. Na
kilogram wchodzi 9 owocow (zrobilam z 5 kilo, bylo 45 owocow). Nie
naobiera sie przy nich czlowiek zupelnie. W piec minut wszystkie pestki
mialam wybrane, zasypalam cukrem i stoja w piecu, gdzie w dosc niskiej
temperaturze spedza nastepne kilka godzin. Nie pamietam, czy bede
musiala dosmazac na koniec, ale zdam raport, jak skoncze sie z nimi
bawic. O ile pamietam z zeszlego roku, metoda piecowa jest o tyle dobra,
ze sie nie przypalaja.

Czy w Polsce tez sa takie mega-wegierki?

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-09-27 06:21:27

Temat: Re: Powidla, wreszczcie
Od: "DanaB" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> [...]
> ze sie nie przypalaja.
>
> Czy w Polsce tez sa takie mega-wegierki?

Wlasnie wczoraj wieczorem zapakowalam do sloikow kolejna partie powidel
sliwkowych. Dzisiaj jade po resztki, ale to zwykle wegierki. Nie bywalam
ostatnio w duzych miastach, do Klodzka nikt nie przywozi tak duzych sliwek,
nawet renklod. Pokazaly sie za to dlugo nie ogladane antonowki i szare
renety.
DanaB
www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-09-27 12:04:16

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Czy w Polsce tez sa takie mega-wegierki?

nie wiem czy nasze czy tylko z importu ale w sprzedazy sie pojawily-duzo
wieksze i slodsze, faktycznie pestki same praktycznie wyskakuja.

Powidla robisz z samych sliwek czy z z czyms? Bo ja ostatnio robilam z
jablkami-i chyba powtórze,wydaje mi sie, ze lepsze
pzdr
agi

1. Data: 2001-09-27 13:12:15

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: fghfgh

> nie wiem czy nasze czy tylko z importu ale w sprzedazy sie
> pojawily-duzo
> wieksze i slodsze, faktycznie pestki same praktycznie wyskakuja.

Chyba nasze (w każdym razie tak kosztują ;-)). Są pyszne, ale na
powidła zdecydowanie zbyt soczyste - ze zwykłych węgierek mam powidła,
z tych gigantycznych sos śliwkowy do pieczeni ;-))

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-09-28 08:33:16

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

a propo wefiereg, to moja mama robi tak: 3 kg sliwek bez pestek + 0,5 kg
cukru + 1 lyzka octu --- wszystko razem prazy w prodizu ok. 1 godz. i laduje
do sloikow /wekuje 10 min/ --- robilismy tak z zona ale w garnku /nie mamy
prodiza/ ale najlepiej wychodzi jak w przepisie

1. Data: 2001-09-28 19:24:20

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

kw wrote:

> [...]
> do sloikow /wekuje 10 min/ --- robilismy tak z zona ale w garnku /nie mamy
> prodiza/ ale najlepiej wychodzi jak w przepisie

Pieklam te sliwki (a soczyste byly, niestety) w stalowej misce w piecu
na niskim gazie przez okolo 12 godzin. Na szczescie gas u nas tani.
Powidla wyszly wysmienite. Miska odmyla sie latwo po namoczeniu, choc
brzegi miala mocno przypalone. Przelozylam prosto z miski gorace do
sloikow. Dzis rano sprobowalismy na sniadanie. Nie maja co prawda tego
przypalonego smaku, ktory jest nieraz pozytywny w powidlach, ale i tak
bardzo dobre, no i wlasciwie bez pracy, bo delikatnie mieszalam co
godzine mniej wiecej.
2.5 kg sliwek, 0.5 kg cukru, wyszlo 1.75 litra powidel.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-09-28 20:10:54

Od: <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> godzine mniej wiecej.
> 2.5 kg sliwek, 0.5 kg cukru, wyszlo 1.75 litra powidel.

Gas tani??? To masz chyba wlasny rurociag... ;-))))
A tak przy okazji to calkiem dobre powidla robia sie w maszynce do robienia
chleba...bede probowal robic w niedziele - mala partie z cukrem i druga ze
stewia jako ze "lepsza polowa" zaczela mnie odchudzac...;-(
Art (Gruby)- wciaz...

1. Data: 2001-09-29 02:04:43

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...net wrote:

> [...]
> chleba...bede probowal robic w niedziele - mala partie z cukrem i druga ze
> stewia jako ze "lepsza polowa" zaczela mnie odchudzac...;-(

Ogrzewanie wody na gas, gotowanie na gazie, pieczenie tez, ogrzewanie
mieszkania tez gazowe - srednia roczna wychodzi okolo $40 miesiecznie na
dwie osoby. To tanio czy nie?
MB

1. Data: 2001-09-29 03:54:31

Od: Art@(noSpAm)icbleu.org (Art(Gruby)) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:

>Ogrzewanie wody na gas, gotowanie na gazie, pieczenie tez, ogrzewanie
>mieszkania tez gazowe - srednia roczna wychodzi okolo $40 miesiecznie na
>dwie osoby. To tanio czy nie?
>MB

Jak ty to robisz???
;-)
Art(Gruby).

1. Data: 2001-09-29 04:09:26

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Ogrzewanie wody na gas, gotowanie na gazie, pieczenie tez, ogrzewanie
>mieszkania tez gazowe - srednia roczna wychodzi okolo $40 miesiecznie na
>dwie osoby. To tanio czy nie?
>MB

Tanio.Bo u mnie wychodzi duzo wiecej ale to z powodu ciezkich zim.W zeszla zime
przychodzily rachunki na $200.Latem to prawie w ogole sie gazu nie zuzywa bo i
prysznic jest milszy chlodny w upaly.Czytam o tych powidlach i slinka mi
cieknie i moze je zrobie.Mozna je piec w szklanych formach wylozonych folia
aluminiowa? Troche mnie martwia te przypalone brzegi o ktorych Magdo piszesz bo
wlasnie mi sie odmacza jedna foremka.Pieklam kawalki kurczaka w sosie miodowo
sojowym no i musialam przedziurawic jedna folie bo sie dostal sosik pomiedzy
szklo i folie,przypalil sie i pieknie przykleil folie do formy.Zgroza.Najpierw
myslalam,ze to wszystko wyrzuce ale bohatersko mocze a i sprayem do czyszczenia
spalenizny potraktowalam,wiec jak pomysle,ze znowu by mnie to czekalo...ale
chce sie powidelek i moze sie odwaze bo dzisiaj wykonczylismy sloikowe z
polskiego sklepu.Pyszne!Wieloowocowe.A piekarnik to tak na jakies 200F?Czy
zakryc czy piec odkryte?
Dot

Kuchnia pięciu smaków
bekon=boczek?