Powitanie

31. Data: 2002-01-09 21:56:21

Temat: Re: Powitanie
Od: Bezurazuary <x...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"alf" <s...@a...pl> wrote:

><CIACH>

>czyzbys zmienil zdanie ?

Skądże.

>chyba ze teraz bedziesz mnie przekonywac ze oni tego jelenia wcale nie jedli
>tylko tak dla sportu za nim ganiali ?

Jasne że jedli. Nie da się zaprzeczyć że zwierzęce białko i kalorie z
niego stanowiły ważną część jadłospisu takiego myśliwego. Tyle że nic z
tego nie wynika. To że 50.000 lat temu myśliwi jedli głównie mięso nie
oznacza jeszcze że jest to dieta najdoskonalsza dla człowieka, bo
250.000 lat temu praprzodkowie ludzi jedli korzonki i pędraki, a jeszcze
dawniej zwisaliśmy z drzew i wcinaliśmy banany, z ewentualnym
suplementem białkowym jeśli były robaczywe. I jeśli już mielibyśmy
argumentować za ewolucyjnym przystosowaniem to właśnie za taką bananową
dietą z niewielkimi ilościami białka, bo nawet milion lat w ewolucji to
wcale nie jest tak dużo, a 50.000 to tyle co splunąć.

Jednym zdaniem, żeby stwierdzić jaka dieta jest najlepsza dla ludzi nie
należy się opierać na luźnym teoretyzowaniu takim jak powyżej tylko na
empirycznych, długotrwałych obserwacjach dużych populacji. I wtedy widać
wyraźnie jaka dieta pozwala ludziom żyć najdłużej i w najlepszym
zdrowiu.

--
Bezz

32. Data: 2002-01-10 10:17:32

Od: Wojciech Gołąbowski <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bezurazuary"
> [...]
> empirycznych, długotrwałych obserwacjach dużych populacji. I wtedy widać
> wyraźnie jaka dieta pozwala ludziom żyć najdłużej i w najlepszym

Jaki okres czasu przyjmujesz za wystarczający?

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl/

33. Data: 2002-01-10 20:37:45

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bezurazuary" <x...@y...com> napisał w wiadomości
> "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> wrote:
>

> Myślę że może się to wiązać po prostu z tym, że jesz
> a) mniej kalorii (częsty nieuświadamiany efekt diety optymalnej)

Tak, stanowczo mniej (u mnie uświadomiony jeszcze zanim przystąpiłam do
diety). Uświadamiałam się cały miesiąc i szczerze mówiąc, wiem, że jeszcze
duuuuuuużo nie wiem, ale w miarę upływu czasu, coraz mniej tych "u", dzięki
Leszkowi S , no i kilku innym osobom z krainy Tłuszczowców ; )

Szczerze mówiąc, na początku DO rzuciłam się na te tłuszcze jak sęp, tak
byłam ich spragniona, no i ten spokój sumienia, bez poczucia winy, że sobie
szkodzę. To uczucie nie opuszcza mnie już od paru lat..., żyję... i to
nieporównywalnie do poprzedniej wegetacji (bez skojarzeń, proszę)

> b) więcej świeżych warzyw

więcej na pewno, ale tak średnio 20 dag warzyw i owoców zjadam, raz mniej,
raz więcej.

> c) innymi nie związanymi czynnikami o których nic nie wiadomo

No tak, tu się mieści w zasadzie wszystko, wykluczasz tylko zasługę
tłuszczu... : )

> Może się też to wiązać po prostu z tym że schudłaś i dzięki temu właśnie
> organizm funkcjonuje lepiej.

Ściślej mówiąc, nigdy nie miałam nadwagi, ale i tak schudłam 4 kg w sumie.
Zauważ że ja nigdzie nie twierdzę, że diety
> nisko węglowodanowe nie mogą być pomocne w schudnięciu. Twierdzę, że są
> niebezpieczne, a już na pewno niesprawdzone w porównaniu z tradycyjnie
> zdrowym modelem odżywiania, "śródziemnomorskim" lub "japońskim".

Nie tyle nie sprawdzone przez med. autorytety, co permanentnie ignorowane w
Polsce od 30 lat, mimo niezaprzeczalnych wyleczeń.

> Sorry, ale to kolejne jakieś teorie z "optymalnych" książek które nie
> mają empirycznego potwierdzenia.

Teoria , która u mnie się sprawdziła, dla mnie reakcje mojego organizmu są
ważniejsze od empirycznego potwierdzenia
teoretyków-ekspertów.

> Widać jesz wystarczająco dużo węglowodanów.

Tak, myślę, że wystarczające ilości, skoro nic u mnie się nie buntuje.

> --
> Bezz

Krystyna

34. Data: 2002-01-10 21:47:00

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> szkodzę. To uczucie nie opuszcza mnie już od paru lat..., żyję... i to
> nieporównywalnie do poprzedniej wegetacji (bez skojarzeń, proszę)

Errata:
~~~~~~
więcej na pewno nie, ale tak średnio 20 dag warzyw i owoców
~~
zjadam, raz mniej, raz więcej.

Krystyna

35. Data: 2002-01-10 23:36:43

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Krystyna *Opty* <k...@v...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:a1h0h4$6cr$...@n...onet.pl...

> sugerujesz że jest takim beznadziejnym sportowcem bo źle sie odżywia?
>
> tomek

No i na tym właśnie polega różnica w odczytywaniu (czyt. spostrzeganiu)
choćby powyższej mojej uwagi między opty, wege i wszystkich normalnych.

Każda grupa z tych trzech ma inne dietetyczne doświadczenia i inaczej
odczytuje to, co napisałam.
Przeczytałeś to, co chciałeś, by było napisane.

Nie odżywia się beznadziejnie, odżywia się lepiej niż wcześniej, (anoreksja)
ale nie tak dobrze, jak mógłby, gdyby wiedział jak i z tego powodu okres
jego świetności prawdopodobnie nie będzie zbyt
długi, taki rodzaj "sprintu" - tak prawdopodobnie mnie
odczytali opty.
W tym kontekście kondycja Małysza jest bardziej stabilna i na to właśnie
liczę, chociaż z drugiej strony nie wiem, czym go żywią : (

Krystyna *Opty*

36. Data: 2002-02-04 23:16:59

Od: leh <l...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yano <d...@p...onet.pl> skribis:

>Co do cukru buraczanego to właściwie różni zwolennicy wszystkich chyba diet
>są jednomyślni: wykluczyć z diety. Teoretycznie, w skali globalnej, już
>dawno popyt na cukier powinien zacząć spadać, aż do minimum. Niestety
>cukier ma taką wadę że jest smaczny ;-)
>A może ktoś wie jakie są trendy produkcji cukru i popytu na niego?

Znow ludzie dali sie zwiesc reklamie :(
Cukier krzepi - Wankowicz, wstydz sie.

Pozdrawiam, Leh.
--
- I didn't know you can fly a plane ?
- Fly - yes. Land - no. (Indiana Jones and the Last Crusade)

Problemy z nadwagą
Ziemniaki
czy nie uwazacie, ze diety nie maja sensu?
dietetyk?
Kalkulator kalorii